-
Bu makalede Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin “Okul Öncesi Dönemde Resim Eğitimi Dersi”nde yaptıkları kolaj çalışmalarına ve bu çalışmaların değerlendirilmesine yer verilmektedir Çalışma grubunu Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü 2 Sınıfta eğitim gören 28 öğrenci oluşturmaktadır Çalışmada öncelikle sanat eğitiminin bireyin kişilik gelişimindekirolünün önemine okul öncesi dönem çocuğunun gelişiminde sanat eğitiminin yeri ve önemine bu dönem çocuğunun aldığı sanat eğitimi çerçevesindeki resim tekniklerinden biri olan kolajın çocuğun gelişimindeki katkısına yer verilirken okul öncesi öğretmeninin de bu teknik uygulamalardaki yetkinliğinin payı vurgulanmaktadır Çalışmanın amacı geleneksel resim uygulamalarının dışındafarklı tekniklerin kullanımı ile de sanatsal değeri olan çalışmalar yapılabileceğini yaratıcılığın geliştirilebileceğini ve dolayısıyla da bireyin özgüveninin arttırılabileceğini ortaya koymaktır Bu bağlamda okul öncesi öğretmen adaylarına kolaj çalışması yaptırılmış ve yapılan değerlendirme sonucunda öğretmen adayları atık malzeme kullanarak sanatsal ürün verebileceğini bu uygulama ile çocuğun fizyolojik ve psikolojik açıdan gelişiminin sağlanabileceğini ve bu konudaki yetkinliklerinin arttığının farkına varmışlardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.