BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 22 Sayı: 1, 55 - 67, 01.01.2006

Öz

Günümüzde dünyanın birçok bölümlerinde bilgisayar ve internetin kullanımı hızlı bir şekilde hemşirelik eğitiminin anahtar bir bölümü olmaya başlamıştır. Çeşitli ülkelerde sağlık bilimleri öğrencilerinin bilgisayarı ve interneti ne derece kullandığına ilişkin birkaç çalışma bulunmasına rağmen, ülkemizde hemşirelik öğrencilerinin bilgisayara karşı tutumuna ilişkin bir çalışma bulunmamaktadır. Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarını ve bunu etkileyen etmenleri incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır Araştırmanın örneklemini, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu’nda okuyan 202 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında soru formu ve Aşkar ve Orçan 1987 tarafından geliştirilen Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek yönlü varyans analizi, t-testi kullanılmıştır. Öğrenci hemşirelerin bilgisayara ilişkin tutum puan ortalamaları 98.56 + 11.52 olarak bulunmuştur. Gelir düzeyi, bilgisayara sahip olma, yabancı dil bilme düzeyi, daha önce bilgisayar kursuna gitme ve bilgisayarı kullanma sıklığı ile öğrencinin bilgisayara ilişkin tutumu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır. Bilgisayar dersinden geçme notu yüksek olan, daha önceden bilgisayar dersi alan, bilgisayarı rahatça kullanabilen, bilgisayar kullanmaya yönlendirilen ve interneti daha sık kullanan öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarının daha olumlu olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, hemşirelik öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarının oldukça olumlu olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • 1. Ajuwon GA (2003). Computer And İnternet Use By First Year Medical And Nursing Students in Nigerian Teaching Hospital, Informatics and Decision Making 3: 10
  • 2. Akpınar Y (1997). Eğitimde Çoklu Ortam ve Değişim Formlarda Bilgi Sunumu. Yaşadıkça Eğitim, 55: 6, 24-27. http://www.biomed.central. com/
  • 3. Altun AS ve Altun A (2002). Bir Eğitim Aracı Olarak İnternet. Milli Eğitim Dergisi, 147: 3.
  • 4. Arıkan YD (2002). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları, Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Ve Bilgisayar Dersine İlişkin Değerlendirmeleri. Yüksek Lisans Tezi, İzmir : D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1-52.
  • 5. Aşkar N(1992). İlköğretimde bilgisayar, kuram ve uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 209-216.
  • 6. Aştı T (2001). Hemşire öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve bilgisayardan yararlanma durumları. I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, 45.
  • 7. Bayık A, Erefe İ, Özsoy S ve ark (2002). Kadın Mesleği Olarak Hemşireliğin Son Yüzyılda Gelişimi, Hemşirelik Forumu Dergisi, 5: 6, 16-25
  • 8. Çongur R Ceyhan F ve Yavuz M (2002). Hemşirelerin Bilgisayar Kullanımı. Ulusal Öğrenci Kongresi Kitabı, GATA Hemşirelik Yüksekokulu, Ankara
  • 9. Glowniak JV (1995). Medical resources on the Internet, 123: 2, 123-131, http://yayim.meb.gov.tr/
  • 10. Görgülü S, Uçar H, Dinç L (1999). Nursing Students View of Computer Technology. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6: 1-2, 11-20.
  • 11. Karahan M, İzci E (2001). Üniversite öğrencilerinin internet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 150: 2.
  • 12. Saracaloğlu S, Kaşlı A (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Ege Eğitim Dergisi (1), 1: 110-126
  • 13. Yavuz M (2001). The use of computers at the Ege University School of Nursing. 1 st international & 8st National Nursing Congress Book, Antalya, 517-520.
  • 14. Ward JP et all (2001). Communication And İnformation Technology İn Medical Education www.ncbi.nlm.nih.gov/

THE INVESTIGATION OF THE NURSING STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS USE OF COMPUTER

Yıl 2006, Cilt: 22 Sayı: 1, 55 - 67, 01.01.2006

Öz

The use of the computer and internet is rapidly becoming a key component of nursing education in many parts of the world. Although several studies in different countries have explored the extent to which health science students use the computer and internet, there isn’t any study about attitudes toward computer of nursing students in our country. The aim of this descriptive study was to assess the attitudes of nursing students’ toward computer and factors that effect their attitudes. The sample population consisted of 202 nursing students enrolled in Ege University School of Nursing. The data was collected by a questionnaire and computer attitude scale developed by Aşkar and Orçan 1988 . Data were analized by using t test and variance analizing. The mean attitudes score toward computer of the nursing students was 98.56 + 11.52. There was no significant relationship between the attitudes score of nursing students toward computer and income level, level of foreign language knowledge, possesing a computer, taking lesson from private computer course previously, frequency of computer usage. It was found that the attitudes toward computer of nursing students who uses internet more frequently, had higher marks in computer lesson, directed toward using computer and used computer easily was more positive. As a result, it was determined that the attitudes of nursing students towards computer is fairly positive

Kaynakça

  • 1. Ajuwon GA (2003). Computer And İnternet Use By First Year Medical And Nursing Students in Nigerian Teaching Hospital, Informatics and Decision Making 3: 10
  • 2. Akpınar Y (1997). Eğitimde Çoklu Ortam ve Değişim Formlarda Bilgi Sunumu. Yaşadıkça Eğitim, 55: 6, 24-27. http://www.biomed.central. com/
  • 3. Altun AS ve Altun A (2002). Bir Eğitim Aracı Olarak İnternet. Milli Eğitim Dergisi, 147: 3.
  • 4. Arıkan YD (2002). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları, Bilgisayar Kaygı Düzeyleri Ve Bilgisayar Dersine İlişkin Değerlendirmeleri. Yüksek Lisans Tezi, İzmir : D.E.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 1-52.
  • 5. Aşkar N(1992). İlköğretimde bilgisayar, kuram ve uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 209-216.
  • 6. Aştı T (2001). Hemşire öğrencilerin bilgisayar kullanımı ve bilgisayardan yararlanma durumları. I.Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kitabı, 45.
  • 7. Bayık A, Erefe İ, Özsoy S ve ark (2002). Kadın Mesleği Olarak Hemşireliğin Son Yüzyılda Gelişimi, Hemşirelik Forumu Dergisi, 5: 6, 16-25
  • 8. Çongur R Ceyhan F ve Yavuz M (2002). Hemşirelerin Bilgisayar Kullanımı. Ulusal Öğrenci Kongresi Kitabı, GATA Hemşirelik Yüksekokulu, Ankara
  • 9. Glowniak JV (1995). Medical resources on the Internet, 123: 2, 123-131, http://yayim.meb.gov.tr/
  • 10. Görgülü S, Uçar H, Dinç L (1999). Nursing Students View of Computer Technology. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6: 1-2, 11-20.
  • 11. Karahan M, İzci E (2001). Üniversite öğrencilerinin internet kullanım düzeyleri ve beklentilerinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 150: 2.
  • 12. Saracaloğlu S, Kaşlı A (2001). Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumları ile Başarıları Arasındaki İlişki, Ege Eğitim Dergisi (1), 1: 110-126
  • 13. Yavuz M (2001). The use of computers at the Ege University School of Nursing. 1 st international & 8st National Nursing Congress Book, Antalya, 517-520.
  • 14. Ward JP et all (2001). Communication And İnformation Technology İn Medical Education www.ncbi.nlm.nih.gov/
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Özlem Akın Bu kişi benim

Leyla Khorshıd Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın, Ö., & Khorshıd, L. (2006). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANMAYA YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 22(1), 55-67.