Teknoloji, doğuşundan itibaren Türkiye ve tüm dünyada günümüz eğitim programında önemli bir yere sahiptir ve öğretmenler derslerinde teknolojiye yer verme konusunda teşvik edilmeye çalışılır. (Baek et al., 2008; Pelgrum, 2001). Genel olarak, teknolojinin öğretme sürecine dâhil edilmesinin öğrencilerin öğrenme sürecinde faydalı olacağı düşünülmektedir. Ancak, teknolojinin öğrenme sürecinde etkili olabilmesi, öğretmenin onu nasıl kullandığıyla ve programa teknolojiyi etkili dâhil etme becerileriyle ilgilidir (Bitner ve Bitner, 2002).
Bu çalışmada Türkiye’de bulunan üç farklı yükseköğretim kurumunda çalışan her bir kurumdan 8 İngilizce öğretim görevlisi olmak üzere toplam 24 öğretim görevlisiyle teknoloji kullanımıyla alakalı görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen görüşleri kodlamalar yapılarak analiz edilmiş ve tablolar halinde sunulmuştur.
İngilizce dersinde teknoloji Öğretmen görüşleri Teknoloji ve Öğretmen
Since the emergence of technology, it has had an important place in Turkey and all over the world and today's education program has tried to encourage teachers to include the technology in their classes. (Baek et al., 2008; Pelgrum, 2001). In general, it is thought that including technology in the teaching process will be beneficial in the learning process of students. However, the effectiveness of technology in the learning process is related to how the teacher uses it and the ability to effectively include technology in the curriculum (Bitner & Bitner, 2002).
In this study, 24 English teachers in total from three different universities in Turkey, 8 teachers from each university, were interviewed and asked questions about technology use.Teachers' views were analyzed by coding and presented in tables.
Technology in English lesson Teacher opinions Technology and Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |