Bu araştırmanın amacı akademik yazma süreçlerinde çeşitli amaçlara yönelik kullanılabilecek yapay zekâ araçlarının incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma deseniyle yapılmış olup veri toplama doküman analizi yöntemi ile; veri çözümleme ise betimsel analiz ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında öncelikle yapay zekânın günümüze kadar geçirdiği evrimden kısaca bahsedilerek akademik yazma süreçlerine dahil olabilecek yapay zekâ araçları ve uygulamaları listelenmiş, araştırmacılara yarar sağlayacak nitelikleri sıralanmıştır. Alanyazında yapay zekâ araçlarının farklı araştırmacılar tarafından çeşitli şekilde sınıflandırıldığı görülmektedir. Bu çalışmada, alanyazında var olan sınıflamalardan yola çıkılarak yeni bir sınıflandırmaya gidilmiş ve söz konusu araçlar (1) yazım ve dilbilgisi araçları, (2) alanyazın tarama araçları, (3) belge okuma ve anlama araçları, (4) zaman yönetimi ve verimlilik araçları, (5) atıf düzenleme araçları, (6) görsel oluşturma araçları, (7) veri toplama ve çözümleme araçları, (8) benzerlik belirleme araçları, (9) birlikte çalışma araçları, (10) çeviri araçları olmak üzere toplam on başlık altında incelenmiştir. Akademik yazma sürecinde bilim insanlarına etkili kullanımında oldukça yarar sağlayacak yapay zekâ araçlarının kullanım yöntemleri konusunda süregelen çeşitli tartışmalar, soru işaretleri ve çekinceler mevcuttur. Bu tartışmalar da dikkate alınmış ve yapay zekanın etik boyutundan da bahsedilmiştir.
Akademik Yazma Yapay Zekâ Yapay Zekâ Araçlarının Sınıflandırılması
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Tüm Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 2 |