Günümüzde inşaattan lojistiğe
kadar her sektörde yakıt tüketimini azaltmak, yapıların ağırlığını azaltmak
gibi amaçlarla ağırlık azaltma ile ilgili pek çok çalışma yapılmaktadır. Bal
peteği kompozitler düşük ağırlıkları ve ağırlıklarına oranla sahip oldukları
yüksek mekanik dayanımları sebebi ile ağırlık azaltma çalışmalarında ilk akla
gelen malzemelerden birisidir. Bu çalışmada yük taşımacılığında kullanılan
taşıtlarda zemin uygulamalarında sıkça kullanılan alüminyum damla desenli saç
ve hazır cam takviyeli polyester(CTP) levha kullanılarak üretilmiş bal peteği
sandviç levhaların CTP levha kalınlığı ve çekirdek kalınlığı değişimi ile
eğilme dayanımı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışma kapsamında 2,5 mm
alüminyum damla desenli saç sabit tutularak 15 ve 20 mm kalınlığında hücre çapı
9 mm olan ve kalınlığı 70 mikron olan alüminyum bal peteği yapısı ile 2 mm ve 9
mm kalınlığında CTP levhalar kullanılarak üretilmiş bal peteklerinin üç nokta
eğme testleri yapılmış, CTP levha kalınlığı ve bal peteği kalınlığı
değişimlerinin dayanıma olan etkisi incelenmiştir.
Sonuç olarak CTP levha kalınlığındaki artışın dayanımı arttırdığı ancak
bal peteği kalınlığının CTP Levha kalınlılığından dolayı oluşan artışa oranla
mukavemeti çok daha fazla arttırdığı gözlemlenmiştir.
[6] Asadi M., Shirvani H., Sanaei E., Ashmead M., "A Simplified model to simulate crash behavior of honeycomb", Proceedings of the international conference on advanced design and manufacture, Harbin, 119-123,(2006).
[7]Manalo A.C., Aravinthan T., Karunasena W., "Flexural behaviour of glue laminated fibre composite sandwich beams", Composite Structure, 2010, 92, 2703-2711.
[8]Özdemirli E., "Anlık basınç yükü etkisindeki kompozit sandviç plağın dinamik davranışının deneysel ve sayısal incelenmesi", (Yüksek Lisans), İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, (2006).
S. Subaşı, V. Çetin, ve A. Şamandar, “Kompozit Panellerde CTP Levha Ve Çekirdek Kalınlığının Mekanik Özelliklere Etkisi”, ECJSE, c. 4, sy. 2, ss. 135–145, 2017, doi: 10.31202/ecjse.291853.