Boyama, yapıştırma ve kaplama gibi çeşitli
endüstriyel alanlarda yaygın olarak kullanılan epoksi reçineleri, termoset
grubuna ait reçinelerdir. Yüksek mekanik özelliklere sahip olan bu reçineler kompozit
malzeme üretiminde matris malzemesi olarak kullanılırlar. Epoksi reçinelerinin
cam, karbon veya aramid gibi liflerle birleştirilmesiyle üretilen kompozit
malzemeler uzay, denizcilik ve havacılık uygulamalarında kullanılmaktadır.
Epoksi reçinelerinin çoğu endüstriyel olarak üretilmekte ve üretim safhasında
kullanılan hammaddeler büyük oranda petrol esaslı olmaktadır. Petrol esaslı
malzemeler yerine biyo-tabanlı bitkisel malzemeler üretmek her geçen gün daha
da önemli hale gelmektedir. Bu malzemeler petrole bağımlılığı azaltmakta ve doğada
bolca bulunan ve ucuz olan bitkisel materyallerin kullanımını teşvik
etmektedir. Bu çalışmada, petrol bazlı epoksi reçinesi ile çam reçinesinden
elde edilen kolofan maddesi belirli oranlarda birleştirilerek biyo-tabanlı bir
epoksi reçinesi üretildi ve bu reçinenin mekanik ve termal özellikleri incelendi.
Epoxy
resins which are widely used in various industrial fields such as painting,
bonding, and coating, are resins of thermosetting group. These resins, which
have high mechanical properties, are used as matrix material in composite
material production. Composite materials produced by combining epoxy resins
with fibers such as glass, carbon or aramid, are used in aerospace, marine and aviation
applications. Most of the epoxy resins are industrially produced and the raw
materials used in the production phase are largely petroleum-based. Today, it
is increasingly important to produce bio-based plant materials instead of
petroleum-based materials. These materials reduce dependence on petroleum and
encourage the use of cheaper plant materials found abundantly in the
environment. In this study, a bio-based epoxy resin was produced by combining
petroleum-based epoxy resin and rosin obtained from wood resin at certain
ratios. Then, their mechanical and thermal properties were investigated.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.