BibTex RIS Kaynak Göster

An Assessment on Relationship between Personality Traits and Leadership Behaviors of Elementary Schools Principals That Perceiving by Teachers

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 61 - 80, 01.04.2005

Öz

-

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akçay, A. (2003). Okul Müdürleri Öğretmenleri Etkileyebiliyor mu?, Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Başaran, İ.E. (1989). Yönetim, Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Boşgelmez, M. (1984). Klasik Yönetici Davranışlarına Öğretmenlerin Tepkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Çelik, V. (1995). Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu, Eğitim Yönetimi Dergisi, 1(1).
  • Çemberci, Y. (2003). Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Davranışları ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çubukçu, Z. ve Döndar, İ. (2003) Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri, Milli Eğitim Dergisi, 157
  • Drucker, P. F. (1994). Yeni Gerçekler, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Dumrul, S. (1987) İlkokul Müdürlerinin Denetim Yetki ve Yeterlikleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eren, M. A. (1991) Türk Eğitim Sisteminde Yönetim Teşkilatındaki Yenileşmeler ve Yönetici Yetiştirme Politikasının İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, R. (1997) İlköğretim Okulları Müdürlerinin Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gay, L.R. (1987). Educational Research: Competencies for Analysis and Application, New York: Macmillan Publishing Company.
  • Hofstede, G. (1980). Culture's consequences: International differences in work-related values. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Kaptan, S. (1998), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
  • Kaya, Y.K. (1996). Eğitim Yönetimi Kuram ve Türkiye’deki Uygulama, Ankara: PagemA Yayınları.
  • Kurt, T. ve Terzi, A.R. (2005). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yöneticilik Davranışlarının Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığa Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 166
  • Roy, J. ve Davis, L. (1991). Computers in Educational Administration, California: McGraw Hill.
  • Savran, C. (1993) Sıfat Listesinin (ACL), Türkiye Koşullarına Uygun Dilsel Eşdeğerlik, Geçerlilik, Güvenilirlik, Norm Çalışması ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul..
  • Seçmen, S. (2001). Amirlerin Liderlik Tarzları ve Kişilik Özellikleri ile İlgili Değerlendirmelerin İş Tatmini Üzerine Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, A. (1990) Yönetim Biliminin Gelişim Süreci İçindeki Sibernetik Yaklaşım ve Örgütsel Sibernetikler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Sinanoğlu, S. (2000). Proje Liderlerinin Yöneticilik-Liderlik Özellikleri ile Karakter Profilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İstanbul.
  • Taymaz, H. (1986). Okul Yönetimi ve Yönetici Yetiştirme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1-2)
  • Tortop, N. ve İsbir, N. (1996). Yönetim Bilimi, Ankara: PagemA Yayıncılık.
  • Üstündağ, M. (1975). Ticaret Lisesi Müdürlerinin Okul Yönetimindeki Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yumurtacı, K. (1984). Ankara Merkez Liseleri Yönetici ve Velilerinin Okul Yöneticilerinden Bekledikleri Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Doktora Tez, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Zel, U. (1999). Kişiliğin Yönetim Performansına Etkileri, Örgüt Ortamında Kullanılması ve Ülkeler /Sektörler Arasında Karşılaştırmalı Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tez, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ALGILANAN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE LİDERLİK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 61 - 80, 01.04.2005

Öz

Liderlik davranışları ve kişilik özellikleri örgütsel davranış alanında en çok işlenen konular arasındadır Bununla birlikte liderlik davranışları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkileri ele alan araştırmaların bu iki değişken arasındaki ilişkiyi örgütsel değişkenler bağlamında yeterli derecede incelemedikleri görülmektedir Bu çalışmada söz konusu eksikliği gidermek maksadıyla eğitim yöneticilerinin liderlik davranışları ve kişilik özellikleri arasındaki ilişki ele alınmıştır İstanbul İli Küçükçekmece İlçesindeki 3’ü özel 8’i kamuya ait ilköğretim okulunda görev yapan 38 eğitim yöneticisi ve 380 öğretmen üzerinde gerçekleştirilen araştırma ile eğitim yöneticilerinin kendi liderlik davranışlarına ilişkin algıları öğretmenlerin yöneticilerinin liderlik davranışlarını nasıl algıladıkları eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin yöneticilerin liderlik davranışlarını algılamaları arasındaki farklılıklar eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin liderlik davranışlarını algılamalarının demografik özelliklere göre farklılaşıp farklılaşmadığı eğitim yöneticilerinin kişilik özellikleri ile liderlik davranışları arasındaki ilişkiler sorgulanmıştır

Kaynakça

  • Açıkalın, A. (1994). Çağdaş Örgütlerde İnsan Kaynağının Yönetimi, Ankara: PegemA Yayınları.
  • Akçay, A. (2003). Okul Müdürleri Öğretmenleri Etkileyebiliyor mu?, Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Başaran, İ.E. (1989). Yönetim, Ankara: Gül Yayınevi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Boşgelmez, M. (1984). Klasik Yönetici Davranışlarına Öğretmenlerin Tepkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
  • Çelik, V. (1995). Eğitim Yöneticisinin Vizyon ve Misyonu, Eğitim Yönetimi Dergisi, 1(1).
  • Çemberci, Y. (2003). Eğitim Yöneticilerinin Liderlik Davranışları ve Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çubukçu, Z. ve Döndar, İ. (2003) Okul Yöneticilerinin İletişim Becerilerine İlişkin Öğretmenlerin Algı ve Beklentileri, Milli Eğitim Dergisi, 157
  • Drucker, P. F. (1994). Yeni Gerçekler, Ankara: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Dumrul, S. (1987) İlkokul Müdürlerinin Denetim Yetki ve Yeterlikleri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Eren, M. A. (1991) Türk Eğitim Sisteminde Yönetim Teşkilatındaki Yenileşmeler ve Yönetici Yetiştirme Politikasının İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Erkuş, R. (1997) İlköğretim Okulları Müdürlerinin Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Gay, L.R. (1987). Educational Research: Competencies for Analysis and Application, New York: Macmillan Publishing Company.
  • Hofstede, G. (1980). Culture's consequences: International differences in work-related values. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Kaptan, S. (1998), Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara: Bilim Kitap Kırtasiye Ltd. Şti.
  • Kaya, Y.K. (1996). Eğitim Yönetimi Kuram ve Türkiye’deki Uygulama, Ankara: PagemA Yayınları.
  • Kurt, T. ve Terzi, A.R. (2005). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Yöneticilik Davranışlarının Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığa Etkisi, Milli Eğitim Dergisi, 166
  • Roy, J. ve Davis, L. (1991). Computers in Educational Administration, California: McGraw Hill.
  • Savran, C. (1993) Sıfat Listesinin (ACL), Türkiye Koşullarına Uygun Dilsel Eşdeğerlik, Geçerlilik, Güvenilirlik, Norm Çalışması ve Örnek Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul..
  • Seçmen, S. (2001). Amirlerin Liderlik Tarzları ve Kişilik Özellikleri ile İlgili Değerlendirmelerin İş Tatmini Üzerine Etkileri, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sevinç, A. (1990) Yönetim Biliminin Gelişim Süreci İçindeki Sibernetik Yaklaşım ve Örgütsel Sibernetikler, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Sinanoğlu, S. (2000). Proje Liderlerinin Yöneticilik-Liderlik Özellikleri ile Karakter Profilleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İstanbul.
  • Taymaz, H. (1986). Okul Yönetimi ve Yönetici Yetiştirme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 19(1-2)
  • Tortop, N. ve İsbir, N. (1996). Yönetim Bilimi, Ankara: PagemA Yayıncılık.
  • Üstündağ, M. (1975). Ticaret Lisesi Müdürlerinin Okul Yönetimindeki Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Yumurtacı, K. (1984). Ankara Merkez Liseleri Yönetici ve Velilerinin Okul Yöneticilerinden Bekledikleri Liderlik Davranışları, Yayınlanmamış Doktora Tez, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Zel, U. (1999). Kişiliğin Yönetim Performansına Etkileri, Örgüt Ortamında Kullanılması ve Ülkeler /Sektörler Arasında Karşılaştırmalı Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tez, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adil Çağlar Bu kişi benim

Özlem Yakut Bu kişi benim

Engin Karadağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çağlar, A., Yakut, Ö., & Karadağ, E. (2005). İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETMENLER TARAFINDAN ALGILANAN KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ VE LİDERLİK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ege Eğitim Dergisi, 6(1), 61-80.