Başlık:HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE SİMÜLASYON KULLANIMI VE SİMÜLASYON MODELİ
Title:USING
SIMULATION IN NURSING EDUCATION AND SIMULATION MODEL
Özet:Hemşirelik
eğitim süreci bilişsel, duyuşsal ve psikomotor öğrenme alanlarını kapsayan bir
eğitim sistemini gerektirir. Bu sistemde temel amaç, teori ile uygulamayı
birleştirebilen, öğrenme sürecinde eleştirel düşünebilen ve etkin problem çözme
becerisi kazanmış olan hemşireler mezun etmektir. Günümüzde öğrenci hemşirelerin
mesleki becerilerini geliştirme sürecinde, hastalar eğitim nesnesi olarak
eğitimin bir parçası olmak istemediklerini belirtmektedir. Çeşitli mesleksel
uygulamaların ilk olarak hasta üzerinde gerçekleştirilmesi birçok nedenle
öğrencileri strese sokmaktadır. Yanlış yapabilme endişesi ve hastaya zarar
verme korkusu en başta gelen nedenler olmasına rağmen hasta üzerinde tekrar
denemelerinin gerçekleşememesi, gözetimin eksik olmasından kaynaklı öğrenememe
ve kendini yeterli hissedememe endişeleriyle birlikte son yıllarda hemşire
sayısını arttırmaya yönelik eğilim, okullardaki öğretim görevlisi yetersizliği,
beceri laboratuarları, klinik ortamların yetersiz ve donanımsız olması
uygulamaya dayalı eğitimde yenilikçi uygulamaların önemini daha da ön plana
çıkarmıştır. Bu durumu nispeten çözebilen en yenilikçi yaklaşımlardan biri
simülasyona dayalı eğitim uygulamalarıdır. Simülasyon yöntemi kullanımı sonucunda öğrenci hemşireler açısından
gerçeğe yakın bir klinik deneyim yaşadıklarını, buna bağlı olarak teorik
bilgiyi pekiştirdiklerini, kritik düşünme, karar verme ve psikomotor beceriler
kazandırmada etkin olduğunu, bireysel öğrenmeyi arttırdığı ve memnuniyet oranı
yüksek klinik öncesi deneyim yaşattığı belirtilmektedir. Bu makalede,
hemşirelik eğitiminde kullanılan simülasyonu, simülasyonun yönteminin
amaçlarını ve yararlarını, simülasyonunun çeşitlerinin örneklerini ve simülasyon
modelinin açıklanması amaçlanmıştır.
Abstract:
Nursing education which has cognitive, affective and psychomotor learning
requires an education system that covers the area. The main purpose in this
system, can combine theory and practice in the learning process of critical
thinking and effective problem-solving skills is to graduate nurses who have
won. Today, in the process of developing professional skills of student nurses
patients that don’t want to be part of this training as an education object. A
variety of professional applications are performed on the first patients that
put stress on students. The primary reasons are doing wrong and the fear of
harm to patients though, not allow to be performed on the patient to try again,
do not occurs learning because of lack of observation and worry about not to
feel self-sufficient also in recent years, the tendency to increase the number
of nurses, shortage of faculty member in schools, skills labs and clinical
settings is inadequate and unequipped based on the application of innovative
practices in education has brought to the forefront even more importance. As a
result of using the simulation method, it is stated that they have a close
clinical experience in terms of student nurses, thus reinforcing the
theoretical knowledge, effective in giving decision making, critical thinking
and psychomotor skills, increasing individual learning and having a high
satisfaction rate of preclinical experience. In this study, the simulation
which is used in nursing education, the purpose and benefits of simulation
methods, simulations and simulation models of examples which are intended to explain
Anahtar kelimeler: Hemşirelik, Hemşirelik Eğitimi, Simülasyon, Simülasyon
Keywords:Nursing, Nursing Education, Simulation, The Model Of Simulation
Destekleyen kurumlar:
Kaynakça:
1.
Akyüz A. Hemşirelik Beceri Eğitiminde
Yenilikçi Uygulamalar, Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri Eğitimleri
Kongresi, 2011, Ankara, Kongre Özet Kitabı;2011; 13
2.
Barrow H. An Overview of the Uses of Standardized Patients for Teaching
and Evaluating Clinical Skills. Academic Medicine. 1993. 68(6):443-451
3.
Basavanthappa BT. Nursing Education, Second Edition,
Jaypee Brothers Medical Publishers 2009; 499-503.
4.
Boulet RJ,
Champlain FDA, Mckinley WD. Setting Defensible Performance Standards On
OSCEs And Standardized Patient Examinations, Medical Teacher; 2003; May, 25(
3): 245-249.
5.
Bradley P. The History of simulation in medical education
and possible future directions. Med Educ 2006; 40: 254-262
6.
Cioffi J. Clinical Simulations: Development And
Validation. Nurse Education Today 2001; 21: 477–486.
7.
Elçin, M. (2011). İletişim Becerileri
Eğitiminde Standart Hasta Kullanımı, 10. Klinik ve İletişim Beceri Eğitimleri
Kongresi, Özet kitabı, Ankara, 10-11.
8.
Good ML. Patient simulation for training basic and
advanced clinical skills. Med Educ 2003; 37: 14-21
9.
Herrmann EK. Remembering Mrs.Chase Before there were
Smart Hospitals and Sim-Men, there was “Mrs. Chase.”, NSNA IMPRINT 2008;
February/March, 52-55.
10.
Jeffries PR. A Framework for Designing, Implementing, and
Evaluating Simulations Used as Teaching Strategies in Nursing, Nursing
Education Perspectives 2005; Mar/April 26(2):96-103.
11.
Karaçay P, Göktepe
N. Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitiminde İlk Klinik Uygulama Öncesi Simülasyon
Yönteminin Kullanımı, Sağlık Bilimlerinde Klinik ve İletişim Beceri Eğitimleri
Kongresi, Ankara, Kongre Özet Kitabı 2011; 25.
12.
Kyle RR, Murray B.Clinical Simulation operations,
engineering and managment. Academic pressis an imprint of Elsevier. USA 2008;
31-151.
13.
McGaghie WC, Issenberg SB, Petrusa ER, Scalese RJ. A
Critical review of Simulation-Based Medical Education research: 2003-2009. Med
Educ 2010; 44: 50-63.
14.
Medley C, Horne C.
Using Simulation Technology for Undergraduate Nursing Education, Journal of
Nursing Education 2005; 44(5):31–34.
15.
Mıdık Ö, Kartal M. Simülasyona Dayalı Tıp Eğitimi,
Marmara Medical Journal 2010; 23(3):389-399.
16.
Nehring M. Boards of Nursing and The Use of High-Fidelity
Patient Simulators in Nursing Education, Journal of Professional Nursing 2008;
March–April, 24(2):109–117.
17.
Oktay BH. Hemşirelikte Beceri Eğitimlerinin
Değerlendirilmesi, Sağlık Bilimlerinde Klinik Ve İletişim Beceri Eğitimleri Kongresi,
2011, Ankara, kongre özet kitabı 2011; 15.
18.
Pınar G, Elbaş ÖN. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyonun
Rolü, III. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Kongre kitabı,
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti; 2011; 1629-1634.
19.
Schoening MA,
Sittner JB, Todd JM. Simulated Clinical Experience Nursing Students’
Perceptions and the Educators’ Role, Nurse Educator; November/December 2006;
31(6):253–258.
20.
Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztope H, Duygulu S,
Tuna Z, Akdemir N. Simülasyon Yöntemine İlişkin Hemşirelik Öğrencilerinin
Görüşleri. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2012; s16-23.
21.
Waldner HM, Olson KJ. Taking the Patient to the
Classroom: Applying Theoretical Frameworks to Simulation in Nursing Education,
International Journal of Nursing Education Scholarship 2007; 4(1):1-14.
22.
Whelan PG, Boulet
RJ, Mckinley WD, Norcini JJ, Zanten Van M, Hambleton KR, Burdick PW,
Peitzman JS. Scoring Standardized
Patient Examinations: Lessons Learned From The Development And Administration
of the ECFMG Clinical Skills Assessment, Medical Teacher 2005; 27(3):200–206.
23.
Yılmaz H, Sünbül MA.Öğretimde Planlama ve Değerlendirme,
Öğretim Yöntemleri, Mikro yayınları 2000; s139-226.
24.
Yoo SM, Yoo Y. The Effectiveness of Standardized Patients
as a Teaching Method for Nursing Fundamentals, Journal of Nursing Education
2003; Oct, 42(10):444-448.
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 33 Sayı: 2 |