BibTex RIS Kaynak Göster

Peabody Resim Kelime Testi III (R) 4 yaş ve 5 yaş Çocuklar İçin İzmir Bölgesi Standardizasyonu Çalışması

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 1, 272 - 295, 09.07.2016
https://doi.org/10.12984/eed.99099

Öz

                                                                                 Mustafa ÖZEKES

                                                                                              ÖZ

Bu araştırma Peabody Resim Kelime Testi III (R)’nin İzmir bölgesine ait standardizasyonunu yapmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. İzmir ili içinde ve  çevre ilçelerinde yaşamakta olan 4 Yaş (N =299 ) ve 5 yaş ( N=286)    arası toplam  585 öğrencinin yer aldığı bu çalışmada Türkçe’ ye çevrilen PRKT ( R ) hedef kelimeler( N= 204 ) deneklere bireysel olarak tek tek sunulmuştur. Öğrencilerin bildikleri hedef kelime sayısı her deneğe ait ham puan olarak değerlendirilmiştir. Daha hassas bir değerlendirme yapabilmek için her yaş grubu 3 er aylık 4 alt gruba ayrılmış ve analizler bu grupların ham puanları üzerinden yapılmıştır. Ham puanların kullanıldığı analizler sonucunda ham puanlar standart puanlara dönüştürülmüş ve ortalaması 100, standart sapma değer 10 olan norm tabloları elde edilmiştir. Oluşturulan üçer aylık standart norm tabloları araştırmamızın İzmir Bölgesi standardizasyon değerlerini oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Alteper, P., Handal, P. J. (1985). A factor analytic investigation of the use of the PPVT-R as a measure of general achievement. Journal of Clinical Psychology, 41 (4), 540-543.
  • Anastasi, A. (1972). Psychological Testing (3. Baskı). The Macmillan Company: USA.
  • Bell, N. L., Lassiter, K. R., Matthews, T. D., Hutchinson, M. B. (2001). Comparison of the peabody Picture vocabulary test-third edition and Wechsler Adult Intelligence Scale-Third Edition with University Students. Journal of Clinical Psychology, 57 (3), 417-422.
  • Carneval, H. , Nowak, S, J., Frass, A, C. , McConnell, M, A. (2000) Saving time: Using the peabody Picture vocabulary test III. as a screening test of intelligence with undergraduates. Collage Student Journal, 34 (2), 281-283.
  • Dunn, L. M., Dunn, L. M. (1997) PPVT-III Peabody Picture Vocabulary Test (3. Baskı). Form III A. American Guidence Service , Inc.: USA.
  • Erbay, F., Öztürk Samur, A. ( 2010) Anne ve babaların çocuk kitapları hakkındaki genel görüşleri ile çocukların alıcı dil gelişimi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, ( 5/4), 1063-1073.
  • Fiorentino, L. , Howe, N. (2004). Language Compotence, narrahive ability and school readiness in low income preschool children. Canadian Journal of Behavioural Science, 36 (4) 280-294.
  • Iwasaki, S,. Nishio, S.,Moteki, H., Takumi, Y., Fukushima, K., kasai, N., Usami, S. (2012) International Journal of Pediatric Otorhinolaryngology. 76 ( 3 ) 433-438.
  • Koçyiğit, S., kayılı, G. (2014 ) Examining School readiness of Preschool children with Different Cognitive style. Education and Science. 39. 14-26
  • Öner, N. (1997). Türkiye’de kullanılan psikolojik testler. Bir başvuru kaynağı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
  • Özekes, M. ( 2013). Peabody Resim Kelime Testi 3.01-3.12 Yaş Aralığı İzmir Bölgesi Standardizasyonu Çalışması. Ege Eğitim Dergisi. 14 (1), 90-107
  • Qi, C.H.,Kaiser, A.P., Milan, S., Hancock, T. (2006) Language performance of low-income African American and European American preschool children on the PPTV-III. Language, Speech, And hearing Services In Schools. 37, 5-16
  • Spencer, M. B. (1982) Preschool Children’s social cognition and cultural cognition: A cognitive developmental interpretation of race dissonance findings. The Journal of Psychology. 112, 275-286.
  • Taner, M., Başal, H. A. ( 2005). Farklı Sosyoekonomik Düzeylerde Okulöncesi Eğitimi Alan ve Almayan İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Dil Gelişimlerinin Cinsiyete Göre Karşılaştırılması. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 395-420
  • Yıldırım Doğru S.S., Bek, H., Konuk Er, R., Demiray, P. (2010). Engelli ve normal gelişim gösteren okul öncesi çocukların sözcük dağarcığı düzeylerinin belirlenmesi. Tubav Bilim Dergisi, 3 (4), 335-341.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özekes

Yayımlanma Tarihi 9 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özekes, M. (2016). Peabody Resim Kelime Testi III (R) 4 yaş ve 5 yaş Çocuklar İçin İzmir Bölgesi Standardizasyonu Çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 17(1), 272-295. https://doi.org/10.12984/eed.99099