Designing hull forms with superior seakeeping
performance demands basic information about the correlation between hull form
parameters and ship motions. Classical model testing is still seen to be the
most accurate way to get information about wave-induced ship motion
characteristics for a hull design. Besides, in the last decades, there is an
increased interest in CFD simulations in hydrodynamic optimization studies.
Generally, due to the sea environment is generally not definite at the
preliminary design phase, hydrodynamic optimization of a ship in terms of
seakeeping is realized by comparing response amplitude operator (RAO) graphs in
head seas. However, in a systematic optimization study, it becomes impossible
to compare these graphs because of the large number of variants. In this study,
a new approach will be presented which enables numerical interpretation of a
large number of RAOs for systematic optimization studies. A script is developed
in order to convert graphical data into numerical and to enable automatic use
in an optimization process. As a case study, a systematic planing hull series
is developed with 120 variants and RAOs are obtained as a result of viscous CFD
analysis. Finally, RAOs of all variants are compared by means of the suggested
approach.
seakeeping optimization parametric modeling response amplitude operator planing hull
Tekne formlarının üstün denizcilik performansı ile
tasarlanması, tekne form parametreleri ile gemi hareketleri arasındaki ilişki
hakkında temel bilgiler gerektirir. Klasik model deneylerinin hala form
tasarımı için dalga kaynaklı gemi hareketi özellikleri hakkında bilgi edinmenin
en doğru yolu olduğu görülmektedir. Ayrıca, son yıllarda, hidrodinamik
optimizasyon çalışmalarında CFD simülasyonlarına ilgi artmaktadır. Genel olarak
bir geminin denizcilik açısından hidrodinamik optimizasyonu, deniz ortamının ön
tasarım aşamasında genellikle belli olmaması sebebiyle, baştan gelen
dalgalardaki genlik karşılık fonksiyonu (RAO) grafikleri karşılaştırılarak
gerçekleştirilir. Bununla birlikte, sistematik bir optimizasyon çalışmasında
çok sayıda değişken nedeniyle bu grafikleri karşılaştırmak imkansız hale gelir.
Bu çalışmada, sistematik optimizasyon çalışmaları için çok sayıda RAO'nun
sayısal yorumunu mümkün kılan yeni bir yaklaşım sunulacaktır. Grafik verilerini
sayısal hale getirmek ve bir optimizasyon işleminde otomatik kullanımı sağlamak
için bir betik geliştirilmiştir. Örnek uygulama olarak, 120 alternatif tekne
formundan oluşan sistematik tekne serisi geliştirilmiştir ve viskoz HAD
analizleri sonucunda RAO'lar elde edilmiştir. Son olarak, tüm alternatiflerin
RAO'ları önerilen yaklaşım ile karşılaştırılmıştır.
denizcilik optimizasyon parametrik modelleme genlik karşılık fonksiyonu kayıcı tekne
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Açık Dergi Erişimi (BOAI)
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.