Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 37, 31.03.2020

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, D., Günay, Y. ve Hamurcu, H. (2005). Fen bilgisi programlarının hedef ve içerik boyutuna ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 30(136), 3-11.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Bahar, M., Yener, D., Yılmaz M. ve Emen, H., Gürer, F. (2018). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kazanımlarındaki değişimler ve fen teknoloji matematik mühendislik (STEM) entegrasyonu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 702-735.
  • Berkant, H. G. ve Kankılıç, D. (2014). Fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Cengiz, E. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin 2018 yılında güncellenen fen bilimleri (5, 6, 7 ve 8) dersi öğretim programlarına ilişkin düşünceleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 125-141.
  • Demirel, Ö. (2017). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, E. (2014). Fen ve teknoloji eğitiminde kavram yanılgıları üzerine 2003-2013 yılları arasında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 67-82.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntem-analiz. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Karacaoğlu, Y. ve Acar, Y. (2014). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsell araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koray, Ö. ve Tatar, N. (2003). İlköğretim öğrencilerinin kütle ve ağırlık ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıların 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerine göre dağılımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 187-198.
  • MEB (2005a). Fen ve teknoloji dersi özel ihtisas komisyonu 4.– 5. sınıf öğretim programı-41 no’lu ilköğretim programları tanıtım semineri-mart. Esenköy.
  • MEB (2005b). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı: Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Oliva, P. F. ve Gordon, W.R. (2018). Program Geliştirme (K., Gündoğdu Çev.). Ankara: Pegem Akademi. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2012).
  • Oral, B. ve Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özcan, H. ve Düzgünoğlu, H. (2017). Fen bilimleri dersi 2017 taslak öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(2), 28-47.
  • Özcan, H. ve Koştur, H. İ. (2019). Fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının özel amaçlar ve alana özgü beceriler bakımından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 138-151.
  • Özcan, H., Oran, Ş. ve Arık, S. (2018). Fen bilimleri dersi 2013 ve 2017 öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 5(2), 156-166.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-149.
  • Özden, B. ve Yenice, N. (2017). “Kuvvet ve enerji” ünitesine yönelik üç aşamalı kavramsal anlama testi geliştirme çalışması, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi, 11(2).
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saraç, E. ve Yıldırım M. S. (2019). 2018 Fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences (ACJES), 3(2), 138-151.
  • Saylan, N. (1995). Eğitimde program tasarısı: temeller-prensipler-teknikler. Balıkesir: İnce Ofset.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Genişletilmiş 18.baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ural Keleş, P. (2018). 2017 Fen bilimleri dersi öğretim programı hakkında beşinci sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi–Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 121-142.
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme süreçler-yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Varış, F. (1978). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. 3. Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. No:75. Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.

Determination of Teacher’s Opinions about Force and Energy Unit of Secondary School 7th Grade Science Course [Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi]

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 1, 25 - 37, 31.03.2020

Öz

Teachers who are the implementers of the programs are an important element for the program to be functional. Therefore, it is important to get the opinions of teachers, who are the main implementers of the programs, about the programs. The general aim of the research is to examine the opinions, criticisms and suggestions of the teachers on the subject of "Force and Energy" in the 7th grade Science course which is being implemented in the 2019-2020 academic year. Target population of the study is the teachers who applied the science curriculum of the Ministry of National Education (MEB) in the 7th grade in secondary school in 2019-2020 academic year.The sample of the study was 30 science teachers determined by an easily accessible sample working in Yozgat in schools affiliated to MEB. In the study, data were collected with the science education program needs analysis questionnaire created by the researcher. The analysis of the data was done through descriptive analysis and content analysis. When the opinions of the teachers were examined according to the results obtained in the study, it was determined that the gains, content, educational status and test situations of the 7th grade power and energy unit of science course were also needed. When the opinions of the teachers were examined according to the results obtained in the study, it was determined that the acquisitions, content, educational status and test situations of the 7th grade power and energy unit of science course were also needed. In addition, as a result of the opinions, criticisms and suggestions of the teachers regarding the science curriculum, it was determined that there are needs related to the overall program, acquisition, content, educational status and test situations.

Kaynakça

  • Akpınar, D., Günay, Y. ve Hamurcu, H. (2005). Fen bilgisi programlarının hedef ve içerik boyutuna ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim ve Bilim, 30(136), 3-11.
  • Ayas, A. (1995). Fen bilimlerinde program geliştirme ve uygulama teknikleri üzerine bir çalışma: iki çağdaş yaklaşımın değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 149-155.
  • Bahar, M., Yener, D., Yılmaz M. ve Emen, H., Gürer, F. (2018). 2018 Fen bilimleri öğretim programı kazanımlarındaki değişimler ve fen teknoloji matematik mühendislik (STEM) entegrasyonu. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 702-735.
  • Berkant, H. G. ve Kankılıç, D. (2014). Fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi. 11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitapçığı, Adana.
  • Cengiz, E. (2019). Fen bilgisi öğretmenlerinin 2018 yılında güncellenen fen bilimleri (5, 6, 7 ve 8) dersi öğretim programlarına ilişkin düşünceleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 125-141.
  • Demirel, Ö. (2017). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deveci, İ. (2018). Türkiye’de 2013 ve 2018 yılı fen bilimleri dersi öğretim programlarının temel öğeler açısından karşılaştırılması. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 799-825.
  • Duman, M. Ş. ve Avcı, E. (2014). Fen ve teknoloji eğitiminde kavram yanılgıları üzerine 2003-2013 yılları arasında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 67-82.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe-yöntem-analiz. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Karacaoğlu, Y. ve Acar, Y. (2014). Yenilenen programların uygulanmasında öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 45-58.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsell araştırma yöntemi kavramlar ilkeler teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Koray, Ö. ve Tatar, N. (2003). İlköğretim öğrencilerinin kütle ve ağırlık ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıların 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerine göre dağılımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 187-198.
  • MEB (2005a). Fen ve teknoloji dersi özel ihtisas komisyonu 4.– 5. sınıf öğretim programı-41 no’lu ilköğretim programları tanıtım semineri-mart. Esenköy.
  • MEB (2005b). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı: Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2018). Fen bilimleri dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Oliva, P. F. ve Gordon, W.R. (2018). Program Geliştirme (K., Gündoğdu Çev.). Ankara: Pegem Akademi. (Orijinal çalışmanın yayın tarihi 2012).
  • Oral, B. ve Yazar, T. (2017). Eğitimde program geliştirme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Özcan, H. ve Düzgünoğlu, H. (2017). Fen bilimleri dersi 2017 taslak öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of Active Learning, 2(2), 28-47.
  • Özcan, H. ve Koştur, H. İ. (2019). Fen bilimleri dersi öğretim programı kazanımlarının özel amaçlar ve alana özgü beceriler bakımından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 138-151.
  • Özcan, H., Oran, Ş. ve Arık, S. (2018). Fen bilimleri dersi 2013 ve 2017 öğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre karşılaştırmalı incelenmesi. Başkent University Journal of Education, 5(2), 156-166.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 126-149.
  • Özden, B. ve Yenice, N. (2017). “Kuvvet ve enerji” ünitesine yönelik üç aşamalı kavramsal anlama testi geliştirme çalışması, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitim Dergisi, 11(2).
  • Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O. (2019). Eğitimde araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saraç, E. ve Yıldırım M. S. (2019). 2018 Fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences (ACJES), 3(2), 138-151.
  • Saylan, N. (1995). Eğitimde program tasarısı: temeller-prensipler-teknikler. Balıkesir: İnce Ofset.
  • Sönmez, V. (2012). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Genişletilmiş 18.baskı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ural Keleş, P. (2018). 2017 Fen bilimleri dersi öğretim programı hakkında beşinci sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi–Journal of Qualitative Research in Education, 6(3), 121-142.
  • Uşun, S. (2016). Eğitimde program değerlendirme süreçler-yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Varış, F. (1978). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. 3. Baskı, Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. No:75. Ankara Üniversitesi Yayınları.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2012). Eğitimde program değerlendirme 1. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Türeyen 0000-0002-6593-6905

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Türeyen, H. (2020). Determination of Teacher’s Opinions about Force and Energy Unit of Secondary School 7th Grade Science Course [Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Kuvvet ve Enerji Ünitesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi]. Eğitim Yansımaları, 4(1), 25-37.

13296132971329813302133031331114445ESJIndex_logo.png SOBIAD

http://dergipark.org.tr