Bir öğrenme modeli olarak aktif öğrenmeyi etkili biçimde yürütecek öğretim elemanlarının öğretime ilişkin tutum değer ve davranışlarında geleneksel öğretime göre önemli bir değişim yaşanması gerekmektedir Sözkonusu değişim ise değişimi yönetecek uygun bir örgütsel yapıyı ve yönetsel işleyişi gerektirmektedir Örgütte gerçekleştirilecek tüm yapısal ve yönetsel değişiklilikler sınıf içi öğrenme öğretme süreçlerini destekleyecek ve işlevsel kılacak nitelikte olmalıdır Sınıf ve okul boyutunun aynı modele göre örgütlenmesi örgütün bürokratik modelden açık sistem özellikleri gösteren katılımcı demokratik ve yerinden yönetime dayalı örgüt modeline dönüşmesi gerekmektedir Bütün yetkilerin tek merkezde toplandığı dikey örgüt yapısının terk edilerek yatay örgütlenmeye geçilmesi ile öğretim kurumları daha verimli çalışabilecektir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.