Bu araştırma öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlığı ile öğretim programına bağlılıkları arasındaki ilişkiyi açıklamaya yöneliktir. İlişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan bu çalışmada veri toplama için “program okuryazarlık” ve “programa bağlılık” ölçekleri kullanılmıştır. Örneklemi ise kolay örnekleme yoluyla seçilmiş Türkiye’nin Elâzığ ve Afyonkarahisar il merkezlerinde çeşitli kademelerde görev yapan 712 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlerden daha yüksek program bağlılığına sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca program okuryazarlığı ile programa bağlılık arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif ve orta düzey bir ilişki bulunmuştur. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre Program okuryazarlık ölçeği, programa bağlılık puanlarına ait varyansın yaklaşık %25,7’sini anlamlı biçimde açıkladığı (R2=,257) görülmüştür. Literatüre göre öğretmenlerin programa bağlılıkları başarı için önemlidir. Araştırma bulgularından programa bağlılığı etkileyen program okuryazarlığının da önemli ve etkili olduğu görülmektedir. Bu nedenle öğretmenlere program okuryazarlığı seminer ve eğitimlerinin verilmesi programa bağlılığı da pozitif yönde etkileyecektir.
This research aims to explain the relationship between teachers' curriculum literacy and their curriculum fidelity. In this study, which was carried out using the correlational survey model, "curriculum literacy" and " curriculum fidelity" scales were used for data collection. The sample consists of 712 teachers working at various levels in the city centers of Elazig and Afyonkarahisar in Türkiye, selected through easy sampling. In the study, it has been determined that female teachers have higher curriculum fidelity than male teachers do. In addition, a statistically significant, positive and moderate relationship has been found between curriculum literacy and curriculum fidelity. According to the results of the regression analysis, it has been found out that the program literacy scale explained approximately 25.7% of the variance of the curriculum fidelity scores (R2=.257). According to the literature, teachers' curriculum fidelity is important for success. From the research findings, it can be seen that curriculum literacy, which affects curriculum fidelity, is also important and effective. For this reason, providing curriculum literacy seminars and trainings to teachers will also positively affect curriculum fidelity.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Haziran 2023 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |
SOBIAD
http://dergipark.org.tr