Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Qualıty in The Islamıc Economy: A Revıew From The View of Qur'an

Yıl 2021, , 291 - 304, 31.12.2021
https://doi.org/10.35342/econder.892703

Öz

Quality is a matter of economic importance as a combination of product characteristics that meet customer expectations or customer needs. Products can meet the needs of the quality, people will be satisfied with the product to this extent, as a result of the product sales can only be continued, businesses will be able to continue to exist. In this case, one of the main factors of maintaining competitive advantage and staying in the market is the quality of products that are suitable for the market. Product quality is not only a product's nature, but also its presentation, delivery conditions, ergonomics, environmental sensitivity and customer relations. The Islamic economy is making evaluations on quality issues such as not being deceived by the customer, doing well and being honest. The aim of this study is to examine quality in the Islamic economy in a certain frame from the Qur'an window. As a result of this study, it will be revealed how Islamic economics deals with the quality issues in the form of an initial survey to be an example of future studies.

Teşekkür

econder

Kaynakça

  • Küçük, Orhan (2017) İnsani Ekonomi Modeli: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2018) Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2018) Toplam Kalite Yönetimi, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2017) Kalite Kontrol ve Kalite Güvence Sistemleri, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • www.diyanet.gov.tr (Kuran Meali, E. T. 2016)
  • et-Tirmizî, E. Î. M. b. Î. b. S. (1998). el-Câmiu’s-sahîh (C. 1-6). Dâru’l-ğarbi’l-İslâmî.
  • İbn Sa‘d, E. A. M. b. S. b. M. el-Kâtib el-Hâşimî el-Basrî el-Bağdâdî, & thk. Muhammed Abdülkâdir Atâ. (1990). et-Tabakâtü’l-kübrâ (C. 1-8). Dârul-kütübi’l-ılmiyye.
  • Müslim b. Haccâc, E.-H. M. b. el-H. b. M. el-Kuşeyrî. (t.s.). El-Câmiu’s-sahîh (C. 1-5). Dâru ihyâi türâsi’l-arabbiy.

İslâm Ekonomisi’nde Kalite: Kur’an Penceresinden Bir İnceleme

Yıl 2021, , 291 - 304, 31.12.2021
https://doi.org/10.35342/econder.892703

Öz

Kalite, müşteri beklentilerine uygunluk veya müşteri ihtiyaçlarını karşılayan ürün özelliklerinin bir bileşimi olarak iktisadi bakımdan üzerinde durulması gereken bir konudur. Ürünler kalitesi ölçüsünde ihtiyaçları karşılayabilecek, insanlar bu ölçüde üründen memnuniyet duyacak, bunun sonucunda ancak ürün satışı sürdürülebilecek, işletmeler varlığını devam ettirebilecektir. Şu halde rekabet üstünlüğü sağlamanın, pazarda ayakta kalabilmenin temel faktörlerinden biri pazara uygun ürün kalitesidir. Ürün kalitesi, sadece ürünün mahiyeti olarak değil aynı zamanda sunumu, teslimatı koşulları, ergonomi, çevre duyarlılığı ve müşteri ilişkileri gibi boyutları ile ele alınması gereken bir konudur. İslâm ekonomisi müşterinin aldatılmaması, işin iyi yapılması ve dürüst davranılması gibi yönleriyle kalite konusunda değerlendirmeler yapmaktadır. Bu çalışmanın amacı; İslâm ekonomisinde kalite konusunu Kur’an penceresinden belli çerçevede incelemektir. Bu çalışma sonucunda İslâm ekonomisinin kalite konusunu nasıl ele aldığı, gelecek çalışmalara örnek teşkil edecek şekilde başlangıç incelemesi mahiyetinde ortaya konmuş olacaktır. 

Kaynakça

  • Küçük, Orhan (2017) İnsani Ekonomi Modeli: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme, Gece Kitaplığı, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2018) Lojistik İlkeleri ve Yönetimi, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2018) Toplam Kalite Yönetimi, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Küçük, Orhan (2017) Kalite Kontrol ve Kalite Güvence Sistemleri, Beşinci Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • www.diyanet.gov.tr (Kuran Meali, E. T. 2016)
  • et-Tirmizî, E. Î. M. b. Î. b. S. (1998). el-Câmiu’s-sahîh (C. 1-6). Dâru’l-ğarbi’l-İslâmî.
  • İbn Sa‘d, E. A. M. b. S. b. M. el-Kâtib el-Hâşimî el-Basrî el-Bağdâdî, & thk. Muhammed Abdülkâdir Atâ. (1990). et-Tabakâtü’l-kübrâ (C. 1-8). Dârul-kütübi’l-ılmiyye.
  • Müslim b. Haccâc, E.-H. M. b. el-H. b. M. el-Kuşeyrî. (t.s.). El-Câmiu’s-sahîh (C. 1-5). Dâru ihyâi türâsi’l-arabbiy.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Orhan Küçük 0000-0001-6320-2871

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Küçük, O. (2021). İslâm Ekonomisi’nde Kalite: Kur’an Penceresinden Bir İnceleme. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 5(2), 291-304. https://doi.org/10.35342/econder.892703

"Econder International Academic Journal"  Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.


Ä°lgili resim14357143581435914360 14364 

   logo_224x57_white.gifResearchBib ile ilgili görsel sonucu