Ebelik öğrencileri, ebelik esaslan dersinde aldıkları invaziv işlemlere yönelik bilgileri nasıl uygulayacaklarını bilmelerine rağmen, öğrenciler bu bilgileri klinik ortamda beceriye dönüştürürken anksiyete yaşayabilmektedir. Anksiyete, öğrencinin beceri geliştirmesini ve klinik performansını olumsuz etkileyen bir faktördür. Öğrencilerin, anksiyetelerinin kontrol edilmesine yardım edilmesi için ilk kez invaziv işlemleri yapmaya bağlı anksiyete düzeylerinin saptanması gerekmektedir. Amaç: Bu çalışma farklı öğretim yönteminin anksiyete düzeyi üzerine etkisini incelemek için deneysel olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Ôrneklemi Ege Üniversitesi İzmir Atatürk Sağlık Yüksekokulu'nun birinci sınıfına kayıtlı 38 ebelik öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında soru formu ve sürekli-durumluk anksiyete ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin rutindeki klinik öğretime ek olarak; ilgili invaziv işlem basamaklarını gözden geçirmesi, bir önceki invaziv işlem yapan öğrenciyi izlemesi sağlanmış ve stresle baş etme teknikleri hakkında bilgi verilmiştir. Bulgular: Çalışma grubu öğrencilerin yaş ortalaması 20.73±1.36 ve kontrol grubu öğrencilerin yaş ortalaması 20.0±1.0'dir. Çalışma grubu öğrencilerin anksiyete puanları, kontrol grubu öğrencilerin anksiyete puanlarından daha düşük saptanmıştır. Sonuç: Sonuç olarak, farklı öğretim yöntemi uygulanan çalışma grubu öğrenciler invaziv işlem uygularken daha az anksiyete deneyimlemiştir
The midwif ery students know how to practice the invasive procedures that they have leamed from lectures of the fundamentals of midwif ery; however they may experience anxiety when they practice in clinical setting. The anxiety is a negative factor on improvement of skills and clinical performance. It is necessary to determine the levels of anxiety while performing first invasive procedures in students to help in controlling the anxiety of their. Objective: This study is carried out as experimental for the purpose of investigating the effect on anxiety level of different teaching method. Material Method: The sample group consisted of 38 midwifery students in Ege University İzmir Atatürk School of Health registered in first. The questionnaire and continuous-situational anxiety scale was used collecting the data. Clinical skili checklist was checked by students of study group before invasive procedure, they observed another student who applied invasive procedure and coping with stress method was leamed these students. Results: The average of the ages was 20.73±1.36 students of study group and 20.0±1.0 students of control group. The study group students had got lower scores of anxiety than control group students. Conclusion: As a result students of study group of different teaching method applied experienced minor level anxiety while applying invasive procedure
Invasive procedure anxiety education procedure midwif ery student
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 3 |