Bu çalışmanın amacı, ortaokul düzeyinde görsel programlama
etkinliklerinin öğrencilerin bilgi-işlemsel düşünme becerileri üzerindeki
etkisini ve öğrencilerin bu sürece ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışma
karma yöntem ile desenlenmiştir. Çalışmanın nicel bölümünde, görsel programlama
etkinliklerinin bilgi-işlemsel düşünme becerileri üzerindeki etkisini incelemek
amacıyla tek gruplu tekrarlanan ölçümlerden oluşan yarı deneysel bir yöntem
uygulanmıştır. Nitel bölümde ise öğrencilerin sürece ilişkin yansımalarını
almak üzere odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Öğrencilerin bilgi-işlemsel
düşünme becerileri ile ilgili ön, ara ve son ölçümler ile toplanan nicel veriler
nitel veriler ile desteklenmiştir. Çalışma iki aşamada gerçekleştirilmiştir.
Birinci aşamada, öğrencilere bilgisayar bilimindeki kavramlar ile ilgili olarak
görsel programlama dili olan Scratch ortamında etkinlikler yaptırılmıştır. İkinci
aşamada ise, öğrenciler gruplara ayrılmış ve Scratch kullanarak oyun
tasarlamışlardır. Çalışmaya, Kodla(Ma)nisa Projesi kapsamında yer alan bir
devlet okulundan 55 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Nicel verilerin analizindetekrarlı ölçümler için tek
faktörlü ANOVA analizi kullanılmış ve ölçümler arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca, odak grup görüşmelerinden elde edilen nitel verilerin analizi
sonucunda öğrencilerin bilgisayar bilimine yönelik farkındalıklarının arttığı ve
bu sürecin hayal güçlerini geliştirdiğini düşündüklerini ifade ettikleri
görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |