Aksu, M.B. ve Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi eğitim fakültesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 3–21.
Alev, N. ve Yiğit, N. (2006). Tezsiz yüksek lisans (TYL) programındaki uygulamalı derslerde uygulamanın bir parçası olan ödevler hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (4), 275-285.
Artut, P.D. ve Bal, P. (2005). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programının öğrenciler açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü.Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 81–90.
Cansaran, A. (2004). Biyoloji öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji öğretmenliği programı hakkında düşünceleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 1–21.
Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99–114.
Gökçe, E. ve Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (1), 43–71.
Gürbüz, H. ve Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devan eden fen- edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 71-83.
Kavcar, N., Erol, M., Kaya Şengören, S., Tanel, R., Tanel, Z. ve Sağlam, M.(2007). Ortaöğretime öğretmen yetiştirme: tezsiz yüksek lisans uygulamasının sorgulanması ve yeni bir model önerisi. “Türk Milli Eğitimi’nin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Yüksek Öğretmenliler Derneği-Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Sempozyumu Bildirisi. Bolu: İzzet Baysal Kültür Merkezi. 18 Mart 2009’da http://web.bahcesehir.edu.tr/yuksekogretmen/nevzat_kavcar.pdf adresinden.
Kuş, E. (2007). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Peker, S. ve Tambağ, H. (2007). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin bu programa ilişkin görüşleri nelerdir? XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Qualters, D.M. Regan, M.B. O’Brien, M.C. ve Stone, S.L. (1999). Comparing ambulatory preceptors’ and students’ perceptions of educational planning. J Gen Intern Med. 14, 196–199.
Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1). 18 Mart 2009’da http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozetler/huseyin_simsek.htm adresinden.
Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7). 18 Mart 2009’da http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/dergi/Ustuner.htm adresinden.
YÖK. (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
YÖK. (2007). Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. 18 Mart 2009’da http://www.yok.gov.tr/mevzuat/yenimevzuat.htm adresinden.
TÜRK DİLİ VE EDEEBİYATI ÖĞRENCİLERİNİN TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Bu araştırmanın amacı Türk Dili ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans programı öğrencilerinin Tezsiz Yüksek Lisans programı hakkındaki düşüncelerini belirlemektir Araştırmanın katılımcılarını Gaziantep Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans Programı öğrencileri oluşturmaktadır Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden benzeşik homojen örnekleme yöntemi kullanılmıştır Verilerin toplanmasında odak grup görüşmesi yönteminden yararlanılmıştır Elde edilen verilerin analizinde nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır Araştırma verilerinin değerlendirilmesi sonucunda elde edilen en dikkat çekici bulgu Türk Dili ve Edebiyatı Tezsiz Yüksek Lisans programı öğrencilerinin programın önde gelen hedefinin öğretmen yetiştirmek olduğunu düşünmeleridir Öğrencilerin bireysel hedefleri arasında da öğretmen olmak ilk sırayı almaktadır
Aksu, M.B. ve Demirtaş, H. (2006). Öğretmen adaylarının okul deneyimi II dersine ilişkin görüşleri (İnönü Üniversitesi eğitim fakültesi örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (11), 3–21.
Alev, N. ve Yiğit, N. (2006). Tezsiz yüksek lisans (TYL) programındaki uygulamalı derslerde uygulamanın bir parçası olan ödevler hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (4), 275-285.
Artut, P.D. ve Bal, P. (2005). İlköğretim matematik öğretmenliği lisans programının öğrenciler açısından değerlendirilmesi. Ç.Ü.Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (2), 81–90.
Cansaran, A. (2004). Biyoloji öğretmenliği öğrencilerinin biyoloji öğretmenliği programı hakkında düşünceleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 1–21.
Çakan, M. (2004). Öğretmenlerin ölçme-değerlendirme uygulamaları ve yeterlik düzeyleri: ilk ve ortaöğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37 (2), 99–114.
Gökçe, E. ve Demirhan, C. (2005). Öğretmen adaylarının ve ilköğretim okullarında görev yapan uygulama öğretmenlerinin öğretmenlik uygulaması etkinliklerine ilişkin görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (1), 43–71.
Gürbüz, H. ve Kışoğlu, M. (2007). Tezsiz yüksek lisans programına devan eden fen- edebiyat ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları (Atatürk Üniversitesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (2), 71-83.
Kavcar, N., Erol, M., Kaya Şengören, S., Tanel, R., Tanel, Z. ve Sağlam, M.(2007). Ortaöğretime öğretmen yetiştirme: tezsiz yüksek lisans uygulamasının sorgulanması ve yeni bir model önerisi. “Türk Milli Eğitimi’nin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri”, Yüksek Öğretmenliler Derneği-Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Sempozyumu Bildirisi. Bolu: İzzet Baysal Kültür Merkezi. 18 Mart 2009’da http://web.bahcesehir.edu.tr/yuksekogretmen/nevzat_kavcar.pdf adresinden.
Kuş, E. (2007). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Peker, S. ve Tambağ, H. (2007). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin bu programa ilişkin görüşleri nelerdir? XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Qualters, D.M. Regan, M.B. O’Brien, M.C. ve Stone, S.L. (1999). Comparing ambulatory preceptors’ and students’ perceptions of educational planning. J Gen Intern Med. 14, 196–199.
Şimşek, H. (2005). Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programına devam eden öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1). 18 Mart 2009’da http://efdergi.yyu.edu.tr/makaleler/cilt_II/ozetler/huseyin_simsek.htm adresinden.
Üstüner, M. (2004). Geçmişten günümüze Türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme ve günümüz sorunları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (7). 18 Mart 2009’da http://web.inonu.edu.tr/~efdergi/dergi/Ustuner.htm adresinden.
YÖK. (1998). Eğitim fakülteleri öğretmen yetiştirme programlarının yeniden düzenlenmesi. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
YÖK. (2007). Lisansüstü eğitim ve öğretim yönetmeliği. 18 Mart 2009’da http://www.yok.gov.tr/mevzuat/yenimevzuat.htm adresinden.
Şahin, S., & Balkar, B. (2007). TÜRK DİLİ VE EDEEBİYATI ÖĞRENCİLERİNİN TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Ege Eğitim Dergisi, 8(1), 89-112.