ABSTRACT
Onjective: In this study it is aimed to determine internet and game addiction
in university students.
Methods: Research has been conducted on the public university student campus (N=360). The question
naire prepared by researchers of the study was collected by Internet and Game
Addiction Scales in order to determine internet and game dependency.
Results: 33,9% of the students who participated in the survey were male,
66,1% were females.Male students, those with average achievement of 1,50-2,49,
and students of sports science faculty game and internet addiction scores were higher
and statistically significant difference was found(p<0,05).
Conclusion: It can be said that university students spend most of their
time playing games on the internet, and one of the 10 students has internet and
gaming addiction.
ÖZET
Amaç:
Araştırmada üniversite öğrencilerinde internet ve oyun bağımlılığının
belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve yöntem:
Araştırma, bir kamu üniversitesi öğrenci kampüsünde yapılmıştır (N=360). Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından hazırlanan anket formu, internet ve oyun bağımlılığını belirlemek
amacıyla İnternet ve Oyun Bağımlılık Ölçekleri ile toplanmıştır.
Bulgular ve Sonuç:
Araştırmaya katılan öğrencilerin %33,9’u erkek, %66,1’i kadındır. Erkek öğrencilerin, 1,50-2,49 okul başarı
ortalamasına sahip olanların ve spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin oyun ve
internet bağımlılığı puan ortalamaları daha yüksek olup, istatistiksel açıdan
fark anlamlı bulunmuştur (p<0,05).
Sonuç
olarak üniversite öğrencilerinin zamanlarının çoğunu internette oyun oynayarak
geçirdiği, 10 öğrenciden birinin internet ve oyun bağımlılığı yaşadığı belirlenmiştir.
ABSTRACT
Onjective: In this study it is aimed to determine internet and game addiction
in university students.
Methods: Research has been conducted on the public university student campus (N=360). The question
naire prepared by researchers of the study was collected by Internet and Game
Addiction Scales in order to determine internet and game dependency.
Results: 33,9% of the students who participated in the survey were male,
66,1% were females.Male students, those with average achievement of 1,50-2,49,
and students of sports science faculty game and internet addiction scores were higher
and statistically significant difference was found(p<0,05).
Conclusion: It can be said that university students spend most of their
time playing games on the internet, and one of the 10 students has internet and
gaming addiction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 34 Sayı: 3 |