Bu araştırmada okul müdürlerinin görüşlerine
dayalı olarak liderlik yönelimi ile politik beceri arasındaki ilişki
incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ilinde yer alan okullarda görev yapan 154
okul müdürü katılmıştır. Araştırmada veri toplamak amacıyla “Liderlik
Oryantasyon Ölçeği-LOÖ” ile “Politik Beceri Envanteri-PBE” kullanılmıştır.
Veriler aritmetik ortalama ve Pearson korelasyon analizi gibi betimsel
istatistiklerin yanı sıra, çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma
sonucunda katılımcıların politik becerilerinin yüksek olduğu gözlenmiştir. Okul
müdürlerinin ayrıca dört farklı liderlik yönelimlerini etkili şekilde
kullandıklarını düşündükleri de görülmüştür. Korelasyon analizi, politik beceri
ve liderlik yöneliminin alt-boyutları arasında orta ve yüksek düzeyde ilişkiler
olduğunu ortaya koymuştur. Regresyon analizi ise okul müdürlerinin liderlik
yönelimlerinde politik becerinin önemli bir etmen olduğu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.