In this study, the definition of secondary school students' views on the project, the project will achieve operational process and the work of the project is to describe the intended gains. The study was carried out by using semistructured interview technique. In the research group, there were 27 students chosen from 6th, 7th, 8th graders in Selçuk Primary School in Niğde in 20112012 education and teaching term. To do this, an interview protocol was prepared by the researchers. During the process of preparation of the protocol, secondary students, students studying in education faculties and teachers received training on projects, were expected to write compositions. After the evaluation of these compositions, twenty questions were formed. Questions were examined if they have the validity of scope or not by experts and after this examination process; the protocol of interview was formed with the views of experts finally.At the end of the study, it was identified that although students have a general knowledge about the project works, they find themselves inadequate. On the basis of students’ views, raising their awareness especially about the definition and function of a project has become necessary. However students stated that project works are effective for socialization.
Project Teaching through Project Science and Technology Interview
Ortaokul öğrencilerinin proje tanımına proje işleyiş sürecine ve proje çalışmalarından elde edecekleri kazanımlara yönelik görüşlerini betimlemeyi amaçlayan bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış 2011 2012 Eğitim Öğretim yılında Niğde İli Selçuk Ortaokulu’nda 6 7 ve 8 sınıflarda öğrenim görmekte olan 27 ortaokul öğrencisi ile görüşme yapılmıştır Bunun için araştırmacılar tarafından bir görüşme protokolü hazırlanmıştır Görüşme protokolünün hazırlanmasında ortaokul öğrencilerinden ve Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve proje eğitimi almış öğretmen adaylarından proje konulu kompozisyon yazmaları istenmiş ve bu kompozisyonlardan 20 adet soru oluşturulmuştur Hazırlanan sorular kapsam geçerliği açısından uzman görüşüne sunulmuş uzmanlardan gelen görüşler doğrultusunda sorular tekrar düzenlenerek görüşme protokolüne nihai hali verilmiştir Görüşme protokolünden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir Çalışma sonunda öğrencilerin proje çalışmaları hakkında genel bir bilgi birikimine sahip olmalarına karşın kendilerini yetersiz gördükleri sonucuna ulaşılmıştır Öğrencilerin özellikle proje tanımı ve işleyişi boyutunda bilinçlendirmeleri gerekliliği ortaya çıkmıştır Bununla birlikte öğrenciler proje çalışmalarının sosyalleşme boyutunda etkili olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.