Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türk-Hırvat Teknik Şartnamelerinin Yol Altyapısı Açısından Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 458 - 466, 31.05.2018
https://doi.org/10.31202/ecjse.411184

Öz

Teknik şartnameler, projelerin istenilen
kalitede ve sürede gerçekleştirilebilmesi için uygulanması gereken kuralları
tanımlayan açıklamalardır. Bir işin yapılabilmesi için gerekli bütün bilgilerin
teknik şartnamelerde tam ve eksiksiz biçimde tanımlanması gerekir. İmalata ait
işçilik, malzeme, ekipman ve kalite kontrol koşulları şartnamelerde tam olarak
açıklanmalıdır. Bu çalışmada Türkiye’de karayolları yapımında teknik şartname
olarak kullanılan Karayolları Teknik Şartnamesi (KTŞ) ile son dönemde
Balkanlar’da yapılan karayollarında kullanılan Hırvat Teknik Şartnamesi (HTŞ),
yol altyapısı açısından, kazı ve dolgu işleri temel alınarak
karşılaştırılmıştır. Çalışmada her iki şartnamede geçen malzeme tanımları, iş
yapım metodları ve kalite kontrol süreçleri ele alınmış, yapım sonrasında
imalatın kalitesinin korunması için yapılması gereken testler açıklanmış ve
sıklıkları karşılaştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda, her iki şartnamenin
birbiriyle olan benzerlikleri ve farklılıkları yorumlanarak öneriler sunulmuş
ve teknik şartname seçiminin önemi vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • [1] “KGM, Karayolları Esnek Üstyapılar Projelendirme Rehberi”, Karayollar Genel Müdürlüğü Teknik Araştırma Dairesi Başkanlığı, Ankara (2000).[2] İTÜ, Ulaştırma Ana Planı Stratejisi, İ.T.Ü. Ulaştırma UYG-Merkezi, İstanbul (2005).[3] C.M., Croatian Bureau of Statistics, Statical Yearbook of the Rep of Croatia, p. 355, Zagreb, (2012).[4] Dündar G., Esnek Üstyapı Ttasarım Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul (1998).[5] Küpçü E., Esnek Üstyapıların Projelendirilmesinde AASHO 1972 ve ASHO 1986 Yöntemlerinin Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, (1994).[6] Avcı S., Esnek Üstyapı Tasarım Yöntemlerinden ASSHTO 2002 ile ASSHTO 1993 Yönteminin Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, İstanbul, (2006).[7] KGM, Karayolları Teknik Şartnamesi, Ankara, (2006).[8] IGH, General Technical Requirements, Institut Graðevinarstva Hrvatske, Zagreb (2001).[9] McCarthy D. Es. of Soil Mechanics and Found.:Basic Geotechnic Pretince Hall (2006) [10] AASHTO, Standart Specifications for Transportation Materials and Methods of Sampling and Testing, 12th EdWashington D.C, (1978),[11] Demirdağ M. N., Öztürk Z. ‘Examination of the ratio of corrugation maintenance cost in superstructure maintenance cost in slab track superstructures’, ‘El-Cezeri Journal of Science and Engineering’, 2017, Vol 4, No 3, 509-517, (2017).[12] Öztürk O., Öztürk. Z., ‘Investigation of the environmental effects of Ro-Ro Port on Sample Zone’’, El-Cezeri Journal of Science and EngineeringVol 5, No 1, 80-9, (2018)[13] Erbaş F. E., Öztürk Z. ‘Investigation of Transition Zones Between Bridge and Balastless Track for Light Rail Transit Systems with a Case Study’, El-Cezeri Journal of Science and Engineering, Vol 5, No 1, 126-135, (2018).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 30 Mart 2018
Kabul Tarihi 2 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE O. Öztürk, “Türk-Hırvat Teknik Şartnamelerinin Yol Altyapısı Açısından Karşılaştırılması”, ECJSE, c. 5, sy. 2, ss. 458–466, 2018, doi: 10.31202/ecjse.411184.