BibTex RIS Kaynak Göster

Preschool Education and Creative Dancing

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 85, 01.08.2007

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, (6. baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ayob, S. (1986). An Examination of Purpose Concepts in Creative Dance for Children. University of Wisconsin-Madison. Umi No: 8613375.
  • Bandura, A. (1997). Self-Efficacy, The Exercise of Control, New York: W.H. Freeman and Company.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Veri Analizi El Kitabı, (5. baskı). Ankara : Pegem A Yayınları.
  • Franken, R. E. (1988). Human Motivation, (Second Edition), Pacific Grove: Brooks/Cole Publishing Company.
  • Joyce, M. (1994). First Steps in Teaching Creative Dance to Children, (Third Edition), United States: Mayfield.
  • Kangsoon, L. (1998). Guidelines For Creative Dance Instruction For Kindergarten Children in Korea, New-York University. Umi No: 9908275.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kassing, G. & Jay, D. M. (2003). Dance Teaching Methods and Curriculum Design, United States: Human Kinetics.
  • Kim, J. (1998). The Effects of Creative Dance Istruction on Creative and Critical Thinking of Seventh Grade Female Students in Seoul, Korea, School of Education New York University, USA. UMI No: 9832748.
  • Michalko, M. (2008). Yaratıcı Dehanın Sırları. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Napoli, V., Killbride, J. M., Tebbs, D. E. , (1992). Adjustment and Growth in a Changing World, (Forth Edition), United States: West Publishing Company.
  • Ormrod, J.E. (1999). Human Learning, (Third Edition), United States: Prentice-Hall, Inc.
  • Özevin B. (2006). “Oyun, Dans ve Müzik” Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (26-28 Nisan 2006). Pamukkale Üniveritesi, Denizli.
  • Pervin, L. A., John, O.P. (2001). Personality, Theory and Research, (Eighth Edition), United States: John Wiley & Sons, Inc.
  • Riley, A. (1984). The Interrelationships and Effects of Creative Dance on the Physical Self-Esteem, Body Image and Problem Solving of Grade Four Children. University of Toronto.
  • Smith-Autard, J. M. (2002). The Art of Dance in Education, (Second Edition), London: A&C Black.
  • Sternberg, R.J., Williams, W.M. (2002). Educational Psychology, United States: Allyn and Bacon.
  • Vallance, J. M. (1975). The Effects of Creative Dance and Educational Gymnastic Experiences Upon the Language and Visual Art Work of Six, Seven and Eight Year Old Children. York University.
  • Yoder, L. J. (1993). Cooperative Learning and Dance Education. Journal of Physical Education, Reaction & Dance. May, 1993, 64: 47. Yazar Notları Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Müzik Öğretmenliği Doktora Programında yapılan ve Haziran 2008
  • tarihinde kabul edilen “Yaratıcı Dans Etkinliklerinin Motivasyon,
  • Özgüven, Özyeterlik ve Dans Performansı Üzerindeki Etkileri” başlıklı
  • doktora tezinin bir bölümünü içermektedir.

Okulöncesi Eğitimi ve Yaratıcı Dans

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 2, 69 - 85, 01.08.2007

Öz

Kendisini ifade edebilen yaratıcı ve özgüvenli çocuklar yetiştirmek okulöncesi eğitimde önemli bir yer tutar Bu nitelikteki çocukların yetiştirilmesinde kuşkusuz öğretmenin rolü büyüktür Öğretmenin bu rolü gerçekleştirmesi kendisinin de yaratıcı bir eğitim sürecinden geçirilmesiyle olanaklıdır Yaratıcı dans yaratıcı sürecin geliştirilmesinde en etkili araçlardan biridir Ancak Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı programı incelendiğinde yaratıcı dans ile ilgili bir ders bulunmadığı görülmektedir Bu nedenle izledikleri programa ek olarak verilen yaratıcı dans etkinlikleri temelli Oyun Dans ve Müzik dersinin bir grup okulöncesi öğretmen adayı üzerindeki etkileri merak edilmiştir Bu bağlamda bu araştırmanın amacı yaratıcı dans çalışmalarının öğretmen adaylarının motivasyon özgüven ve dans performansları üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır Araştırmanın deney grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi Okulöncesi Eğitimi Anabilim Dalı öğrencileri oluşturmaktır Veri toplama aracı olarak Oyun Dans Ve Müzik Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği Özgüven Değerlendirme Formu ve Dans Performans Testi kullanılmıştır Denel işlemler sonunda yaratıcı dans etkinliklerinin okulöncesi öğretmeni adaylarının Oyun Dans ve Müzik dersine ilişkin motivasyonları ve dans performansları üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturduğu özgüvenleri üzerinde anlamlı farklılıklar oluşturmadığı saptanmıştır

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Etkili Öğrenme ve Öğretme, (6. baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Ayob, S. (1986). An Examination of Purpose Concepts in Creative Dance for Children. University of Wisconsin-Madison. Umi No: 8613375.
  • Bandura, A. (1997). Self-Efficacy, The Exercise of Control, New York: W.H. Freeman and Company.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Veri Analizi El Kitabı, (5. baskı). Ankara : Pegem A Yayınları.
  • Franken, R. E. (1988). Human Motivation, (Second Edition), Pacific Grove: Brooks/Cole Publishing Company.
  • Joyce, M. (1994). First Steps in Teaching Creative Dance to Children, (Third Edition), United States: Mayfield.
  • Kangsoon, L. (1998). Guidelines For Creative Dance Instruction For Kindergarten Children in Korea, New-York University. Umi No: 9908275.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kassing, G. & Jay, D. M. (2003). Dance Teaching Methods and Curriculum Design, United States: Human Kinetics.
  • Kim, J. (1998). The Effects of Creative Dance Istruction on Creative and Critical Thinking of Seventh Grade Female Students in Seoul, Korea, School of Education New York University, USA. UMI No: 9832748.
  • Michalko, M. (2008). Yaratıcı Dehanın Sırları. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Napoli, V., Killbride, J. M., Tebbs, D. E. , (1992). Adjustment and Growth in a Changing World, (Forth Edition), United States: West Publishing Company.
  • Ormrod, J.E. (1999). Human Learning, (Third Edition), United States: Prentice-Hall, Inc.
  • Özevin B. (2006). “Oyun, Dans ve Müzik” Dersine İlişkin Motivasyon Ölçeği. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu (26-28 Nisan 2006). Pamukkale Üniveritesi, Denizli.
  • Pervin, L. A., John, O.P. (2001). Personality, Theory and Research, (Eighth Edition), United States: John Wiley & Sons, Inc.
  • Riley, A. (1984). The Interrelationships and Effects of Creative Dance on the Physical Self-Esteem, Body Image and Problem Solving of Grade Four Children. University of Toronto.
  • Smith-Autard, J. M. (2002). The Art of Dance in Education, (Second Edition), London: A&C Black.
  • Sternberg, R.J., Williams, W.M. (2002). Educational Psychology, United States: Allyn and Bacon.
  • Vallance, J. M. (1975). The Effects of Creative Dance and Educational Gymnastic Experiences Upon the Language and Visual Art Work of Six, Seven and Eight Year Old Children. York University.
  • Yoder, L. J. (1993). Cooperative Learning and Dance Education. Journal of Physical Education, Reaction & Dance. May, 1993, 64: 47. Yazar Notları Bu çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Müzik Öğretmenliği Doktora Programında yapılan ve Haziran 2008
  • tarihinde kabul edilen “Yaratıcı Dans Etkinliklerinin Motivasyon,
  • Özgüven, Özyeterlik ve Dans Performansı Üzerindeki Etkileri” başlıklı
  • doktora tezinin bir bölümünü içermektedir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Özevin Tokinan Bu kişi benim

Şermin Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tokinan, B. Ö., & Bilen, Ş. (2007). Okulöncesi Eğitimi ve Yaratıcı Dans. Ege Eğitim Dergisi, 8(2), 69-85.