Öğrencilerin derse katılımını sağlamak ve güdüsel yönelimlerini
kendi ders alanlarına çekebilmek öğretmenlerin mesleki yeterlilik alanlarından
birisidir. Dolayısıyla öğretmenlerin bu yeterlilik alanlarının geçerli ve
güvenilir ölçme araçlarıyla sınanabilmesi gerekir. Öğretmen adaylarına yönelik Güdülenmiş
Öğrenmeyi Destekleme Öz Yeterlik
Ölçeği’nin (GÖDÖÖ) psikometrik özelliklerinin öğretmenler için de geçerli olup
olmadığının incelenmesi bu açıdan önem taşımaktadır. Bu yolla hem öğretmenlerin
öğrencileri güdüleme yeterlilik algıları belirlenebilecek hem de bu algıların
diğer değişkenlerle ilişkisi analiz edilebilecektir. Bu çalışmada ilk olarak öğretmen adayları için
Türkçeye uyarlanmış olan “Güdülenmiş Öğrenmeyi Destekleme Öz Yeterlik Ölçeği”nin (GÖDÖÖ)
psikometrik özelliklerinin öğretmenler için de geçerli olup olmadığı
incelenmiştir. Araştırmada ikinci olarak GÖDÖÖ ile kollektif yeterlilik,
tükenmişlik ve teknolojiyle bütünleşme arasındaki korelasyon, son olarak da bu
üç değişkenin birlikte GÖDÖÖ’yü yordamadaki etkisi çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir.
Araştırmanın örneklemini farklı branşlardan 328 lise öğretmeni oluşturmaktadır.
Elde edilen sonuçlara göre GÖDÖÖ’nin doğrulayıcı faktör analizi sonuçları kabul
edilebilir sınırlar içinde bulunmuş, GÖDÖÖ’nün öğretmenler için de
kullanılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. GÖDÖÖ ile kollektif yeterlilik ve
teknolojiyle bütünleşme arasında pozitif, tükenmişlik arasında ise negatif bir korelasyon
olduğu görülmüştür. Analize dâhil edilen bu üç bağımsız değişken birlikte
GÖDÖÖ’nün yordanmasında orta düzeyde bir etkiye sahiptir.
Güdülenmiş öğrenmeyi destekleme öz-yeterliliği tükenmişlik kollektif yeterlilik teknolojiyle bütünleşme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.