The purpose of this study is to find out what administrators in a higher education institution think about emotion management behavior, to evaluate them individually and organizationally, and to see if the data obtained varies depending on the administrators' experience. In this study, a case study was used as one of the qualitative research approaches. Interviews were performed with 9 administrators working at a higher education institution, 5 with experience and 4 without, using the criterion and maximum diversity sample approach. The information was gathered using the previously established codes and then subjected to content analysis. The research process was explained in detail, the results were checked by certain participants, and the opinions of a different area expert were taken during the analytic process to assure validity and reliability. The perspectives of the managers on emotion management, both as individuals and as managers, were investigated in depth as part of the research, and it was discovered that the managers' attitudes varied with their experience.
Manager Experience Emotion Management Higher Education Institution Individual Opinion Organizational View
Bu çalışmanın amacı, bir yükseköğretim kurumunda yönetici olarak çalışan bireylerin duygu yönetimi davranışı hakkındaki görüşlerini belirleyerek bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirmek ve elde edilen verilerin yöneticilerin deneyim durumuna göre değişiklik gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak bir yükseköğretim kurumunda çalışan 5’i deneyim sahibi 4’ü deneyim sahibi olmayan 9 yönetici ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler daha önce belirlenen kodlar altında toplanarak içerik analizi yapılmıştır. Geçerlilik ve güvenilirliğin sağlanması için araştırma süreci tüm detayları ile anlatılmış, sonuçlar bazı katılımcılara teyit ettirilmiş ve analiz sürecinde farklı bir alan uzmanının görüşleri alınmıştır. Araştırma da duygu yönetimi davranışına ilişkin bireysel görüşler; iş yaşamında duygular, süreç, stratejiler, etkenler ve avantaj/dezavantaj gibi kategorilere ayrılırken örgütsel görüşler; motivasyon, yenilikçilik, örgütsel yapı ve olumlu duygu gibi kategoriler altında bir araya getirilmiştir. Araştırma ile duygu yönetimine ilişkin yönetici görüşlerinin deneyim durumuna göre değişiklik gösterdiği saptanmıştır.
Yönetici Deneyim Duygu Yönetimi Yükseköğretim Kurumu Bireysel Görüş Örgütsel Görüş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
"Econder International Academic Journal" Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.