-
Okul örgütleri toplumun eğitim gereksinimleri karşılamak üzere kurulur ve amaçlarına ulaştıkları sürece varlıklarını korurlar Toplumun eğitim gereksinimini karşılayan okul örgütünün öngörülen amaçları gerçekleştirebilmesi okul çalışanlarının güçlerini etkili biçimde birleştirmelerini gerektirir Bunun bilinen en iyi yollarından biri okulların kendilerini eğitim öğretim takımının bir üyesi olarak algılayan öğretmenler ve takımın önderi olarak algılayan okul yöneticilerine sahip olmasıdır Ancak böyle bir okulda takıma verilen görevler takım üyelerinin kendi amaçlarına dönüşebilir Astları üstleri ve meslektaşlarıyla takım ruhu içerisinde hareket eden okul çalışanları MEBnin yaygınlaştırmaya çalıştığı TKY felsefesinin de vazgeçilmez öğeleridir Bu çalışmada okullarımızda çalışan yönetici ve öğretmenlerin okullarını bir eğitim öğretim takımı olarak algılayıp algılamadıkları bazı değişkenler açısından belirlenmeye çalışılmıştır Araştırma sonucunda; a anaokullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin okullarını çalışanları ile birlikte bir takım olarak algılama düzeylerinin ilköğretim okulları genel liseler ve mesleki ve teknik liselerde çalışan yönetici ve öğretmenlere nazaran daha yüksek olduğu b araştırma kapsamına alınan tüm okullardaki yöneticilerin öğretmenlere kıyasla okullarını çalışanlarıyla birlikte daha çok bir takım olarak algıladıkları ve c bulundukları okullarda daha uzun süre çalışan öğretmenlerin daha kısa süre çalışan öğretmenlere nazaran takım algılarının daha güçlü olduğu bulgularına ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.