The purpose of this study is to investigate the
perceptions of teachers about technology use, support of use of technology
tools and the access to technology tools
according to types (Fatih Project Technology Education, General
Technology Education and Self Learning) and number (one, two or three
education). Within the scope of the study, available scale data were obtained
from 320 teachers working in 30 schools. According to different types of
education, there was a meaningful difference in the perceptions of teachers
regarding the use of technology and the perceptions of access to technological
tools, but no significant difference was found in the perceptions of
technological pedagogical knowledge. On the other hand, according to different
technological education numbers, there was a meaningful difference between
teachers' perceptions of technological pedagogical knowledge and access to
technological tools, but no significant difference was found in perceptions of
support for technological tool use.
Teacher training Technologic-pedagogic knowledge Use of technology Access to technology tools
Bu araştırmanın amacı,
öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik algılarının, teknolojik araç
kullanımına yönelik destek algılarının ve teknolojik araçların erişimine
yönelik algılarının aldıkları farklı teknoloji eğitimine (Fatih Projesi Teknoloji
Eğitimi, Genel Teknoloji Eğitimi ve Kendi Kendine Öğrenme) ve farklı teknoloji
eğitimi sayısına (1, 2 veya 3 tane eğitim alan) göre farklılaşma durumlarını
araştırmaktır. Araştırma kapsamında toplamda 30 okulda çalışan 320 öğretmenden
kullanılabilir ölçek verisi elde edilmiştir. Aldıkları farklı eğitim türlerine
göre öğretmenlerin teknoloji kullanımına yönelik algılarında ve teknolojik
araçların erişimine yönelik algılarında anlamlı bir fark bulunmuşken teknolojik
pedagojik bilgi algılarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Diğer taraftan
farklı teknoloji eğitimi sayılarına göre öğretmenlerin teknolojik pedagojik
bilgi algılarında ve teknolojik araçların erişimine yönelik algılarında anlamlı
bir fark bulunmuşken teknolojik araç kullanımına yönelik destek algılarında
anlamlı bir fark bulunamamıştır.
Öğretmen eğitimi Teknolojik pedagojik bilgi Teknoloji kullanımı Teknolojiye erişim
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Cilt 1 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |