Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 73 - 88, 31.12.2021

Öz

Kaynakça

  • Kaynaklar Akarca, H. N. (2019). Ortaokul öğrencilerine yönelik geometri kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve geometri kaygısının bazı değişkenlere göre yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akgül, S, (2008). İlköğretim ikinci kademe 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları İle algıladıkları öğretmen sosyal desteğinin cinsiyete göre matematik başarılarını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128), 65-71.
  • Arı, K., Savaş, E. ve Konca, Ş. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik kaygısının nedenlerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 211 -230.
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, B.( 2011). İlköğretim ikinci kademe düzeyinde matematik kaygısının cinsiyete göre farklılıkları üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 1029-1036.
  • Aydın, M. ve Keskin, İ. (2017). 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1801-1818.
  • Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokullarda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baydar, S. C. ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 169-189.
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin matematik kaygısı ve matematik motivasyonuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dane, A. (2005). Differences in mathematics anxiety by sex, program and education of university mathematics students in Turkey. Psychological Reports, 96(2), 422-424.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI(2), 295-312.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Evirgen, R. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik müfredatındaki kazanımların öğrenci ve öğretmenlere göre zorluk derecelerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, (yayınlanmamış).
  • Geçtan, E. (1998). Psikanaliz ve sonrası. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Görgen, İ. ve Tahta, H. (2005). Liselerde matematik öğretimi sürecindeki öğretmen davranışları ile öğrenci beklentilerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, 166, 113-122.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects and relief of mathematics anxiety. Journal For Research In Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • Kapıkıran, N. (2006). Başarı kaygısı ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 1-6.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi kavramları, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karlı Şentürk, C. (2016). Lise öğrencilerinin matematik kaygısının yordanması. Yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Kaya, D. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının yordanması: motivasyon, öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ve üst bilişsel farkındalığın rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 1-18.
  • Keçeci, T. (2011). Matematik kaygısı ve korkusu ile mücadele yolları. Z. KAYA ve U. DEMİRAY (Eds.), International Conference on New Trends in Education and Their Implications (s. 55-67). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kesici, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik duyuşsal özellikleri ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavları öncesi yaşadıkları stresin matematik başarısına etkisi. Doktora tezi, Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Kılıç, A. S. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kurbanoğlu, N. İ. ve Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı). (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Miller, L. D. ve Mitchell, C. E. (1994). Mathematics anxiety and alternative methods of evaluation. Journal Of Instructional Psychology, 21(4), 353-358.
  • Mutlu, Y. ve Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3 ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; güvenirlik ve geçerlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 22(73), 429-441.
  • Şahin, Ç. ve Karakuş, G. (2019). Katılımcıları seçme: evren ve örneklem. G. Ocak (Ed.), Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (180-214). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, S. A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki başarısızlık nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ, (yayınlanmamış).
  • Rossnan, S. (2006). Overcoming math anxiety. Mathitudes, 1(1), 1-4.
  • Sakal, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bazı psiko - sosyal değişkenlere göre matematik kaygısının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sapir, S. ve Aronson, A. E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal Of Speech Hearing Disorders, 55, 503-509.
  • Sevgi, S., Sarı, A. ve Işık, C. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine bağlılığının ve matematik kaygılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 11(1), 45-62.
  • Scovel, T. (1978). The effect of affect on foreign language learning: a review of the anxiety research”. Language Learning, 28(1), 129-142.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Şanlı Kula, K. ve Günden, E. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencileri ve matematik kaygısı. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(3), 27-40.
  • Şimşek, H., Şahinkaya, N. ve Aytekin, C. (2017). İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygılarının ve matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 82-108.
  • Tobias, S. ve Weissbrod, C. (1980). Anxiety and mathematics: an update. Harvard Educational Review, 50(1), 63-70.
  • Tonguç, D. (2013). Sekizinci sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin matematik başarısını yordama gücü. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tuncer, M. ve Şimşek, M. (2019). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi bölme işlemi konusunda plickers uygulamasının matematik kaygısına ve matematik başarısına etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 281-310.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, (yayınlanmamış).
  • Varol Ş. (1990). Lise son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yurtbakan, E. ve Aydoğdu İskenderoğlu, T. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonlarında ve problem kurma becerilerinde etkileşimli okumanın etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 348-370.
  • Yüksel, F. ve Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elementary school students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 3(3), 179-192.

The Relationship Between Mathematics Anxiety and Course Success of 4th Grade Primary School Students [İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ile Ders Başarısı Arasındaki İlişki]

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 73 - 88, 31.12.2021

Öz

The general purpose of this study is to examine the relationship between primary school fourth grade students' mathematics anxiety levels and mathematics course success. The universe of the research is the primary schools in Dulkadiroğlu and Onikişubat districts of Kahramanmaraş in the 2018-2019 academic year. The sample of the research consists of 591 fourth grade students in 8 primary schools selected by simple random cluster sampling method. "Personal Information Form" and "Mathematics Anxiety Scale for Primary School 3rd and 4th Grade Children" were used to collect research data. In the analysis of the data, descriptive statistics suitable for the sub-purposes of the research, independent groups t-Test, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis H test, one-way analysis of variance (ANOVA) for unrelated samples, LSD test, Spearman-Brown Correlation Analysis test were applied. As a result of the research, it was found that those who went to kindergarten in the positive dimension of anxiety were higher in those who did not go to kindergarten in the negative dimension of anxiety. No difference was found between math attitude and anxiety level. The anxiety levels of the students did not differ according to the mother's education and profession. Mathematics attitude dimension was found to be higher for those whose fathers graduated from high school than those who graduated from secondary school and university in the variable of father education. According to the variable of negative emotion dimension, father's occupation, those whose fathers do not work, self-employed and workers are among civil servants; positive emotion dimension was found to be higher among those whose fathers were civil servants, workers and non-workers, self-employed and workers. There was a negative relationship between negative emotion of anxiety and mathematics course success, a low level positive relationship between positive emotion and math course success, and no relationship was found between math attitude and course success. Seminars on anxiety can be given to teachers, and various trainings can be given to families and students. Arrangements can be made in the lectures by interviewing the kindergarten students.

Kaynakça

  • Kaynaklar Akarca, H. N. (2019). Ortaokul öğrencilerine yönelik geometri kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve geometri kaygısının bazı değişkenlere göre yordanması. Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akgül, S, (2008). İlköğretim ikinci kademe 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygıları İle algıladıkları öğretmen sosyal desteğinin cinsiyete göre matematik başarılarını yordama gücü. Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Aktan, S. (2012). Öğrencilerin akademik başarısı, öz düzenleme becerisi, motivasyonu ve öğretmenlerin öğretim stilleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Alisinanoğlu, F. ve Ulutaş, İ. (2003). Çocukların kaygı düzeyleri ile annelerinin kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 28(128), 65-71.
  • Arı, K., Savaş, E. ve Konca, Ş. (2010). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematik kaygısının nedenlerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 211 -230.
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydın, B.( 2011). İlköğretim ikinci kademe düzeyinde matematik kaygısının cinsiyete göre farklılıkları üzerine bir çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 1029-1036.
  • Aydın, M. ve Keskin, İ. (2017). 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1801-1818.
  • Baki, A. (2020). Matematiği öğretme bilgisi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baykul, Y. (2021). İlkokullarda matematik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Baydar, S. C. ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Bekdemir, M. (2009). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin ve başarılarının değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 169-189.
  • Borlat, G. (2018). Yaratıcı drama yönteminin matematik kaygısı ve matematik motivasyonuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Dane, A. (2005). Differences in mathematics anxiety by sex, program and education of university mathematics students in Turkey. Psychological Reports, 96(2), 422-424.
  • Dede, Y. ve Dursun, Ş. (2008). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygı düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXI(2), 295-312.
  • Eldemir, H. H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Evirgen, R. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik müfredatındaki kazanımların öğrenci ve öğretmenlere göre zorluk derecelerinin değerlendirilmesi. Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, (yayınlanmamış).
  • Geçtan, E. (1998). Psikanaliz ve sonrası. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Görgen, İ. ve Tahta, H. (2005). Liselerde matematik öğretimi sürecindeki öğretmen davranışları ile öğrenci beklentilerinin karşılaştırılması. Milli Eğitim Bakanlığı Dergisi, 166, 113-122.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects and relief of mathematics anxiety. Journal For Research In Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • Kapıkıran, N. (2006). Başarı kaygısı ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(19), 1-6.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi kavramları, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karlı Şentürk, C. (2016). Lise öğrencilerinin matematik kaygısının yordanması. Yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırşehir.
  • Kaya, D. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin matematik başarılarının yordanması: motivasyon, öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ve üst bilişsel farkındalığın rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(1), 1-18.
  • Keçeci, T. (2011). Matematik kaygısı ve korkusu ile mücadele yolları. Z. KAYA ve U. DEMİRAY (Eds.), International Conference on New Trends in Education and Their Implications (s. 55-67). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Kesici, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik duyuşsal özellikleri ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavları öncesi yaşadıkları stresin matematik başarısına etkisi. Doktora tezi, Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Kılıç, A. S. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kurbanoğlu, N. İ. ve Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ordu.
  • MEB (Millî Eğitim Bakanlığı). (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara.
  • Miller, L. D. ve Mitchell, C. E. (1994). Mathematics anxiety and alternative methods of evaluation. Journal Of Instructional Psychology, 21(4), 353-358.
  • Mutlu, Y. ve Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3 ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; güvenirlik ve geçerlik çalışması. EKEV Akademi Dergisi, 22(73), 429-441.
  • Şahin, Ç. ve Karakuş, G. (2019). Katılımcıları seçme: evren ve örneklem. G. Ocak (Ed.), Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri (180-214). Ankara: Pegem Akademi.
  • Öztürk, S. A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki başarısızlık nedenlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ, (yayınlanmamış).
  • Rossnan, S. (2006). Overcoming math anxiety. Mathitudes, 1(1), 1-4.
  • Sakal, M. (2015). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bazı psiko - sosyal değişkenlere göre matematik kaygısının incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Sapir, S. ve Aronson, A. E. (1990). The relationship between psychopathology and speech and language disorder in neurological patients. Journal Of Speech Hearing Disorders, 55, 503-509.
  • Sevgi, S., Sarı, A. ve Işık, C. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine bağlılığının ve matematik kaygılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Anadolu Journal Of Educational Sciences International, 11(1), 45-62.
  • Scovel, T. (1978). The effect of affect on foreign language learning: a review of the anxiety research”. Language Learning, 28(1), 129-142.
  • Süren, N. (2019). Kaygı ve motivasyonun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Yüksek lisans tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Şanlı Kula, K. ve Günden, E. (2017). Meslek yüksekokulu öğrencileri ve matematik kaygısı. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(3), 27-40.
  • Şimşek, H., Şahinkaya, N. ve Aytekin, C. (2017). İlköğretim öğrencilerinin matematik kaygılarının ve matematik dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 11(2), 82-108.
  • Tobias, S. ve Weissbrod, C. (1980). Anxiety and mathematics: an update. Harvard Educational Review, 50(1), 63-70.
  • Tonguç, D. (2013). Sekizinci sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin matematik başarısını yordama gücü. Yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tuncer, M. ve Şimşek, M. (2019). Ortaokul 5. sınıf matematik dersi bölme işlemi konusunda plickers uygulamasının matematik kaygısına ve matematik başarısına etkisi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 281-310.
  • Üldaş, İ. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, (yayınlanmamış).
  • Varol Ş. (1990). Lise son sınıf öğrencilerinin kaygılarını etkileyen etmenler. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 132-146.
  • Yurtbakan, E. ve Aydoğdu İskenderoğlu, T. (2020). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonlarında ve problem kurma becerilerinde etkileşimli okumanın etkisi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 348-370.
  • Yüksel, F. ve Şahin, F. (2008). Mathematics anxiety among 4th and 5th grade Turkish elementary school students. International Electronic Journal of Mathematics Education, 3(3), 179-192.
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Cansu Türk 0000-0002-4029-1653

Gülay Bedir 0000-0003-3488-6340

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Türk, C., & Bedir, G. (2021). The Relationship Between Mathematics Anxiety and Course Success of 4th Grade Primary School Students [İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ile Ders Başarısı Arasındaki İlişki]. Eğitim Yansımaları, 5(2), 73-88.

13296132971329813302133031331114445ESJIndex_logo.png SOBIAD

http://dergipark.org.tr