The adoption of online learning mode by education institutions across the globe has exponentially increased after the outbreak of the COVID-19 pandemic. As the education institutions in Türkiye too shifted from in-person instruction to online learning, course satisfaction became one of the emerging concerns among the stakeholders., Therefore, this quantitative study aims to investigate the attitudes of 7th and 8th graders towards English classes delivered via EBA-ZOOM and TRT-EBA TV during the emergency remote teaching process amid the COVID-19 pandemic. The data for this study were collected from 204 secondary school students via a Likert scale. The findings revealed that most of the participants had positive attitudes toward learning English in an emergency-remote learning environment, yet they faced a number of challenges and inconveniences caused by the process. Although slight differences were observed among the variables—gender, class and province—no significant difference was found. This study has implications for education stakeholders.
Emergency remote learning attitudes EBA Zoom TRT EBA TV Covid-19 Pandemic
Çevrimiçi öğrenme modunun dünyanın dört bir yanındaki eğitim kurumları tarafından benimsenmesi, COVID-19 salgınının ortaya çıkmasından sonra katlanarak artmıştır. Türkiye'deki eğitim kurumları da yüz yüze eğitimden online öğrenmeye geçince, öğrenen ve öğreticiler arasındaki ders memnuniyeti önemli konulardan biri haline gelmiştir. Bu nedenle, bu nicel çalışma, COVID-19 pandemisi sırasında acil uzaktan öğretim sürecinde 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin EBA-ZOOM ve TRT-EBA TV aracılığıyla verilen İngilizce derslerine yönelik öğrencilerin tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmaya ilişkin veriler 204 ortaokul öğrencisinden anket formu ile toplanmıştır. Bulgular, katılımcıların çoğunun acil ve uzaktan öğrenme ortamında İngilizce öğrenmeye yönelik olumlu tutumları olduğunu, ancak sürecin neden olduğu birtakım zorluklarla karşı karşıya kaldıklarını ortaya koymuştur. Cinsiyet, sınıf ve il değişkenleri arasında küçük farklılıklar gözlenmesine rağmen, bunlar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bu çalışmanın yöneticilere, öğretmenlere ve öğrencilere yönelik çıkarımlar vardır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 2 |