BibTex RIS Kaynak Göster

Investigating Educational Researchers Views of Using Mobile Technologies for Educational Purposes based on Technology Acceptance Model

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 1, 39 - 55, 01.04.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Avenoğlu, B. (2005). Using mobile communication tools in web based instruction. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Corlett, D., Sharples, M., Bull, S. ve Chan, T. (2005). Evaluation of a mobile learning organiser for university students. Journal of Computer Assisted Learning,21, 162-170.
  • Davis, F.D., Bagozzi, R. ve Warshaw, P. (1989).User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models.Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Gebauer, J., Tang, Y. ve Baimai, C. (2008). User requirements of mobile technology: resultsfrom a content analysis of user reviews. Inf Syst E- Bus Manage, 6(4), 361–384.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m- öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri.Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Kim, S.H., Mims, C. ve Holmes, K.P. (2006). An introduction to currenttrends and benefits of mobile wireless technology use in higher education.Association for the Advancement of Computing in Education Journal, 14(1), 77-100.
  • Ma, W.W., Andersson, R. ve Streith, K.O. (2005). Examining user acceptance of computer technology: An empirical study of student teachers. Journal of Computer Assisted Learning,21(6), 387–395.
  • Oran, M.K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin 05.09.2012 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Park, S.Y., Nam, M.W. ve Cha, S.B. (2012). University students' behavioral intention the technologyacceptance model.British Journal ofEducational Technology, 43(4), 592-605.
  • touse mobile learning: Evaluating
  • Park, S.Y. (2009). An analysis of the technology acceptance model in understanding university students' behavioral ıntention to use e- learning. Educational Technology & Society, 12(3), 150–162.
  • Saran, M., Seferoğlu, G. ve Çağıltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research,34, 97-114.
  • Surry, D. (2000). Strategies for motivating higher education faculty to usetechnology. Innovations in Education and Training International, 37(2),145-153.
  • Tarcan, E., Varol, E.S., Kantarcı, K. ve Fırlar, T. (2012). A study on Kazakh academicians’ information technology acceptance. Bilig, 62, 205-230.
  • Teo, T. (2009). Modelling technology acceptance in education: a study of pre- service teachers. Computers & Education, 52(2), 302–312.
  • Tsai, C.Y., Wang, C.C. ve Lu, M.T. (2011). Using the technology acceptance model to analyze ease of use of a mobile communication system. Social Behavior and Personality, 39(1), 65-70.
  • Turan, A.H. (2008, Ocak-Şubat).İnternet alışverişi tüketici davranışını belirleyen etmenler: geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) ile bir model önerisi. Akademik Bilişim 08 kongresinde sunulmuş bildiri (30 Ocak - 1 Şubat 2008), Çanakkale.
  • Turan, A.H. ve Çolakoğlu, B.E. (2008). Yüksek öğrenimde öğretim elemanlarının teknoloji kabulü ve kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde ampirik bir değerlendirme.Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1) 2008, 106-121
  • Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B. ve Davis F.D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. Management Information Systems Quarterly, 27(3), 425-478.
  • Wang, Y.S., Wu, M.C. ve Wang, H.Y. (2009). Investigating the determinants and age and gender differences in the acceptance of mobile learning. British Journal of Educational Technology, 40(1), 92-118.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 1, 39 - 55, 01.04.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı mobil teknolojilerin eğitim amaçlı olarak kullanılmasına yönelik akademisyen görüşlerinin teknoloji kabul modeli TAM çerçevesinde incelenmesidir Araştırmanın örneklemini 21 akademisyen oluşturmaktadır Araştırmanın verilerini 2011 2012 eğitim öğretim bahar yarıyılında akademisyenlerinTAM temelinde mobil teknolojilere yönelik tutum ve niyetlerioluşturmaktadır Araştırma nitel araştırma modeliyle desenlenmiştir Bu araştırmadaaraştırmacılar tarafından hazırlanmış kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak teknoloji kabul modeli bileşenleri çerçevesinde çözümlenmiştir Araştırmadan elde edilen bulgulara göre akademisyenlerin bir kısmı 33 mobil teknolojileri kullandıklarını tamamı ise gelecekte kullanmayı düşündüklerini ifade etmişlerdir Ayrıca akademisyenler bu teknolojileri gerek akademik gelişimleri açısından gerekse öğrenme ve öğretme faaliyetlerinde oldukça faydalı bulmaktadırlar Araştırmaya katılan akademisyenlerin büyük çoğunluğu bu tür teknolojik araçları kullanma konusunda kendilerini yeterli gördüklerini bununla birlikte mobil teknolojilerin kullanımını zor ve karmaşık bulmadıklarını ifade etmişlerdir Son olarak bu araştırma verilerine dayanarak teknik destek altyapı ve maliyet problemleri aşıldığında akademisyenlerin eğitimde mobil teknolojileri daha fazla benimseyip kullanacakları söylenilebilir

Kaynakça

  • Avenoğlu, B. (2005). Using mobile communication tools in web based instruction. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Corlett, D., Sharples, M., Bull, S. ve Chan, T. (2005). Evaluation of a mobile learning organiser for university students. Journal of Computer Assisted Learning,21, 162-170.
  • Davis, F.D., Bagozzi, R. ve Warshaw, P. (1989).User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models.Management Science, 35(8), 982-1003.
  • Gebauer, J., Tang, Y. ve Baimai, C. (2008). User requirements of mobile technology: resultsfrom a content analysis of user reviews. Inf Syst E- Bus Manage, 6(4), 361–384.
  • Gündüz, Ş., Aydemir, O. ve Işıklar, Ş. (2011). 3Gteknolojisi ile geliştirilmiş m- öğrenme ortamları hakkında öğretim elemanlarının görüşleri.Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 101-113.
  • Kim, S.H., Mims, C. ve Holmes, K.P. (2006). An introduction to currenttrends and benefits of mobile wireless technology use in higher education.Association for the Advancement of Computing in Education Journal, 14(1), 77-100.
  • Ma, W.W., Andersson, R. ve Streith, K.O. (2005). Examining user acceptance of computer technology: An empirical study of student teachers. Journal of Computer Assisted Learning,21(6), 387–395.
  • Oran, M.K. ve Karadeniz, Ş. (2007). İnternet tabanlı uzaktan eğitimde mobil öğrenmenin 05.09.2012 tarihinde erişilmiştir. adresinden
  • Park, S.Y., Nam, M.W. ve Cha, S.B. (2012). University students' behavioral intention the technologyacceptance model.British Journal ofEducational Technology, 43(4), 592-605.
  • touse mobile learning: Evaluating
  • Park, S.Y. (2009). An analysis of the technology acceptance model in understanding university students' behavioral ıntention to use e- learning. Educational Technology & Society, 12(3), 150–162.
  • Saran, M., Seferoğlu, G. ve Çağıltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research,34, 97-114.
  • Surry, D. (2000). Strategies for motivating higher education faculty to usetechnology. Innovations in Education and Training International, 37(2),145-153.
  • Tarcan, E., Varol, E.S., Kantarcı, K. ve Fırlar, T. (2012). A study on Kazakh academicians’ information technology acceptance. Bilig, 62, 205-230.
  • Teo, T. (2009). Modelling technology acceptance in education: a study of pre- service teachers. Computers & Education, 52(2), 302–312.
  • Tsai, C.Y., Wang, C.C. ve Lu, M.T. (2011). Using the technology acceptance model to analyze ease of use of a mobile communication system. Social Behavior and Personality, 39(1), 65-70.
  • Turan, A.H. (2008, Ocak-Şubat).İnternet alışverişi tüketici davranışını belirleyen etmenler: geliştirilmiş Teknoloji Kabul Modeli (E-TAM) ile bir model önerisi. Akademik Bilişim 08 kongresinde sunulmuş bildiri (30 Ocak - 1 Şubat 2008), Çanakkale.
  • Turan, A.H. ve Çolakoğlu, B.E. (2008). Yüksek öğrenimde öğretim elemanlarının teknoloji kabulü ve kullanımı: Adnan Menderes Üniversitesinde ampirik bir değerlendirme.Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1) 2008, 106-121
  • Venkatesh, V., Morris, M.G., Davis, G.B. ve Davis F.D. (2003). User acceptance of information technology: Toward a unified view. Management Information Systems Quarterly, 27(3), 425-478.
  • Wang, Y.S., Wu, M.C. ve Wang, H.Y. (2009). Investigating the determinants and age and gender differences in the acceptance of mobile learning. British Journal of Educational Technology, 40(1), 92-118.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal Menzi Bu kişi benim

Nezih Önal Bu kişi benim

Erkan Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Menzi, N., Önal, N., & Çalışkan, E. (2012). Mobil Teknolojilerin Eğitim Amaçlı Kullanımına Yönelik Akademisyen Görüşlerinin Teknoloji Kabul Modeli Çerçevesinde İncelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 13(1), 39-55.