Yük frekansı kontrolünde (LFC), kontrol sinyallerini kontrol merkezinden tesis tarafına ve uzak terminal ünitelerinden (RTU) kontrol merkezine iletmek önemlidir. Bu nedenle, sinyal iletiminde zaman gecikmelerinin olması kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu gecikmeler LFC sisteminin dinamik performansını azaltmaktadır. Bu makale, yenilenebilir enerji üretimi alt sistemi için, LFC de gecikmeye bağlı olarak kararlılık analizini yapmaktadır. Sistemin gecikme marjı, farklı atalet değerleri, sönümleme faktörü ve kontrolör kazanımları için teorik olarak analiz edilmektedir. Teorik olarak elde edilen sonuçlar simülasyon çalışmaları ile karşılaştırılmıştır. Kontrolör kazancı ile gecikme marjı arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışılan sistem fotovoltaik sistem (PV), enerji depolama için ultra-kapasitör (UC) bankası, rüzgar türbini jeneratörü (WTG), dizel jeneratör (DG) ve yakıt hücresi (FC) sistemi içerir. LFC sisteminin kararlılık gecikmesinde üst sınırı, gecikme marjı olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada, gecikme marjları analitik bir yöntem kullanılarak hesaplanmıştır. Gecikme marjı analizi, oransal integral (PI) kontrolör kullanılarak geniş bir parametre aralığı için hesaplanmıştır. Bu sonuçlar, PI kontrolörlerini, dinamik performans ile gecikme marjı arasında bir uygun değer ayarlaması yapmak için kullanılabilir. MATLAB ortamında yapılan simülasyon çalışmaları kullanılan yöntemin etkinliğini doğrulamaktadır.
Güç üretim kontrolü Güç sistem kararlılığı Güç sistem analizi hesaplama Hibrit güç sistemleri Yük yönetimi.
In load frequency control (LFC), it is important to transmit control signals from remote terminal units (RTU) to the control center and from the control center to the plant side. Therefore, time delays in signal transmission become unavoidable. These delays reduce the dynamic performance of the LFC system. This paper is dedicated to the delay-dependent stability analysis of the LFC scheme for renewable energy power generation subsystem. The delay margin of the system is analyzed theoretically for different values of inertia, damping factor as well as controller gains. Theoretically obtained results are compared with simulation studies. The relation between the controller gain and the delay margin is investigated. The system studied includes photovoltaic system (PV), ultra-capacitor (UC) bank for energy storage, wind turbine generator (WTG), diesel generator (DG) and fuel cell (FC) system. The upper bound of the delay time, while LFC system is in stable condition, is known as delay margin. Delay margin computations are realized by using an analytical method approach. Proportional-integral (PI) controller is used for controlling proposed power generation storage system. PI Controller parameters are chosen in a wide range to observe the effect of the parameter space on delay margin variation. Simulation studies verify the effectiveness of the proposed method.
Power generation control Power system stability Power system analysis computing Hybrid power systems Load management.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.