The study was evaluated speed control undulations (SCUs), as one of the crucial speed management tools in urban areas, performance in reducing passenger car speeds. The evaluations investigated two narrow-type SCU (Bump) and two wide-type SCU (Hump) with 5 cm and 10 cm height. The performance of SCUs in reducing vehicle speeds has been examined by reading speed values from video records. Vehicle speeds have been determined at a distance from the SCUs that does not affect the speed of the drivers (approx. 125-150 m) and also at a distance of -60 m, -40 m, -20 m, 0 m (passing over), +20 m, +40 m and +60 m according to the SCU. All speed measurements were made in two different traffic flow regimes, free flow (FF) and oversaturated flow (OSF). Between the measured vehicle speeds and speed reduction rates, statistical evaluations were made for each SCU at different measurement points and the exact measurement points between different SCUs. It has been determined that the 10 cm high hump would be the right choice for reducing vehicle speeds.
Çalışmada, kentsel alanlarda çok önemli hız yönetimi araçlarından biri olan Hız Kesici Tümseklerin (HKT'ler), binek araç hızlarını azaltmadaki performansları değerlendirilmiştir. Değerlendirmelerde, 5 cm ve 10 cm yüksekliklerdeki iki adet dar tip HKT (Bump) ve iki adet geniş tip HKT (Hump) incelenmiştir. HKT’lerin taşıt hızlarını azaltma konusundaki performansları kamera görüntülerinden hız değerleri okunarak incelenmiştir. HKT’lerin sürücüleri hızlarını azaltma konusunda etkilemediği bir mesafede (yaklaşık 125-150m) ve ayrıca HKT’ye göre -60 m, -40 m, -20 m, 0 m (üzerinden geçişte), +20 m, +40 m ve +60 m mesafelerdeki taşıt hızları belirlenmiştir. Tüm hız ölçümleri serbest akım ve doygun akım olmak üzere iki farklı trafik akım rejiminde ayrı ayrı yapılmıştır. Ölçülen taşıt hızları ve hız azaltma oranları arasında gerek her bir HKT için farklı ölçüm noktalarında gerekse farklı HKT’ler arasındaki aynı ölçüm noktalarında istatistiksel değerlendirmeler yapılmıştır. Değerlendirmelerde taşıtların hızlarını azaltma konusunda 10 cm yüksekliğindeki geniş tip HKT’nin en doğru tercih olacağı tespit edilmiştir.
dar hız kesici tümsek geniş hız kesici tümsek trafiği sakinleştirme hız yönetimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.