Okul kütüphaneleri eğitim kurumlarının en büyük destekçisi olmasının yanı sıra verdiği hizmetler ile aslında kendisi de eğitim kurumu sayılmaktadır. Kütüphaneler içerisinde okullar içerisinde yer alması onu diğer kütüphanelerden farklı bir noktaya taşımaktadır. Buna rağmen okul kütüphaneleri hala daha ülkemizde hak ettiği değeri görememiştir. Teknolojinin hayatın her alanına hakim olduğu günümüzde okul kütüphaneleri hem teknolojik altyapı olarak hem de geleneksel hizmet bağlamında eksik kalmıştır. Bunun en önemli sebepleri arasında kütüphaneci görev almaması olarak gösterilebilir. Çalışma kapsamında teknolojinin getirdiği yenilikler, z kütüphane kavramı ve son olarak eski ve yeni yönetmelikler incelenerek okul kütüphaneleri konusunda farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 85-86 |