Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

CROSS- BORDER ELECTRONIC COMMERCE IN TURKEY AND IN THE WORLD

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 11 - 22, 31.12.2019

Öz



Developments such as facilitating
access to internet and increasing internet quality, rapid increase in
smartphone penetration, advances in logistics and increased credit card usage
have led to the rapid growth of electronic commerce and consequently
cross-border electronic commerce since 2010.



Cross-border e-commerce refers to
the purchase and sale of products from online stores across national borders.
In cross-border e-commerce, buyers and sellers reside in different countries,
speak different languages ​​and are subject to different legal rules.



In this study, in terms of
producers and consumers, a cross-border assessment of the situation in Turkey and
the world on cross-border shopping habits and trends in electronic commerce
will be done, after mentioning about the development of e-commerce in Turkey
and in the world.

Kaynakça

  • AYDEMİR, İbrahim (2004), Elektronik Ticaret Alanındaki Rekabet Sorunları, Rekabet Kurumu, Ankara.
  • ÇOLAKKADIOĞLU, M. Sinan (2015), “E-Ticaretin Gelişmesinde E-Devletin Rolü ve E-Ticaretin Türkiye Ekonomisine Kantitatifsel Etkileri”, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Deloitte (2019), “E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar”, İnternet Adresi: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumerbusiness/e-ticaretin-gelisimi-sinirlarin-asilmasi-ve-yeni-normlar.pdf ,Erişim Tarihi: 17.09.2019.
  • DEMİRDÖĞMEZ, Mehmet, Nihat GÜLTEKİN ve Yunus TAŞ (2018), “Türkiye’de E-Ticaret Sektörünün Yıllara Göre Değişimi”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (15), 2217-2237.
  • JAIN, Puneet, Kritika JAIN, Pushpendra Kumar JAIN (2016), “Electronic Commerce and it’s Global Impact”, Innovare Journal of Engineering and Technology, 4 (3), 1-6.
  • KALAYCI, Cemalettin (2008), “Elektronik Ticaret ve KOBİ’lere Etkileri”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 1 (1), 139-150.
  • KOTLER, Philip (2016), A’dan Z’ye Pazarlama: Pazarlamayla İlgilenen Herkesin Bilmesi Gereken 80 Kavram, Çev. Aslı Kalem Bakkal, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • MARANGOZ, Mehmet (2011), “Girişimciler İçin Sınırsız Ticaret: E-Ticaret”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6 (1), 181-201.
  • Paypal (2014), “PayPal Cross-Border Research”, İnternet Adresi: https://www.paypalobjects.com/webstatic/en_US/mktg/pages/stories/pdf/paypal_cbt_global_snapshot_nov_2014_2.pdf , Erişim Tarihi: 15.09.2019
  • ŞANLI, Bahar (2005), “Küreselleşmenin İtici Gücü Yeni Ekonomi-Elektronik Ticaret ve Türkiye Açısından Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (2), 201-218.
  • The Economist Intelligence Unit (2018), “Preparing for Disruption: Technological Readiness Ranking”, Internet Adresi: http://pages.eiu.com/rs/753-RIQ-438/images/Technological_readiness_report.pdf, Erişim Tarihi: 16.09.2019.
  • Tepav (2014), “Türkiye’de E-İhracat: Fırsatlar ve Sorunlar”, İnternet Adresi: https://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/14159731805.Turkiyede_E_Ihracat_Firsatlar_ve_Sorunlar.pdf , Erişim Tarihi: 17.09.2019.
  • Tüsiad (2017), Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret”, İnternet Adresi: https://www.eticaretraporu.org/wpcontent/uploads/2017/04/TUSIAD_Ticaret_Raporu_2017.pdf, Erişim Tarihi: 16.09.2019.
  • Utikad (2019), “ Türkiye’de E-Ticaret ve E-İhracat: Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler”, İnternetAdresi:https://www.utikad.org.tr/Images/BasinBulten/19022019utikadeticaretveeihracatraporu657651.pdf , Erişim Tarihi: 15.09.2019.
  • VAROUFAKIS, Yanis (2019), Kızımla Ekonomi Sohbetleri, Çev. Sinan Arslaner, Epsilon Yayınevi, Mayıs 2019, İstanbul.
  • Wto, Internet Adresi https://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/ecom_e.htm, Erişim Tarihi: 28.08.2019
  • YALTI, Billur (2003), Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul.
  • YILDIZ, Kübra (2018), “Elektronik Ticaret ve Hukukumuzdaki Durumu Üzerine Kısa Bir İnceleme”, İstanbul Barosu Dergisi, 92 (6), 201-227.
  • YILMAZ, Engin ve İbrahim Sarper KARAKADILAR (2019), “Türkiye’deki Elektronik Ticaret Uygulamalarına Müşteri Gözünden Bakış ve İyileştirme Önerileri”, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), 53-75.

TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 11 - 22, 31.12.2019

Öz

İnternete erişimin kolaylaşması ve
internet kalitesinin yükselmesi, akıllı telefon penetrasyonunun hızlı artışı,
lojistik alanındaki ilerlemeler ve kredi kartı kullanımının artması gibi gelişmeler
özellikle 2010’lu yıllardan itibaren elektronik ticaretin ve buna bağlı olarak
sınır ötesi elektronik ticaretin hızla büyümesine neden olmuştur.



Sınır ötesi e-ticaret, ürünlerin
online mağazalardan, ulusal sınırlar üzerinden alım ve satımını ifade
etmektedir. Sınır ötesi e-ticarette alıcı ve satıcı farklı ülkelerde ikamet
etmekte, farklı dili konuşmakta, farklı hukuk kurallarına tabi olmaktadır.



Bu çalışmada ilk olarak elektronik
ticaretin Türkiye ve dünyadaki izlediği yola değinilerek, üretici ve tüketici
bazında Türkiye ve dünyadaki sınır ötesi elektronik ticaretteki eğilimler ve
sınır ötesi alışveriş alışkanlıkları üzerine durum değerlendirmesi
yapılacaktır.

Kaynakça

  • AYDEMİR, İbrahim (2004), Elektronik Ticaret Alanındaki Rekabet Sorunları, Rekabet Kurumu, Ankara.
  • ÇOLAKKADIOĞLU, M. Sinan (2015), “E-Ticaretin Gelişmesinde E-Devletin Rolü ve E-Ticaretin Türkiye Ekonomisine Kantitatifsel Etkileri”, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Deloitte (2019), “E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar”, İnternet Adresi: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumerbusiness/e-ticaretin-gelisimi-sinirlarin-asilmasi-ve-yeni-normlar.pdf ,Erişim Tarihi: 17.09.2019.
  • DEMİRDÖĞMEZ, Mehmet, Nihat GÜLTEKİN ve Yunus TAŞ (2018), “Türkiye’de E-Ticaret Sektörünün Yıllara Göre Değişimi”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8 (15), 2217-2237.
  • JAIN, Puneet, Kritika JAIN, Pushpendra Kumar JAIN (2016), “Electronic Commerce and it’s Global Impact”, Innovare Journal of Engineering and Technology, 4 (3), 1-6.
  • KALAYCI, Cemalettin (2008), “Elektronik Ticaret ve KOBİ’lere Etkileri”, International Journal of Economic and Administrative Studies, 1 (1), 139-150.
  • KOTLER, Philip (2016), A’dan Z’ye Pazarlama: Pazarlamayla İlgilenen Herkesin Bilmesi Gereken 80 Kavram, Çev. Aslı Kalem Bakkal, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • MARANGOZ, Mehmet (2011), “Girişimciler İçin Sınırsız Ticaret: E-Ticaret”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 6 (1), 181-201.
  • Paypal (2014), “PayPal Cross-Border Research”, İnternet Adresi: https://www.paypalobjects.com/webstatic/en_US/mktg/pages/stories/pdf/paypal_cbt_global_snapshot_nov_2014_2.pdf , Erişim Tarihi: 15.09.2019
  • ŞANLI, Bahar (2005), “Küreselleşmenin İtici Gücü Yeni Ekonomi-Elektronik Ticaret ve Türkiye Açısından Bir Değerlendirme”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 10 (2), 201-218.
  • The Economist Intelligence Unit (2018), “Preparing for Disruption: Technological Readiness Ranking”, Internet Adresi: http://pages.eiu.com/rs/753-RIQ-438/images/Technological_readiness_report.pdf, Erişim Tarihi: 16.09.2019.
  • Tepav (2014), “Türkiye’de E-İhracat: Fırsatlar ve Sorunlar”, İnternet Adresi: https://www.tepav.org.tr/upload/files/haber/14159731805.Turkiyede_E_Ihracat_Firsatlar_ve_Sorunlar.pdf , Erişim Tarihi: 17.09.2019.
  • Tüsiad (2017), Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret”, İnternet Adresi: https://www.eticaretraporu.org/wpcontent/uploads/2017/04/TUSIAD_Ticaret_Raporu_2017.pdf, Erişim Tarihi: 16.09.2019.
  • Utikad (2019), “ Türkiye’de E-Ticaret ve E-İhracat: Gelişim Potansiyeli ve Lojistik Süreçler”, İnternetAdresi:https://www.utikad.org.tr/Images/BasinBulten/19022019utikadeticaretveeihracatraporu657651.pdf , Erişim Tarihi: 15.09.2019.
  • VAROUFAKIS, Yanis (2019), Kızımla Ekonomi Sohbetleri, Çev. Sinan Arslaner, Epsilon Yayınevi, Mayıs 2019, İstanbul.
  • Wto, Internet Adresi https://www.wto.org/english/tratop_e/ecom_e/ecom_e.htm, Erişim Tarihi: 28.08.2019
  • YALTI, Billur (2003), Elektronik Ticarette Vergilendirme, Der Yayınları, İstanbul.
  • YILDIZ, Kübra (2018), “Elektronik Ticaret ve Hukukumuzdaki Durumu Üzerine Kısa Bir İnceleme”, İstanbul Barosu Dergisi, 92 (6), 201-227.
  • YILMAZ, Engin ve İbrahim Sarper KARAKADILAR (2019), “Türkiye’deki Elektronik Ticaret Uygulamalarına Müşteri Gözünden Bakış ve İyileştirme Önerileri”, İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (1), 53-75.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yilmaz Onur Ari 0000-0001-7634-2531

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Kabul Tarihi 10 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ari, Y. O. (2019). TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 11-22.
AMA Ari YO. TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET. ebyuiibfdergisi. Aralık 2019;1(2):11-22.
Chicago Ari, Yilmaz Onur. “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1, sy. 2 (Aralık 2019): 11-22.
EndNote Ari YO (01 Aralık 2019) TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1 2 11–22.
IEEE Y. O. Ari, “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET”, ebyuiibfdergisi, c. 1, sy. 2, ss. 11–22, 2019.
ISNAD Ari, Yilmaz Onur. “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 1/2 (Aralık 2019), 11-22.
JAMA Ari YO. TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET. ebyuiibfdergisi. 2019;1:11–22.
MLA Ari, Yilmaz Onur. “TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET”. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 2, 2019, ss. 11-22.
Vancouver Ari YO. TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SINIR ÖTESİ ELEKTRONİK TİCARET. ebyuiibfdergisi. 2019;1(2):11-22.