Bu araştırma üniversite öğrencilerinin spora ilgilerini ve atılganlık becerilerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan betimsel bir çalışmadır Araştırma Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu n=40 Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı n=35 Türk Dili ve Edebiyatı n=36 Tarih n=68 Bölümleri ile Eğitim Fakültesi Bilgisayar Teknolojileri ve Öğretmenliği Bölümü n=34 Sınıf Öğretmenliği Bölümü n=28 nden toplam 231 öğrenci üzerinde yapılmıştır Veri toplama aracı olarak Voltan 1980 tarafından uyarlanan Rathus Atılganlık Envanteri ve Güçlü 1998 tarafından geliştirilen Spora İlgi Envanteri ile araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu kullanılmıştır Üniversite öğrencilerinin Rathus Atılganlık Becerileri ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r= 8730 Spora ilgi ölçeğinin Cronbach Alpha güvenilirlik katsayısı r= 8743 dir Araştırmada korelasyon tek yönlü varyans analizi t ve Duncan testleri uygulanmıştır Önem düzeyi 05 olarak alınmıştır Araştırma sonuçları; üniversite öğrencilerinin spora ilgilerinin orta atılganlık becerilerinin de atılgan düzeyde olduğunu ortaya koymuştur Örneklem grubunun atılganlık becerisine ilişkin algıları ile spora ilgilerine ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.