Bu çalışmada pazarlama karmasının tutundurma bileşenine ilişkin literatürde yer alan belirsizlikleri ve tartışmalı konuları tespit etmek amacıyla öncelikle tutundurma üzerine bir literatür taraması gerçekleştirilmiştir. Bu süreçte tutundurma kavramının tanımı, bileşenleri ve özelde kişisel satış, doğrudan ve dijital pazarlama ve satış geliştirme alt bileşenlerinde belirsizlikler tespit edilmiştir.
Teorik tartışma olarak yürütülen çalışmada tutundurma kavramı “Öncelikle pazarlama stratejisini desteklemek ve sonra satışları artırmak, desteklemek ve ürünlerin pazar şartlarında sürdürülebilir bir şekilde kalıcılığını her türlü soyut ve somut konumlandırmayla sağlamak ve pazarlama politikalarını desteklemek amacıyla; -tüketici davranışlarını da bu bağlamda etkilemek için- kişisel satış, halkla ilişkiler, reklam, doğrudan ve dijital pazarlama ve satış geliştirme araçlarının koordineli bir biçimde bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde eşgüdümlenmesidir.” olarak tanımlanmıştır. Buna ek olarak kişisel satış ve doğrudan ve dijital pazarlama alt bileşenlerinde araç-amaç karmaşasından kaynaklanan bir sınıflandırma hatası ve satış geliştirme alt bileşeninde de kısa-uzun vadeli uygulamalara bağlı olarak hatalar tespit edilerek bu alanlarda yeni sınıflandırma önerileri gerekçeleriyle birlikte literatüre kazandırılmıştır.
Çalışma tutundurma kavramına yeni bir tanım ve alt bileşenlerine yeni bir sınıflandırma önerisi getirmesi nedeniyle literatüre katkıda bulunmaktadır. Özellikle günümüz toplumunun tutundurma kültürü olarak adlandırılması ise çalışmanın incelediği konunun önemini göstermektedir.
Pazarlama Karması Tutundurma Kişisel Satış Doğrudan ve Dijital Pazarlama Satış Geliştirme Tutundurmanın Tanımı
In this study, first of all, a literature review on promotion was conducted in order to identify the uncertainties and debates in the literature regarding the promotion component of the marketing mix. In this process, uncertainties were identified on the definition of the concept of promotion, its components and in particular the sub-components of personal selling, direct and digital marketing and sales development.
In the study conducted as a theoretical discussion, the concept of promotion was defined as “The coordination of personal selling, public relations, advertising, direct and digital marketing and sales development tools within the framework of integrated marketing communication in order to affect consumer behavior in this context to increase and support primarily marketing strategy and then the sales and to ensure the sustainability of products in market conditions with all kinds of abstract and concrete positioning and to support marketing policies”. In addition, a classification error arising from the tool-purpose confusion in personal sales and direct and digital marketing sub-components and errors in the sales development sub-component due to short-long-term applications were determined and new classification proposals in these areas were brought to the literature with their justifications.
This study contributes to the literature by suggesting a new definition for the concept of promotion and a new classification for its sub-components. The fact that today's society is called a promotion culture shows the importance of the subject that the study examines.
Marketing Mix Promotion Personal Selling Direct and Digital Marketing Definition of the Promotion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
"Econder International Academic Journal" Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.