Çalışmanın amacı, öğrencilerin dersle ilgili eğilimleri konusundaki görüşlerini saptamak ve teorik ağırlıklı olarak yürütülen bu derse ilişkin uygulamaya yönelik bir gereksinim olup olmadığını belirlemektir.
Bu çalışma. Eğe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüne kayıtlı. Hemşirelik Bölümünde yüksek lisans programına devam eden. 1995- 1996 öğrenim yılında "Hemşirelikte Kişilerarası İlişkiler ve İletişim" dersini alan, tüm öğrencilere (n: 20) anket uygulanarak yapılmıştır. Veriler sayı ve yüzde dağılımları ile değerlendirilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, öğrencilerin %85'i dersin "Yararlı" olduğu görüşündedir. Dersin işleniş şekli konusunda %20 "iyi". %70 "Ne ivi ne kötü”. %10'u ise “Kötü" olduğu görüşündedir. Bu oran için, etkili olabilecek etkenler incelendiğinde, öğrencilerin %70'i ders süresini yetersiz bulmaktadır. %90'ı ise dersin uygulamalarının olması gerektiği görüşündedir. Öğrencilerin eğitimlerinin daha verimli olması konusundaki önerileri, ise ders süresinin artırılarak, uygulama, tartışma ve görüşme olanağının daha fazla olması. Video - TV gibi görsel işitsel araçların kullanılması, dersle ilgili kitap, teksir gibi materyallerin yeterli olması şeklindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 1997 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 1997 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1997 Cilt: 13 Sayı: 1 |