Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF THE USE OF PATOLOGİAL INTERNET AND GAME İN UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2018, Cilt: 34 Sayı: 3, 14 - 23, 25.12.2018

Öz


ABSTRACT






Onjective: In this study it is aimed to determine internet and game addiction
in university students.






Methods: Research has been conducted on the public university student campus (N=360). The question
naire prepared by researchers of the study was collected by Internet and Game
Addiction Scales in order to determine internet and game dependency.






Results: 33,9% of the students who participated in the survey were male,
66,1% were females.Male students, those with average achievement of 1,50-2,49,
and students of sports science faculty game and internet addiction scores were higher
and statistically significant difference was found
(p<0,05).






Conclusion: It can be said that university students spend most of their
time playing games on the internet, and one of the 10 students has internet and
gaming addiction.




Kaynakça

  • KAYNAKLAR Alaçam H.(2012) Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı Ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu İle İlişkisi, Pamukkale Üniversitesi, Tıp Fakültesi ,Psikiyatri Anabilim Dalı, Denizli. Ayaroğlu NS (2002). The relation ship between internet use and loneliness of university students. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezidir, Ankara. Bayraktar F. ve Gün Z. Incidence and correlates of internet us age among adolescents in North Cyprus. Cyberpsychology&Behavior 2007; 10(1): 191-197. Canan F (2010). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı, disosiyatif belirtiler ve sosyodemografik özellikler arasında ilişki, Uzmanlık tezi, Düzce Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı, Düzce. Chen SH (1998) .An Internet Addiction Measurement for Taiwan College Student .Paper Presented in TANET, Taipei, Taiwan. Chisholm J.F Cyberspace Violence Against Girls And Adolescent females. Annals Newyork Academy of Sciences 2006; 1087:74-89. Chiu S, Lee J, Huang D. Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. Cyber Psychology and Behavior 2004; 7:571-581. Chou C, Condron L ve Belland JCA. Review of the Research on Internet Addiction, Educational Psychology Review 2005; 17 (4), 363- 388. Cömert I T ve Kayıran SM. Çocuk Ve Ergenlerde İnternet Kullanımı.Çocuk Dergisi 2010; 10(4):166-170. Doğrusever C. (2015). Ön Ergenlerin İnternet Bağımlılığının Yalnızlık, Sosyal Beceriler ve Bazı Sosyo Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı: Adana. Esen E. (2010). Ergenlerde internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir,74-77. Gentile DA. Pathologicalv video game use among youth ages 8 to 18: a national study. PsycholSci 2009; 20:594-602. Hackbanrth S. Integrating Web –Based Learning into School Curriculum.Educational Technology 1997: 37(3). Hürriyet, 2010. Türkiye İnternet Kullanımında Dünya 16’ncısı. http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/7959625.asp. Erişim tarihi 02.03.2017. http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_storage_01/0000019b/80/15/ 2a/8c.pdf adresinden 02.03.2017 tarihinde erişilmiştir. Irmak A. , Erdoğan S., Ergen Ve Genç Erişkinlerde Dijital Oyun Bağımlılığı: Güncel Bir Bakış Türk Psikiyatri Dergisi 2015;26. Irmak A., Erdoğan S., Ergen ve Genç Erişkinlerde Dijital Oyun Bağımlılığı: Güncel Bir Bakış. Türk Psikiyatri Dergisi 2017;27(2):128-137. İSMMMO Yaşam Dergisi, Kasım Aralık 2012; 14,15. Karasar N (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi : Kavramlar, İlkeler,Teknikler.3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.,292s. Ankara. Li SM, Chung, TM., Internet Functionand Internet Addictive Behavior.Computers in Human Behavior 2006; 22:1067-1071. Livingstone S. Children’s Use Of The Internet: Refleetions On The Emerging Reseach Agenda ,New Media &Society2003;5(2):147-166 NIMF (2005). Computerand Video Game Addiction. National Institute on Media and the Family. Mentzoni RA, Brunborg GS, Molde H ve ark. Problematic video game use: Estimated prevalence and associations with mental and physical health. CyberpsycholBehavSocNetw 2011;14:591–596. Özcan N., (2004). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Kullanımının Psikososyal Durum İle İlişkisi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul. Özmenler K.N. Gata Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı web sitesi, Mart 2001, http://www.gata.edu.tr/dahilibilimler/ruhsagligi/. Simkova B., Cincera J.Internet Addiction Disorder And Chathing in The Czech Republic. Cyber Psychology&Behavior 2004;7(5):536-539. Şahin M., Gümüş YY., & Dinçel S. Game addiction and academic achievement. Educational Psychology, (ahead-of-print) 2014:1-11. DOI: 10.1080/01443410.2014.972342. Tanner L. AMA considers video game over use an addiction. The Associated Press, 2007. Accessed: August 2014. http://www.washingtonpost.com/wpdyn/ content/article/2017/03/02/AR2007062700995.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE PATOLOJİK İNTERNET VE OYUN KULLANIMININ iNCELENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 34 Sayı: 3, 14 - 23, 25.12.2018

Öz



ÖZET




Amaç:
Araştırmada üniversite öğrencilerinde internet ve oyun bağımlılığının
belirlenmesi amaçlanmıştır.




Gereç ve yöntem:
Araştırma, bir kamu üniversitesi öğrenci kampüsünde yapılmıştır (N=360). Araştırmanın verileri araştırmacılar
tarafından hazırlanan anket formu, internet ve oyun bağımlılığını belirlemek
amacıyla İnternet ve Oyun Bağımlılık Ölçekleri ile toplanmıştır.




Bulgular ve Sonuç:
Araştırmaya katılan öğrencilerin %33,9’u erkek, %66,1’i kadındır. Erkek öğrencilerin, 1,50-2,49 okul başarı
ortalamasına sahip olanların ve spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin oyun ve
internet bağımlılığı puan ortalamaları daha yüksek olup, istatistiksel açıdan
fark anlamlı bulunmuştur (p<0,05).




Sonuç
olarak üniversite öğrencilerinin zamanlarının çoğunu internette oyun oynayarak
geçirdiği, 10 öğrenciden birinin internet ve oyun bağımlılığı yaşadığı belirlenmiştir.




ABSTRACT




Onjective: In this study it is aimed to determine internet and game addiction
in university students.




Methods: Research has been conducted on the public university student campus (N=360). The question
naire prepared by researchers of the study was collected by Internet and Game
Addiction Scales in order to determine internet and game dependency.




Results: 33,9% of the students who participated in the survey were male,
66,1% were females.Male students, those with average achievement of 1,50-2,49,
and students of sports science faculty game and internet addiction scores were higher
and statistically significant difference was found
(p<0,05).




Conclusion: It can be said that university students spend most of their
time playing games on the internet, and one of the 10 students has internet and
gaming addiction.




Kaynakça

  • KAYNAKLAR Alaçam H.(2012) Denizli Bölgesi Üniversite Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığının Görülme Sıklığı Ve Yetişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu İle İlişkisi, Pamukkale Üniversitesi, Tıp Fakültesi ,Psikiyatri Anabilim Dalı, Denizli. Ayaroğlu NS (2002). The relation ship between internet use and loneliness of university students. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezidir, Ankara. Bayraktar F. ve Gün Z. Incidence and correlates of internet us age among adolescents in North Cyprus. Cyberpsychology&Behavior 2007; 10(1): 191-197. Canan F (2010). Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı, disosiyatif belirtiler ve sosyodemografik özellikler arasında ilişki, Uzmanlık tezi, Düzce Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Psikiyatri Anabilim Dalı, Düzce. Chen SH (1998) .An Internet Addiction Measurement for Taiwan College Student .Paper Presented in TANET, Taipei, Taiwan. Chisholm J.F Cyberspace Violence Against Girls And Adolescent females. Annals Newyork Academy of Sciences 2006; 1087:74-89. Chiu S, Lee J, Huang D. Video game addiction in children and teenagers in Taiwan. Cyber Psychology and Behavior 2004; 7:571-581. Chou C, Condron L ve Belland JCA. Review of the Research on Internet Addiction, Educational Psychology Review 2005; 17 (4), 363- 388. Cömert I T ve Kayıran SM. Çocuk Ve Ergenlerde İnternet Kullanımı.Çocuk Dergisi 2010; 10(4):166-170. Doğrusever C. (2015). Ön Ergenlerin İnternet Bağımlılığının Yalnızlık, Sosyal Beceriler ve Bazı Sosyo Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi. Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı: Adana. Esen E. (2010). Ergenlerde internet bağımlılığını yordayan psiko-sosyal değişkenlerin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir,74-77. Gentile DA. Pathologicalv video game use among youth ages 8 to 18: a national study. PsycholSci 2009; 20:594-602. Hackbanrth S. Integrating Web –Based Learning into School Curriculum.Educational Technology 1997: 37(3). Hürriyet, 2010. Türkiye İnternet Kullanımında Dünya 16’ncısı. http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/7959625.asp. Erişim tarihi 02.03.2017. http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_storage_01/0000019b/80/15/ 2a/8c.pdf adresinden 02.03.2017 tarihinde erişilmiştir. Irmak A. , Erdoğan S., Ergen Ve Genç Erişkinlerde Dijital Oyun Bağımlılığı: Güncel Bir Bakış Türk Psikiyatri Dergisi 2015;26. Irmak A., Erdoğan S., Ergen ve Genç Erişkinlerde Dijital Oyun Bağımlılığı: Güncel Bir Bakış. Türk Psikiyatri Dergisi 2017;27(2):128-137. İSMMMO Yaşam Dergisi, Kasım Aralık 2012; 14,15. Karasar N (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi : Kavramlar, İlkeler,Teknikler.3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.,292s. Ankara. Li SM, Chung, TM., Internet Functionand Internet Addictive Behavior.Computers in Human Behavior 2006; 22:1067-1071. Livingstone S. Children’s Use Of The Internet: Refleetions On The Emerging Reseach Agenda ,New Media &Society2003;5(2):147-166 NIMF (2005). Computerand Video Game Addiction. National Institute on Media and the Family. Mentzoni RA, Brunborg GS, Molde H ve ark. Problematic video game use: Estimated prevalence and associations with mental and physical health. CyberpsycholBehavSocNetw 2011;14:591–596. Özcan N., (2004). Üniversite Öğrencilerinde İnternet Kullanımının Psikososyal Durum İle İlişkisi. İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul. Özmenler K.N. Gata Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı web sitesi, Mart 2001, http://www.gata.edu.tr/dahilibilimler/ruhsagligi/. Simkova B., Cincera J.Internet Addiction Disorder And Chathing in The Czech Republic. Cyber Psychology&Behavior 2004;7(5):536-539. Şahin M., Gümüş YY., & Dinçel S. Game addiction and academic achievement. Educational Psychology, (ahead-of-print) 2014:1-11. DOI: 10.1080/01443410.2014.972342. Tanner L. AMA considers video game over use an addiction. The Associated Press, 2007. Accessed: August 2014. http://www.washingtonpost.com/wpdyn/ content/article/2017/03/02/AR2007062700995.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşegül Bilge Bu kişi benim

Yağmur Beğli Bu kişi benim

Dilek Yılmaz Bu kişi benim

Gizem Manap Bu kişi benim

Yasemin Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2017
Kabul Tarihi 17 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 34 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilge, A., Beğli, Y., Yılmaz, D., Manap, G., vd. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE PATOLOJİK İNTERNET VE OYUN KULLANIMININ iNCELENMESİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 34(3), 14-23.