Türk anayasa yargısında yürürlüğün durdurulması konusu son derece tartışmalı bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Öğretide, yürürlüğü durdurma yetkisinin gerekliliği konusunda büyük oranda görüş birliği bulunmakla birlikte, pozitif hukuk çerçevesinde Anayasa Mahkemesi'nin -1993"ten beri fiilen kullandığı- bu yetkiye sahip olup olmadığı konusunda birbirinden çok farklı görüşler bulunmaktadır. Anayasa Mahkemesi'nin kullandığı bu yetki anayasal bir yetki midir? Ya da Anayasa Mahkemesi’nin başvurmak zorunda kaldığı bu yetki, hukuk devleti ilkesinin sağlanması amacına yöneliktir diyebilir miyiz? Yoksa, hukuk devleti ilkesinin zorlanması anlamını mı taşımaktadır? Hatta, Anayasa Mahkemesi sahip olmadığı bir yetkiyi mi kullanmaktadır? Aşağıda bütün bu sorulara yanıt aranacaktır,
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2001 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 5 Sayı: 1-4 |
Bu Eser Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.