Araştırmanın amacı. I icmşirelik Yüksekokullarında görev yapan öğretim elemanlarının uygulamalı eğitimi olumlu ya olumsuz yönde etkileyebilecek bireysel nitelikleri, uygulama programının yürütüldüğü ve yapıldığı kununların organizasyon ve işleyişleri ile ilgili değerlendirmelerini saptamaktır.
Tanımlayıcı türdeki bu araştırmanın evrenini. Türkiye'de Lisans eğitimi veren vecit Yüksekokuldaki öğretim elemanları (N:206) oluştıırmaktadıı Örnekletti seçimine gidilmemiştir. Katılım oranı %61.0’dır (N:125).
Öğretim elemanlarının %96.80'i, uygulamalı eğitimi olumlu yönde etkileyebilecek bireysel niteliğin, eğitimcilerin yeterli bilgi, beceri ve deneyin- sahibi olmalarını. %85.60ı olumsuz bireysel nitelik olarak, uygulama yapmaya karşı oiumsıız tulum ve motivasyon eksikliği olduğunu belirtmişlerdir.
Öğretim elemanlarının %96.0'ı uygulamanın yeterli sayıda öğretim elemanı ile yapılmasının eğitimi olumlu yönde etkileyen temel etmen okluğunu belirtirken. ' 688.01 ise olumsuz etmen olarak yine öğretim elemanı sayısının yetersizliğini göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 1997 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 1997 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1997 Cilt: 13 Sayı: 1 |