Amaç: Araştırma Sorun Çözme Terapisine (SÇT) dayalı psikiyatri hemşireliği yaklaşımının ciddi ruhsal belirtiler yaşayan hemşirelik öğrencilerinin ruhsal belirti düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yürütülmüştür.
Yöntem: Araştırma, tek grup, ön test-son test uygulamalı yarı-deneysel tasarımda yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında bir hemşirelik fakültesinde eğitim gören 262 birinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kısa Semptom Envanteri (KSE) kullanılmıştır. Örneklemi Rahatsızlık Ciddiyet İndeksi (RCİ) puan ortalaması 2.00 ve üstü olan yedi öğrenci oluşturmuştur. Sorun Çözme Terapisi (SÇT), her öğrenciye bireysel olarak, ortalama 40-45 dakika süren yedi-sekiz oturumda uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı analizler, bağımsız gruplar arası farkın anlamlılığı testi ve Paired Sample Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. İstatistiksel önemlilik katsayısı p<0.05 olarak kabul edilmiştir.
Bulgular: Araştırmanın evreni Rahatsızlık Ciddiyet İndeksi (RCİ) puanı açısından değerlendirildiğinde, öğrencilerin %22.1’inin (%3.4, RCİ≥2.00, n=9 ve %18.7, 1.99≥RCİ>1.00, n=49) psikopatoloji eğilimi gösterdiği saptanmıştır. Sorun Çözme Terapisi (SÇT) sonrası, örneklem grubunun Kısa Semptom Envanteri (KSE) ve tüm alt boyut belirti toplam puanında, Ek Bulgular (p=0.89, p>0.05) alt boyutu dışında düşüş görülmüştür (p<0.005). Ayrıca Rahatsızlık Ciddiyet İndeksi’nin (RCİ) girişim öncesi ve sonrası puan ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.005).
Sonuç: Sorun Çözme Terapisi (SÇT) temelli psikiyatri hemşireliği yaklaşımının, ciddi düzeyde ruhsal belirti gösteren hemşirelik öğrencilerinin belirti ciddiyetlerinde olumlu yönde katkı sağladığı söylenebilir.
Öğrenci hemşire ruhsal belirti ciddiyeti sorun çözme terapisi psikiyatri hemşireliği
Ege Üniversitesi Bilimsel Araştırma Proje Saymanlığı
16-HYO-007
Objective: The present study aimed to examine the effect of the Problem Solving Therapy (PST) based psychiatric nursing approach on the mental symptom severity levels of nursing students showing severe mental symptoms.
Methods: The study was conducted in the semi-experimental design with a single group and pretest-posttest application. Study population consisted of 262 first-year students attending a nursing faculty in the 2016-2017 academic year. The data of the study was collected using the Introductory Information Form and Brief Symptom Inventory (BSI). The sample included seven students with a mean score of 2.00 or over on the Disease Severity Index. Problem Solving Therapy (PST) was implemented in seven-eight sessions of 40-45 minutes on average individually for each student. Data was assessed using descriptive analyses, test for the significance of the difference between independent groups and Paired Sample Wilcoxon Signed Rank Test. The level of statistical significance was accepted as p<0.05.
Results: When the study population was evaluated in terms of The Disease Severity Index (DSI) Scores, it was seen that 22.1% of the students (3.4%, DSI≥2.00, n=9 and 18.7%, 1.99≥DSI>1.00, n=49) had psychopathologic tendencies. Following the Problem Solving Therapy (PST), a decrease was found in the total scores of the sample on the Brief Symptom Inventory (BSI) and whole subscales except for the Additional Findings subscale (p=0.89, p>0.05) (p<0.005). In addition, the difference between the mean scores on the Disease Severity Index (DSI) before and after the intervention was found statistically significant (p<0.005).
Conclusion: It could be asserted that Problem Solving Therapy (PST) based approach in psychiatric nursing makes positive contributions to the severity of the symptoms of student nurses who have severe mental symptoms.
Student nurse mental symptom severity problem solving therapy psychiatric nursing
16-HYO-007
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 16-HYO-007 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |