Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 85-86, 45 - 59, 16.10.2025

Öz

Kaynakça

  • Agosto, D. E., Magee, R. M., Dickard, M., & Forte, A. (2016). Teens, technology, and libraries: An uncertain relationship. The Library Quarterly, 86(3), 248-269.
  • Aydoğdu, H. (2020). Okuma alışkanlığı ve okul kütüphanelerinin bireysel gelişime etkisi üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 201-226.
  • Davies, R. A. (1974). The school library media center. London: Bowker Company.
  • Feather, J. ve Sturges, P. ( 2003). International Encyclopedia of Information and Library Science. New York: Routledge
  • Gul, S., ve Bano, S. (2019). Smart libraries: an emerging and innovative technological habitat of 21st century. The Electronic Library, 37(5), 764-783.
  • Günay, D. (2017). Teknoloji nedir? Felsefi bir yaklaşım. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(1).
  • Güzel, B. (2023). Okul Kütüphanelerinin İlkokul Müfredat ve Kazanımlarını Desteklemedeki Rolü (Master’s thesis, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Kuhlthau, C. (2001). Guided Inquiry: School Libraries in the 21st Century. School Libraries Worldwide, 16(1), 1–12. https://doi.org/10.29173/slw6797
  • Loh, C. E., Hamarian, E. B. M., Qi, L. L. Y., Lim, Q., & Zee, S. N. Y. (2021). Developing future-ready school libraries through design thinking: A case study. IFLA Journal, 47(4), 505-519.
  • MEB. (2001). Okul Kütüphaneleri yönetmeliği. Erişim Adresi: file:///C:/Users/Pc/Downloads/22090448_Okul_KYtYphaneleri_YYnetmeliYi.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Hakkımızda. Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr/
  • MEB. (2024). Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği. Erişim Adresi: https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/11/20241123-1.htm
  • Okul Kütüphaneciliği Rehberi. (2024). Okul Kütüphanecileri Derneği. Erişim adresi: https://sayisalkitap.qulto.eu#/record/9786259751702
  • Ortaylı, İ. (2006). İskenderiye kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 20(1), 85-88.
  • Öztürk, H., & Tağa, T. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Bir Yıllık Z-Kütüphane Deneyimleri: Bir Durum Çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 7-18. https://doi.org/10.24146/tkd.2018.27
  • Soysal, Ö. (1969). Çağdaş eğitim ve Türkiye’de okul kütüphanesi. Ankara: Güven Matbaası.
  • TÜİK (2022). Kütüphane İstatistikleri. Erişim Adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Library-Statistics-2 0 2 2-49355#:~:text=T%C3%9C%C4%B0K%20Kurumsal&text=2022%20y%C4%B1l%C4%B1nda%20k%C3%BCt%C3%BCphane%20say%C4%B1s%C4%B1%201,toplam%2049%20bin%20537%20oldu
  • Uçak, N. Ö. (1995). Kütüphaneleri etkileyen teknolojik yenilikler ve geleceğin kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 9(1), 49-55.
  • Yalçınkaya, B., (2022). Çocuk Kütüphanelerinin Teknoloji Odaklı Gelişimi: Kütüphanelerde Video Oyunu Oynayabilir miyiz? 3. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu (s. 12). Gaziantep, Turkey
  • Wine, L. D. (2016). School librarians as technology leaders: An evolution in practice. Journal of Education for Library and Information Science, 57(2), 207-220.

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 85-86, 45 - 59, 16.10.2025

Öz

Kaynakça

  • Agosto, D. E., Magee, R. M., Dickard, M., & Forte, A. (2016). Teens, technology, and libraries: An uncertain relationship. The Library Quarterly, 86(3), 248-269.
  • Aydoğdu, H. (2020). Okuma alışkanlığı ve okul kütüphanelerinin bireysel gelişime etkisi üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 201-226.
  • Davies, R. A. (1974). The school library media center. London: Bowker Company.
  • Feather, J. ve Sturges, P. ( 2003). International Encyclopedia of Information and Library Science. New York: Routledge
  • Gul, S., ve Bano, S. (2019). Smart libraries: an emerging and innovative technological habitat of 21st century. The Electronic Library, 37(5), 764-783.
  • Günay, D. (2017). Teknoloji nedir? Felsefi bir yaklaşım. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(1).
  • Güzel, B. (2023). Okul Kütüphanelerinin İlkokul Müfredat ve Kazanımlarını Desteklemedeki Rolü (Master’s thesis, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Kuhlthau, C. (2001). Guided Inquiry: School Libraries in the 21st Century. School Libraries Worldwide, 16(1), 1–12. https://doi.org/10.29173/slw6797
  • Loh, C. E., Hamarian, E. B. M., Qi, L. L. Y., Lim, Q., & Zee, S. N. Y. (2021). Developing future-ready school libraries through design thinking: A case study. IFLA Journal, 47(4), 505-519.
  • MEB. (2001). Okul Kütüphaneleri yönetmeliği. Erişim Adresi: file:///C:/Users/Pc/Downloads/22090448_Okul_KYtYphaneleri_YYnetmeliYi.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Hakkımızda. Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr/
  • MEB. (2024). Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği. Erişim Adresi: https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/11/20241123-1.htm
  • Okul Kütüphaneciliği Rehberi. (2024). Okul Kütüphanecileri Derneği. Erişim adresi: https://sayisalkitap.qulto.eu#/record/9786259751702
  • Ortaylı, İ. (2006). İskenderiye kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 20(1), 85-88.
  • Öztürk, H., & Tağa, T. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Bir Yıllık Z-Kütüphane Deneyimleri: Bir Durum Çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 7-18. https://doi.org/10.24146/tkd.2018.27
  • Soysal, Ö. (1969). Çağdaş eğitim ve Türkiye’de okul kütüphanesi. Ankara: Güven Matbaası.
  • TÜİK (2022). Kütüphane İstatistikleri. Erişim Adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Library-Statistics-2 0 2 2-49355#:~:text=T%C3%9C%C4%B0K%20Kurumsal&text=2022%20y%C4%B1l%C4%B1nda%20k%C3%BCt%C3%BCphane%20say%C4%B1s%C4%B1%201,toplam%2049%20bin%20537%20oldu
  • Uçak, N. Ö. (1995). Kütüphaneleri etkileyen teknolojik yenilikler ve geleceğin kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 9(1), 49-55.
  • Yalçınkaya, B., (2022). Çocuk Kütüphanelerinin Teknoloji Odaklı Gelişimi: Kütüphanelerde Video Oyunu Oynayabilir miyiz? 3. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu (s. 12). Gaziantep, Turkey
  • Wine, L. D. (2016). School librarians as technology leaders: An evolution in practice. Journal of Education for Library and Information Science, 57(2), 207-220.

Teknolojik Gelişmelerin Okul Kütüphanelerine Etkisi ve Mevzuattaki Düzenlemeler

Yıl 2024, Cilt: 22 Sayı: 85-86, 45 - 59, 16.10.2025

Öz

Okul kütüphaneleri eğitim kurumlarının en büyük destekçisi olmasının yanı sıra verdiği hizmetler ile aslında kendisi de eğitim kurumu sayılmaktadır. Kütüphaneler içerisinde okullar içerisinde yer alması onu diğer kütüphanelerden farklı bir noktaya taşımaktadır. Buna rağmen okul kütüphaneleri hala daha ülkemizde hak ettiği değeri görememiştir. Teknolojinin hayatın her alanına hakim olduğu günümüzde okul kütüphaneleri hem teknolojik altyapı olarak hem de geleneksel hizmet bağlamında eksik kalmıştır. Bunun en önemli sebepleri arasında kütüphaneci görev almaması olarak gösterilebilir. Çalışma kapsamında teknolojinin getirdiği yenilikler, z kütüphane kavramı ve son olarak eski ve yeni yönetmelikler incelenerek okul kütüphaneleri konusunda farkındalık oluşturulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Agosto, D. E., Magee, R. M., Dickard, M., & Forte, A. (2016). Teens, technology, and libraries: An uncertain relationship. The Library Quarterly, 86(3), 248-269.
  • Aydoğdu, H. (2020). Okuma alışkanlığı ve okul kütüphanelerinin bireysel gelişime etkisi üzerine bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(225), 201-226.
  • Davies, R. A. (1974). The school library media center. London: Bowker Company.
  • Feather, J. ve Sturges, P. ( 2003). International Encyclopedia of Information and Library Science. New York: Routledge
  • Gul, S., ve Bano, S. (2019). Smart libraries: an emerging and innovative technological habitat of 21st century. The Electronic Library, 37(5), 764-783.
  • Günay, D. (2017). Teknoloji nedir? Felsefi bir yaklaşım. Journal of Higher Education & Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(1).
  • Güzel, B. (2023). Okul Kütüphanelerinin İlkokul Müfredat ve Kazanımlarını Desteklemedeki Rolü (Master’s thesis, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Kuhlthau, C. (2001). Guided Inquiry: School Libraries in the 21st Century. School Libraries Worldwide, 16(1), 1–12. https://doi.org/10.29173/slw6797
  • Loh, C. E., Hamarian, E. B. M., Qi, L. L. Y., Lim, Q., & Zee, S. N. Y. (2021). Developing future-ready school libraries through design thinking: A case study. IFLA Journal, 47(4), 505-519.
  • MEB. (2001). Okul Kütüphaneleri yönetmeliği. Erişim Adresi: file:///C:/Users/Pc/Downloads/22090448_Okul_KYtYphaneleri_YYnetmeliYi.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2016). Hakkımızda. Erişim adresi: http://z-kutuphane.meb.gov.tr/
  • MEB. (2024). Okul Kütüphaneleri Yönetmeliği. Erişim Adresi: https://resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/11/20241123-1.htm
  • Okul Kütüphaneciliği Rehberi. (2024). Okul Kütüphanecileri Derneği. Erişim adresi: https://sayisalkitap.qulto.eu#/record/9786259751702
  • Ortaylı, İ. (2006). İskenderiye kütüphanesi. Türk Kütüphaneciliği, 20(1), 85-88.
  • Öztürk, H., & Tağa, T. (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Bir Yıllık Z-Kütüphane Deneyimleri: Bir Durum Çalışması. Türk Kütüphaneciliği, 32(1), 7-18. https://doi.org/10.24146/tkd.2018.27
  • Soysal, Ö. (1969). Çağdaş eğitim ve Türkiye’de okul kütüphanesi. Ankara: Güven Matbaası.
  • TÜİK (2022). Kütüphane İstatistikleri. Erişim Adresi: https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Library-Statistics-2 0 2 2-49355#:~:text=T%C3%9C%C4%B0K%20Kurumsal&text=2022%20y%C4%B1l%C4%B1nda%20k%C3%BCt%C3%BCphane%20say%C4%B1s%C4%B1%201,toplam%2049%20bin%20537%20oldu
  • Uçak, N. Ö. (1995). Kütüphaneleri etkileyen teknolojik yenilikler ve geleceğin kütüphaneleri. Türk Kütüphaneciliği, 9(1), 49-55.
  • Yalçınkaya, B., (2022). Çocuk Kütüphanelerinin Teknoloji Odaklı Gelişimi: Kütüphanelerde Video Oyunu Oynayabilir miyiz? 3. Uluslararası Çocuk Kütüphaneleri Sempozyumu (s. 12). Gaziantep, Turkey
  • Wine, L. D. (2016). School librarians as technology leaders: An evolution in practice. Journal of Education for Library and Information Science, 57(2), 207-220.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşenur Akbulut

Yayımlanma Tarihi 16 Ekim 2025
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2025
Kabul Tarihi 3 Ekim 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 85-86

Kaynak Göster

APA Akbulut, A. (2025). Teknolojik Gelişmelerin Okul Kütüphanelerine Etkisi ve Mevzuattaki Düzenlemeler. Eğitim Bilim Toplum, 22(85-86), 45-59.