-
Bu çalışmada yenilenmiş Bloom taksonomisi ve projeye dayalı öğretimin bütünleştirilerek işe koşulmasının öğretmen adaylarının öğrenme düzeyleri ve üstbiliş farkındalık düzeyleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır Araştırmada kontrol gruplu öntest sontest deneysel desen kullanılmıştır Sontestten üç ay sonra da kalıcılık kararlılık testleri uygulanmıştır Çalışma Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü lisans programında yer alan Öğretim Tasarımı dersi kapsamında 12 hafta yürütülmüştür 20062007 öğretim yılında bu dersi alan öğrenciler çalışmanın denekleri olarak belirlenmiştir Bu dersi alan iki şube olduğundan biri yansız atama yoluyla deney grubu n=37 ; diğeri ise kontrol grubu n=35 olarak atanmıştır Deney grubunda yenilenmiş Bloom taksonomisine göre düzenlenmiş Öğretim Tasarımı dersinde projeye dayalı öğretim uygulanırken kontrol grubunda geleneksel eğitim durumları sürdürülmüştür Deney ve kontrol gruplarının bağımlı değişkenler açısından karşılaştırılabilmesi amacıyla kovaryans analizi kullanılmıştır Bulgular bütüncül biçimde incelendiğinde projeye dayalı öğretimin öğrencilerin öğrenme düzeylerindeki kalıcılık ürünlerinin niteliği ve üstbiliş farkındalık düzeyleri üzerinde olumlu etkileri olduğu görülmektedir
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Projeye Dayalı Öğretim Üstbiliş
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.