Akademik
hayatta yapılan erteleme davranışları öğrencilerin performansını olumsuz
etkilemektedir. Buna bağlı olarak bu çalışmada üniversite öğrencilerinin karma öğrenme
ortamında yürütülen bir ders sürecinde akademik erteleme ile öz-düzenleme
algıları ve tamamlamaları gereken görevleri gönderdikleri zamanlar, sistemlere
eklenecek özellik ve müdahaleleri belirlemek için incelenecektir. Araştırmaya
bir devlet üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
bölümünde okuyan altmış beş öğrenci katılmıştır. Çalışmada "Akademik
Erteleme Ölçeği" ve "Çevrimiçi Öz-düzenleme Ölçeği"
kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin gönderdikleri ürünlerin gönderim tarihleri
Öğrenme Yönetim Sistemi’nin kayıtlarından (log) elde edilmiştir. Öğrencilerin
akademik erteleme puanları incelenerek, öğrenciler düşük ve orta düzey erteleme
eğilimli şeklinde iki gruba ayrılmıştır. Mann-Whitney U test sonuçlarına göre
akademik erteleme eğilimi düşük ve orta düzeyde olan öğrencilerin gönderim
sürelerinde istatistiksel olarak bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Ancak akademik erteleme eğilimi farklı olan öğrencilerin çevrimiçi
öz-düzenlemenin alt boyutları olan amaç özellikleri, zaman yönetimi, ortamın
yapılandırılması, yardım aramalarında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu
ve bu farklılığın düşük erteleme eğilimi düzeyinde olan öğrencilerin lehine
olduğu belirlenmiştir. Buradan hareketle, bu çalışma sonuçlarına göre gönderim
süresinin akademik erteleme eğilimini belirlemek ve sistemde buna yönelik bir
müdahale belirlemek için tek başına ele alınmaması gerektiği söylenebilir.
Akademik erteleme çevrimiçi öz-düzenleme karma öğrenme ortamı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.