Objective: Aim o f this research is to investigate the trend level o f violence and the factors concemed violence.Materials and methods: This study contains 912 students who present in the school. These students accepted to join this study. To collect data, 'Information form and violence tendency scale were used. İn the analysis of data the number and percentage distribution, for univariate and multivariate factors logistic regression analysis were calculated.Results: Students' trend level o f violence are at 3 l,8% n=290 low, 53,9% n=492 high and 14,3% n= 30 too high. The factors that effect too high violence tendency level were evaulated with the univariate logistic regression analysis. As aresult o f logistic regression analysis,t hese results were obtainedıat factors such as gender, success at school, interested in sports to repeat a year at school, there is statistically significant difference p>0,05 . And at factors such as taking disciplinary action, any harmful substance use, smoking, being a vvitness to violence at school, exposure violence at school, vvitnessing family violence, exposuring family violence, playıng Computer games, violence in the media, there is a statistically significant difference.At multivariate regression analysis, no study R=2,262 being a vvitness to violence in the family R=0,432 being a vvitness to violence at school /exposure violence at school OR=2,578,R=0,478 smoking OR=2,578 playıng Computer game OR=0,617 a violent hero to admire in the media OR= 1,802 p
High school students Secondary education level of violent tendencies adolescent schoolnurse
Amaç: Bu araştırma, "Bir ortaöğretim okulundaki öğrencilerin şiddet eğilim düzeyi ve ilişkili faktörlerin incelenmesi" amacıyla yapılmıştır.Gereç ve yöntem: Araştırmanın evrenini bir orta öğrenim okulunda okuyan 1487 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş, çalışmaya katılmayı kabul eden ve araştırma günü okulda bulunan 912 öğrenci alınmıştır. Veri toplamak için Tanıtıcı Bilgi Formu, Şiddet Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, sayı ve yüzdelik dağılımı ve lojistik regresyon analizi Ki-kare, Student t testi ve Mann-Whitney U testleri hesaplanmıştır.Bulgular: Öğrencilerin, %31.8'inin, %53.9'unun yüksek ve %14.3'ünün çok yüksek şiddet eğilim düzeyine sahip olduğu saptanmıştır. Çok yüksek şiddet eğiliminde olma riskine etki eden faktörlerin; tek değişkenli analiz sonucunda; cinsiyet, okul başarı algısı, sporla ilgilenme, lisede sınıf tekrarı yapma arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olmadığı p>0.05 , disiplin cezası alma, sağlığa zararlı madde kullanma, sigara içme, okulda şiddete şahit olma/maruz kalma, ailede şiddete şahit olma/maruz kalma, içeriğinden bağımsız olarak internet ve atari oynama, ders çalışma, medyada şiddet içeren kahramana hayranlık duyma arasında istatistiksel olarak anlamlı fark saptanmıştır. Çok değişkenli regresyon analizinde ise; ders çalışmama R= 2.262 , ailede şiddete şahit olma R= 0.432 , okulda şiddete şahit olma/maruz kalma OR= 2.578, R= 0.478 , sigara içme OR= 2.578 , içeriğinden bağımsız olarak bilgisayar oyunu oynama OR= 0.617 , medyada şiddet içeren kahramana hayranlık duyma OR= 1.802 çok yüksek şiddet eğilimi olma riskine etki eden faktörlerdir p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 30 Sayı: 2 |