The expected achievement in education hasn’t been occured by traditional methods in Turkey. The accomplishment at university admission exam can be the indication for secondary education success. In this context, geography lesson, became the owner of secondary least success, is considerable.
The Ministry of Education is in arrangement degree of construction geography education programs. It would be necessary to improve the programs naturally. Because of this, it will be inevitable to use information technologies in active geography lessons. GIS will have part, as being based on primary princples of geography, facilitating to answer ‘what’, ‘where’, ‘how’ and “why” questions, having high ability on analysis and synthesis, like a current education tool, in this activities.
In this report, an activity model, supporting some studies for development of geography programs, helping primary and secondary school geography teachers to prepare activities, relating to idea of”students estimate the exchanges in different time periods on their living areas’ , is submitted.
Key words: Geography, constructive approach, GIS, geography courses activities.
Türkiye’de geleneksel yöntemlerle eğitimde istenen başarı yakalanamamıştır. Üniversiteye giriş sınavlarında elde edilen başarı orta öğretimdeki derslerindeki durum için bir gösterge olarak kullanılabilir. Bu bildirinin merceğindeki coğrafya, üniversiteye giriş sınavında sosyal alanda başarının en düşük olduğu ikinci ders olması bakımından dikkat çekmektedir.
MEB, yapılandırmacı yaklaşımda orta öğretim coğrafya programları hazırlanma aşamasındadır. Bu programlarda ansiklopedik bilgilerin öğrenciye ezberletildiği bir ders olmaktan çıkması, verilerin kullanıldığı ve bilgilerin üretildiği, öğrencilerin coğrafî bilinci kazandıkları bir ders hâline gelmelidir. Yeni programların doğası gereği etkinliklerle zenginleştirilmesi de gereklidir.
Coğrafyada bilgisayar aracılığı ile öğrenme konusundaki ilk çalışmalar, bilgisayar aracılıklı kaynakların teknolojik yönlerine yoğunlaşmıştır. Güncel tartışmalar ise, bilgisayar aracılıklı yöntemlerin eğitim bilimsel bir araç olarak değerlendirilmesine kaymıştır. Etkinliklere dayalı coğrafya derslerinde bilgisayar teknolojilerinin kullanılması kaçınılmaz olarak değerlendirilebilir. Bu etkinliklerde, CBS, coğrafyanın temel prensiplerini oluşturan ne, nerede, nasıl ve niçin sorularını cevaplamayı kolaylaştıran, analiz ve sentez yetenekleri yüksek, verileri güncellemesi kolay bir önemli bir eğitim, öğretim aracı olarak yerini alacaktır.
Bu bildiride, MEB’deki coğrafya programlarını geliştirme çalışmalarına ve ilköğretim sosyal bilgiler öğretmenleri ile orta öğretim coğrafya öğretmenlerine etkinlik hazırlama konusunda yardımcı olacağı düşünülen, “Öğrenci, yaşadığı yerleşim alanına ait değişimleri farklı zaman dönemleri açısından değerlendirir” kazanımına ilişkin CBS kullanılarak hazırlanmış bir etkinlik örneği sunulmaktadır.
Anahtar kelimeler: Coğrafya, yapılandırmacı yaklaşım, CBS, coğrafya ders etkinlikleri
Coğrafya yapılandırmacı yaklaşım CBS coğrafya ders etkinlikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 28 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 15 Sayı: 1-2 |