Bu çalışmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeylerini; iş doyumu motivasyon örgütsel bağlılık ve örgütsel kabullenme boyutlarını esas alınarak saptamaktır Örgütsel sosyalleşmede; görev yönetici öğretmen cinsiyet kadın erkek branş sınıf öğretmeni branş öğretmeni ve kıdem 1 10 yıl 11 20 yıl 21 yıl ve üstü değişkenlerine göre örneklem alt grupları arasında fark olup olmadığı araştırılmıştır Araştırmanın evrenini Ankara ilindeki ilköğretim okulları oluşturmaktadır Örneklem grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen örgütsel sosyalleşme ölçeği ÖSÖ uygulanmıştır Elde edilen veriler SPSS bilgisayar programında çözümlenmiştir Elde edilen bulgulardan göreve göre iş doyumu boyutunda okul yöneticileri ile öğretmenler arasında yöneticiler lehine olmak üzere fark varken motivasyon bağlılık ve kabullenme boyutlarında anlamlı fark bulunamamıştır Cinsiyete göre iş doyumu motivasyon bağlılık ve kabullenme boyutlarında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir Branşa göre ise sınıf öğretmenleri ile diğer branş öğretmenleri arasında iş doyumu boyutunda anlamlı bir fark bulunmazken motivasyon bağlılık ve kabullenme boyutunda sınıf öğretmenleri lehine olmak üzere anlamlı fark olduğu saptanmıştır Kıdeme göre kabullenme boyutunda gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmaz iken iş doyumu boyutunda 11 20 yıl ile 21 yıl ve üstü gruplar arasında 21 yıl ve üstü lehine olmak üzere farklılığın olduğu belirlenmiştir Motivasyon ve bağlılık boyutlarındaki 1 10 yıl kıdeminde olanlar ile 21 yıl ve üstü kıdeme sahip olanlar 10 20 yıl arasında olanlar ile 21 yıl ve üstü kıdeme sahip olanlar arasında 21 yıl ve üstü kıdeme sahip olanlar lehine olmak üzere anlamlı bir farklılığın olduğu ortaya çıkmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.