BibTex RIS Kaynak Göster

Measuring and Evaluating Pre Service Teachers’ Ecological Footprints

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 15, 01.08.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Agenda 21. (1992). Promoting Education, Public Awareness and Training, Chapter, 36. http://www.unep.org/Documents.Multilingual/Default.asp?DocumentID=52&Arti cleID=49&l=en adresinden 10 Ağustos 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K., & Polat, F. (2008). Ekolojik Ayak İzinin Kavramsal İçeriği ve Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bireysel Ekolojik Ayak İzi Hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (15), 1-25.
  • Dawe, F. M. G., Vetter, A. & Martin, S. (2004). An overview of ecological footprinting and other tools and their application to the development of sustainability process: Audit and methodology at Holme Lacy College, UK. International Journal of Sustainability in Higher Education, 5 (4), 340 –371.
  • Doğan, M. (1997). Ulusal Çevre Eylem Planı: Eğitim ve Katılım. Devlet Planlama Teşkilatı, http:/ekutup.dpt.gov.tr/cevre/eylempla/doganm/egitim.html Haziran 2007 tarihinde alınmıştır. adresinden 20
  • Erdoğan, M., & Tuncer, G. (2009). Evaluation of a course: “Education and awareness for sustainability”. International Journal of Environmental & Science Education, 4(2), 133-146.
  • Janis, A. J. (2007). Quantifying the ecological footprint of the Ohio State University. Ph.D Thesis. The Ohio State University, Columbus.
  • Keleş, Ö. (2007). Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Çevre Eğitimi Aracı Olarak Ekolojik Ayak İzinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kitzes, J. & Galli, A. (2007). A Research Agenda for Improving National Ecological Footprint Accounts, Ecological Footprint Conference, Cardiff, May 2007 http://www.brass.cf.ac.uk/ uploads/fullpapers/Kitzes_et_al_M65.pdf Living Planet Report. (2008). The Ecological Footprint. http://assets.panda.org/downloads/ living_planet_report_2008.pdf adresinden 18 Mayıs 2009 tarihinde alınmıştır.
  • Marin, C. M. (2004). Sistem Yaklaşımıyla Ekosistemde Enerji ve Maddenin Dönüşümü ve Ekolojik Sorunlar. Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar -Ekolojik, Ekonomik, Politik ve Yönetsel Perspektifler-. Marin, C. M. Ve Yıldırım, U. (Ed). İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Meyer, V. (2004). The ecological footprints as an enviromental education tool for knowledge, attitude and behaviour changes towards sustainable living. MS Thesis, University of South Africa, Africa.
  • Ryu, H. C. (2005). Modeling the per Capita Ecological Footprint for Dallas County, Texas: Examining Demographic, Environmental Value, Land-Use, and Spatial İnfluences. Ph.D Thesis, Texas A&M University.
  • Ryu, C. H. and Brody, S.D. (2006). Can higher education influence sustainable behavior? Examining the impacts of a graduate course on sustainable development Using ecological footprint analysis. International Journal of Sustainability in Higher Education 7(2): 158-175.
  • Schaller, D. (1999). Our Footprints-They’re All Over the Place. Newsletter of the Utah Society for Enviromental Education, 9 (4).
  • TTKB. (2007). Ortaöğretim 9. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules adresinden 23 Eylül 2008 tarihinde alınmıştır.
  • UNESCO (2002). Education for Sustainability From Rio to Johannesburg: Lessons learnt from http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001271/127100e.pdf adresinden 16 Ekim 2007 tarihinde alınmıştır. Decade of Commitment.
  • Wada, Y., Izumi, K. and Mashiba, T. (2007). Development of a Web-based Personal Ecological Footprint Calculator for the Japanese. International Ecological Footprint Conference, 8-10 May. Cardiff.
  • Wilson, J. & Anielski, M. (2005). Ecological Footprints of Canadian Municipalities and Regions. Ecological Footprinting. [Electronic Version]. Edmonton: Anielski Management Inc.
  • Yeşil Kutu Eğitim Projesi. (2007). Öğretmen Kılavuz Kitabı. REC.

Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerinin Hesaplanması ve Değerlendirilmesi

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 15, 01.08.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının ekolojik ayak izlerinin hesaplanması ve değerlendirilmesidir Araştırma 2008 2009 eğitim öğretim yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Fen Bilgisi ve Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören birinci sınıf toplam 81 öğretmen adayına uygulanmıştır Araştırmada veri toplama aracı olarak web tabanlı “Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Anketi” kullanılmıştır İstatistiksel veri analizinde ortalama standart sapma gibi betimsel istatistiklerin yanında ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar için t testi kullanılmıştır Öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi değerlerinin dünya ortalamasının üzerinde olduğu ekolojik ayak izine en büyük etkiyi gıda bileşeninin yaptığını ve ekolojik ayak izi değerinin cinsiyete göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir Araştırma sonunda ekolojik ayak izi hesaplamalarının geniş örneklemler ve farklı değişkenler üzerinde uygulanması önerilmektedir

Kaynakça

  • Agenda 21. (1992). Promoting Education, Public Awareness and Training, Chapter, 36. http://www.unep.org/Documents.Multilingual/Default.asp?DocumentID=52&Arti cleID=49&l=en adresinden 10 Ağustos 2008 tarihinde alınmıştır.
  • Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K., & Polat, F. (2008). Ekolojik Ayak İzinin Kavramsal İçeriği ve Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bireysel Ekolojik Ayak İzi Hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (15), 1-25.
  • Dawe, F. M. G., Vetter, A. & Martin, S. (2004). An overview of ecological footprinting and other tools and their application to the development of sustainability process: Audit and methodology at Holme Lacy College, UK. International Journal of Sustainability in Higher Education, 5 (4), 340 –371.
  • Doğan, M. (1997). Ulusal Çevre Eylem Planı: Eğitim ve Katılım. Devlet Planlama Teşkilatı, http:/ekutup.dpt.gov.tr/cevre/eylempla/doganm/egitim.html Haziran 2007 tarihinde alınmıştır. adresinden 20
  • Erdoğan, M., & Tuncer, G. (2009). Evaluation of a course: “Education and awareness for sustainability”. International Journal of Environmental & Science Education, 4(2), 133-146.
  • Janis, A. J. (2007). Quantifying the ecological footprint of the Ohio State University. Ph.D Thesis. The Ohio State University, Columbus.
  • Keleş, Ö. (2007). Sürdürülebilir Yaşama Yönelik Çevre Eğitimi Aracı Olarak Ekolojik Ayak İzinin Uygulanması ve Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kitzes, J. & Galli, A. (2007). A Research Agenda for Improving National Ecological Footprint Accounts, Ecological Footprint Conference, Cardiff, May 2007 http://www.brass.cf.ac.uk/ uploads/fullpapers/Kitzes_et_al_M65.pdf Living Planet Report. (2008). The Ecological Footprint. http://assets.panda.org/downloads/ living_planet_report_2008.pdf adresinden 18 Mayıs 2009 tarihinde alınmıştır.
  • Marin, C. M. (2004). Sistem Yaklaşımıyla Ekosistemde Enerji ve Maddenin Dönüşümü ve Ekolojik Sorunlar. Çevre Sorunlarına Çağdaş Yaklaşımlar -Ekolojik, Ekonomik, Politik ve Yönetsel Perspektifler-. Marin, C. M. Ve Yıldırım, U. (Ed). İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Meyer, V. (2004). The ecological footprints as an enviromental education tool for knowledge, attitude and behaviour changes towards sustainable living. MS Thesis, University of South Africa, Africa.
  • Ryu, H. C. (2005). Modeling the per Capita Ecological Footprint for Dallas County, Texas: Examining Demographic, Environmental Value, Land-Use, and Spatial İnfluences. Ph.D Thesis, Texas A&M University.
  • Ryu, C. H. and Brody, S.D. (2006). Can higher education influence sustainable behavior? Examining the impacts of a graduate course on sustainable development Using ecological footprint analysis. International Journal of Sustainability in Higher Education 7(2): 158-175.
  • Schaller, D. (1999). Our Footprints-They’re All Over the Place. Newsletter of the Utah Society for Enviromental Education, 9 (4).
  • TTKB. (2007). Ortaöğretim 9. Sınıf Biyoloji Dersi Öğretim Programı. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules adresinden 23 Eylül 2008 tarihinde alınmıştır.
  • UNESCO (2002). Education for Sustainability From Rio to Johannesburg: Lessons learnt from http://unesdoc.unesco.org/images/0012/001271/127100e.pdf adresinden 16 Ekim 2007 tarihinde alınmıştır. Decade of Commitment.
  • Wada, Y., Izumi, K. and Mashiba, T. (2007). Development of a Web-based Personal Ecological Footprint Calculator for the Japanese. International Ecological Footprint Conference, 8-10 May. Cardiff.
  • Wilson, J. & Anielski, M. (2005). Ecological Footprints of Canadian Municipalities and Regions. Ecological Footprinting. [Electronic Version]. Edmonton: Anielski Management Inc.
  • Yeşil Kutu Eğitim Projesi. (2007). Öğretmen Kılavuz Kitabı. REC.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgül Keleş Bu kişi benim

Naim Uzun Bu kişi benim

Sibel Özsoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Keleş, Ö., Uzun, N., & Özsoy, S. (2008). Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerinin Hesaplanması ve Değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 1-15.