BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of The Learning Strategies of 10th Grade Students on Their Academic Success

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.08.2002

Öz

-

10 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2002, Cilt: 1 Sayı: 2, - , 01.08.2002

Öz

Bu araştırmada 10 sınıf öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stratejilerinin belirlenmesi ve akademik başarılarının kullandıkları stratejiye göre değişip değişmediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır Araştırma 10 sınıftaki lise II 88 öğrenci üzerinde tarama survey yöntemiyle yürütülmüştür Veriler araştırmacının hazırladığı “Öğrenme Stratejisi Ölçeği” ile toplanmış öğrencilerin akademik başarılarını belirlemede I dönem ortak derslerine ait karne notu ortalamaları kullanılmıştır Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin 52’si anlamlandırma stratejisini 41’i tekrar stratejisini ve 7’si örgütleme stratejisini kullanmaktadır Analizlere göre tekrar stratejisi karne notu başarısına daha etkili bulunmuştur Tekrar stratejisi Geometri Türk Dili ve Edebiyatı İngilizce ve Fransızca derslerindeki karne notu başarısına etkili değilken; Psikoloji ve Tarih derslerinde etkilidir Tekrar stratejisi ile anlamlandırma stratejisi kullanan gruplar ile Türkçe Matematik Sosyal ve Fen şubeleri öğrencilerin seçtikleri alanlar arasındaki fark anlamlı değildir Öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri alanlarına göre değişmemektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilay Bümen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bümen, N. (2002). 10 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRENME STRATEJİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Ege Eğitim Dergisi, 1(2).