BibTex RIS Kaynak Göster

Secondary Students’ Views On Project Works

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 24 - 49, 01.04.2013

Öz

In this study, the definition of secondary school students' views on the project, the project will achieve operational process and the work of the project is to describe the intended gains. The study was carried out by using semistructured interview technique. In the research group, there were 27 students chosen from 6th, 7th, 8th graders in Selçuk Primary School in Niğde in 20112012 education and teaching term. To do this, an interview protocol was prepared by the researchers. During the process of preparation of the protocol, secondary students, students studying in education faculties and teachers received training on projects, were expected to write compositions. After the evaluation of these compositions, twenty questions were formed. Questions were examined if they have the validity of scope or not by experts and after this examination process; the protocol of interview was formed with the views of experts finally.At the end of the study, it was identified that although students have a general knowledge about the project works, they find themselves inadequate. On the basis of students’ views, raising their awareness especially about the definition and function of a project has become necessary. However students stated that project works are effective for socialization.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., Akpınar, D. ve Ergin, Ö. (2008). Fen eğitiminde proje çalışmaları ve bilim şenliklerine yansımaları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33(351), 14-20.
  • Arslan, A. G. ve Tertemiz, N. (2004). İlköğretimde bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 479-492.
  • Baki, A. ve Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1), 146-158.
  • Bulunuz, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının geçmiş öğretim kademelerindeki bilimsel araştırma projesi deneyimlerinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(4), 74-85.
  • Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Erol Ofset.
  • Çıbık, S. A. (2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 36-47.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2003). Fen ve matematik eğitiminde proje çalışmalarının yeri, önemi ve değerlendirilmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,23(1), 117-1
  • Katz, L. ve Chard, S. (1989). EngagingChildren’sMinds: The Project Approach.Norwood, NJ: Ablex
  • Kinzel, M.(1999). Understanding algebraic notation from the students’ perspective. MathematicsTeacher, 92(5), 436-442.
  • Kubinova, M., Novotna, J. ve Littler, G. H. (1998). Projectsand mathematical puzzles-a tool for development of mathematical thinking. EuropeanResearch in MathematicsEducation I, II: Group 5.
  • Michael, K.Y. (2000).A comparison of students' product creativity using a computer simulation activity versus a hands-on activity in technology education.(Unpublished PHD Thesis).Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, Virginia.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. MEB, Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (2003). T. C. Resmi Gazete, 25212, 27 Ağustos 2003.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka, M. ve Gürdal, A. (2010). Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje ve proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bilgilerine ve proje yapma yeterliklerine etkisi: Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 137–158.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci yeni teori ve yaklaşımlar (2. Baskı).Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saracaloğlu, A. S., Özyılmaz Akmaca, G. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 1-21.
  • Şirin, H. (2005). Öğrencilerin sosyal sorumluluklarının geliştirilmesinde öğretmenlerin rolü. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 301-316.
  • Taşar, M. F., Temiz, B. K. ve Tan, M. (2002). İlköğretim fen öğretim programında hedeflenen öğrenci kazanımlarının bilimsel süreç becerilerine göre sınıflandırılması.Sözel bildiri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,(16-18 Ekim 2002), Ankara: Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, (2010). Ortaöğretim öğrencileri arası araştırma projeleri final yarışması, TÜBİTAK, Ankara. Türnüklü, A. (2001). Eğitimbilim alanında farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması. Eğitim ve Bilim,26(120), 8-13.

Ortaokul Öğrencilerinin Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 14 Sayı: 1, 24 - 49, 01.04.2013

Öz

Ortaokul öğrencilerinin proje tanımına proje işleyiş sürecine ve proje çalışmalarından elde edecekleri kazanımlara yönelik görüşlerini betimlemeyi amaçlayan bu çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış 2011 2012 Eğitim Öğretim yılında Niğde İli Selçuk Ortaokulu’nda 6 7 ve 8 sınıflarda öğrenim görmekte olan 27 ortaokul öğrencisi ile görüşme yapılmıştır Bunun için araştırmacılar tarafından bir görüşme protokolü hazırlanmıştır Görüşme protokolünün hazırlanmasında ortaokul öğrencilerinden ve Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve proje eğitimi almış öğretmen adaylarından proje konulu kompozisyon yazmaları istenmiş ve bu kompozisyonlardan 20 adet soru oluşturulmuştur Hazırlanan sorular kapsam geçerliği açısından uzman görüşüne sunulmuş uzmanlardan gelen görüşler doğrultusunda sorular tekrar düzenlenerek görüşme protokolüne nihai hali verilmiştir Görüşme protokolünden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir Çalışma sonunda öğrencilerin proje çalışmaları hakkında genel bir bilgi birikimine sahip olmalarına karşın kendilerini yetersiz gördükleri sonucuna ulaşılmıştır Öğrencilerin özellikle proje tanımı ve işleyişi boyutunda bilinçlendirmeleri gerekliliği ortaya çıkmıştır Bununla birlikte öğrenciler proje çalışmalarının sosyalleşme boyutunda etkili olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., Akpınar, D. ve Ergin, Ö. (2008). Fen eğitiminde proje çalışmaları ve bilim şenliklerine yansımaları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33(351), 14-20.
  • Arslan, A. G. ve Tertemiz, N. (2004). İlköğretimde bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 479-492.
  • Baki, A. ve Bütüner, S. Ö. (2009). Kırsal kesimdeki bir ilköğretim okulunda proje yürütme sürecinden yansımalar. İlköğretim Online, 8(1), 146-158.
  • Bulunuz, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının geçmiş öğretim kademelerindeki bilimsel araştırma projesi deneyimlerinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(4), 74-85.
  • Çepni, S. (2001). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Erol Ofset.
  • Çıbık, S. A. (2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarına etkisi. İlköğretim Online, 8(1), 36-47.
  • Dede, Y. ve Yaman, S. (2003). Fen ve matematik eğitiminde proje çalışmalarının yeri, önemi ve değerlendirilmesi. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi,23(1), 117-1
  • Katz, L. ve Chard, S. (1989). EngagingChildren’sMinds: The Project Approach.Norwood, NJ: Ablex
  • Kinzel, M.(1999). Understanding algebraic notation from the students’ perspective. MathematicsTeacher, 92(5), 436-442.
  • Kubinova, M., Novotna, J. ve Littler, G. H. (1998). Projectsand mathematical puzzles-a tool for development of mathematical thinking. EuropeanResearch in MathematicsEducation I, II: Group 5.
  • Michael, K.Y. (2000).A comparison of students' product creativity using a computer simulation activity versus a hands-on activity in technology education.(Unpublished PHD Thesis).Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, Virginia.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2006). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7, 8. Sınıflar) öğretim programı. MEB, Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı, İlköğretim Kurumları Yönetmeliği. (2003). T. C. Resmi Gazete, 25212, 27 Ağustos 2003.
  • Önen, F., Mertoğlu, H., Saka, M. ve Gürdal, A. (2010). Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje ve proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bilgilerine ve proje yapma yeterliklerine etkisi: Öpyep örneği. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 137–158.
  • Saban, A. (2002). Öğrenme öğretme süreci yeni teori ve yaklaşımlar (2. Baskı).Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saracaloğlu, A. S., Özyılmaz Akmaca, G. ve Yeşildere, S. (2006). İlköğretimde proje tabanlı öğrenmenin yeri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 1-21.
  • Şirin, H. (2005). Öğrencilerin sosyal sorumluluklarının geliştirilmesinde öğretmenlerin rolü. GÜ Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(1), 301-316.
  • Taşar, M. F., Temiz, B. K. ve Tan, M. (2002). İlköğretim fen öğretim programında hedeflenen öğrenci kazanımlarının bilimsel süreç becerilerine göre sınıflandırılması.Sözel bildiri, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,(16-18 Ekim 2002), Ankara: Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu, (2010). Ortaöğretim öğrencileri arası araştırma projeleri final yarışması, TÜBİTAK, Ankara. Türnüklü, A. (2001). Eğitimbilim alanında farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması. Eğitim ve Bilim,26(120), 8-13.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oğuz Çetin Bu kişi benim

Beyhan Şengezer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, O., & Şengezer, B. (2013). Ortaokul Öğrencilerinin Proje Çalışmalarına İlişkin Görüşleri. Ege Eğitim Dergisi, 14(1), 24-49.