Geleneksel anlamda eğitim bir toplumun genel geçer değerlerini yetişmekte olan kuşaklara benimsetme etkinliği olarak tanımlanmaktadır Oysa günümüzde eğitim yeni amaçlar boyutlar ve işlevler yüklenmiştir Bilimsel ve teknolojik alandaki çok hızlı gelişmeler ve bu gelişmelerin sonucu olan bilgi patlaması toplumların sosyo kültürel ve sosyo ekonomik yapılarını da hızla değiştirmektedir Yaşanan bu değişim süreci kültür aktarma aracı olarak bakılan ve bu işleviyle de tutucu bir nitelik taşıyan eğitimi kültür aktarmanın ötesinde toplumsal ekonomik kültürel siyasal teknolojik v b değişmelerden hem etkilenen hem de bu değişmeyi etkileyen işlevsel bir kurum olmaya ve katkıda bulunmaya zorlamaktadır Bu çalışmanın amacı eğitim sisteminin tek başına diğer kurumlardan bağımsız bir güç olarak planladığı ve istediği yönde toplumsal değişme sürecini başlatıp başlatamayacağı ya da çeşitli alanlarda başlamış olan toplumsal değişmelere bağlı olarak kendisine yüklenen işlevleri mi yerine getirdiği tartışılacaktır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.