Yolların projelendirilmesi ve uygun geçkinin belirlenmesi
çalışmaları birçok aşamadan ve etüdten oluşur ve etüdlerin gerçekleştirilmesi
için detaylı araştırma ve çalışma yapmak gerekir. Yol projesi yapılırken,
tesviye eğrili haritadan yararlanarak, jeoloji ve hidrojeoloji haritaları
dikkate alınarak belirlenen noktalar arasından yolun geçeceği geçkinin yaklaşık
olarak belirlenmesi gerekir.
Doktora tez çalışmasından elde edilen makale çalışmasında,
örnek kesim olarak ‘Fatih Sultan Mehmet Köprüsü çıkışından 3. Hava Alanı’na
kadar olan koridor seçilmiştir. Bu koridorda 5 alternatif geçki oluşturulup,
inşa maliyeti açısından en uygun alternatif ve maliyet farkları
araştırılmaktadır. Bunu sağlamak için oldukça güncel değerler kullanılarak
ayrıntılı projelendirme çalışması yapılmıştır. Maliyetlere en fazla etki eden
parametrenin ne olduğu ve mertebesi örnek kesim üzerinde somut olarak
belirlenmeye çalışılmış ve sonuçta morfolojik yapının en önemli faktör olduğu,
maliyet değerleri ile ortaya konulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.