Yerel yönetimlerin şehirlere, bölgelere ve köylere kamu hizmetlerinin sağlanmasındaki rolü,sübsidarity kavramının işaret ettiği üzere vatandaşların ilk etkileşim noktası oldukları için hayati önem taşımaktadır. Vatandaşları doğrudan etkileyen ve doğrudan ulaşan bu pozisyonlar nedeniyle, sadece mal ve hizmet sağlayıcıları olarak değerlendirilmemekle kalmaz, aynı zamanda vatandaşların sosyal algılarını değerlendiren kurumlar olarak da değerlendirilirler. Vatandaşların mal ve hizmet sunumu hakkındaki algıları, bu mal ve hizmetlerin niceliğini ve kalitesini belirlemek açısından önemlidir. Bireylerin memnun oldukları mallardan daha fazlasını ya da memnun olmayan malları tüketmek isteyecekleri temel faydacı anlayışa dayanarak, bu çalışmanın konusu bireysel memnuniyet temelli bir mal-hizmet talep analizidir. Bu çalışmanın amacı ise Türkiye'de vatandaş memnuniyeti açısından yerel kamusal mal ve hizmetlerinden memnuniyetin sosyodemografik ve sosyo-ekonomik profillerini ortaya koymaktır.Bu sebeple, multinomiyal lojistik regresyon ve ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgulara göre, genel yaşam memnuniyeti, gelir düzeyi memnuniyeti ve gelecekten beklentileri yüksek olan kişiler ile şehirlerde yaşayan bireylerin Türkiye’deki belediye hizmetlerinden memnuniyeti yüksektir. Ayrıca kadınlar erkeklere göre, bekarlarda evil bireylere göre yerel kamusal mal ve hizmetlerlerden daha az memnuniyet sergilemektedirler. Ayrıca belediye hizmetlerinden memnuniyet ile eğitim arasında da ters bir ilişki görülmüştür; ki bu eğitim seviyesi yükseldikçe memnuniyetsizliğin arttığını göstermektedir.
yaşam memnuniyeti yerel yönetimler belediyeler yerel kamusal mallar tercih açıklatma
The role of the local governments in the provision of public services to cities, districts and villages is vital since they are the first point of interaction of citizens, as pointed out by the subsidiarity. Due to these positions that directly affect and directly reach citizens, they are not only evaluated as providers of goods and services, but are also considered as institutions that evaluate the social perceptions of citizens. Citizens' perceptions about the delivery of goods and services are important in terms of determining the quantity and quality of these goods and services. Based on the fundamental utilitarian understanding that individuals will want to consume more than the goods they are satisfied with, or less to consume goods that are not satisfied, the subject of this study is an individual satisfaction-based goods-service demand analysis. The aim of this paper is to reveal the socio-demographic and socio-economic profiles of satisfaction for local public goods and services in terms of citizen satisfaction in Turkey. In this paper, multinomial logistic regression and chi-square test are employed. According to the findings, satisfaction level of municipality service in Turkey increases when overall life satisfaction, income level satisfaction, expectations from future and living in cities are increases. Moreover, females and singles are more likely dissatisfied with overall local public services. Also, education and satisfaction from municipal services have an inverse relationship; which shows that as the level of education increases, dissatisfaction increases.
life satisfaction local government municipalities local public services stated preference
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.