-
Bu araştırmanın amacı internetin ergenlerin toplumsallaşmasındaki etkilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesidir Araştırma nitel ve nicel desenlerin birlikte kullanıldığı eklektik bir çalışmadır Araştırmanın evrenini İzmir’in Bornova ve Karşıyaka ilçelerindeki ilköğretim okullarında II kademede görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır Nicel verilerin toplanmasında 505; nitel veriler için ise 27 öğretmen ile çalışılmıştır Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen anketi ile yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır Araştırmada tanımlayıcı istatistik metotları ki kare bağımsızlık testi ile göstergebilimin metin çözümleme modellerinden A J Greimas’ın eyleyenler modeli actantial model kullanılmıştır Sonuç olarak öğretmenlerin internetin ergenlerin toplumsallaşmasına olumsuz etkileri olduğunu düşündükleri ayrıca ergenlik dönemi konusunda yeterli bilgi ve deneyime sahip olmadıkları belirlenmiştir Araştırmanın bu sonuçları doğrultusunda bazı öneriler sunulmuştur
toplumsallaşma ergen ilköğretim II. kademe öğretmenleri internet
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.